Změna vzhledu oken a zábradlí

Vložil PETROLÍNEK, 25. Červenec 2011 - 10:25 ::

Hezký den, máme souseda, který si koupil byt při odprodeji celé bytové jednotky za hotové a vstoupil do společenství nájemníků, přestože ostatní své byty splácí. Vyměnil si okna za plastová / hnědá s jiným rozmístněním příček v oknech než mají ostatní/ všichni mají plastová bílá a stejné rozmístnění příček. Navíc si na balkon, který je se zděnou podlahou visací se zábradlím černým hranatým, udělal nerezovou nástavbu kulatého průměru. Jednal správně? Děkuji za odpověď.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 26. Červenec 2011 - 11:40

    Petrolínku,

    vyměnit si okna tak, že se barvou či dělením odlišují od ostatních oken domu - takovou hloupost mohl provést jen sebestředný pitomec. Bývají to často bohatí lidé, zvyklí že si za své peníze mohou dovolit vše a koupit souhlas úřadů.

    (1) Máte možnost informovat útvar hlavního architekta obce a zjistit, zda to považují za změnu vzhledu domu (doložte jim fortografie). Pak podáte (písemně) oznámení Stavebnímu úřadu s tím, aby zasáhl proti nepovolené změně vzhledu. Viz FAQ "Co je změna vzhledu".

    (2) Můžete postupovat i jinak, občanskoprávní žalobou na základě § 13 odst. 3 ZoVB:
    Úpravy, jimiž se mění vzhled domu, může vlastník jednotky provádět jen se souhlasem všech vlastníků jednotek..
    Budete požadovat uvedení do původního vzhledového stavu. Aktivně legitimován k podání žaloby je kterýkoliv vlastník jednotky. Není nutný souhlas shromáždění ani součinnost SVJ.

    lake

    Vložil PETROLÍNEK, 26. Červenec 2011 - 11:49

    Hezký den, děkuji moc za odpověď.

    Vložil GaBriela39, 26. Červenec 2011 - 8:31

    Dobrý den, nejednal správně, ale nic s tím neuděláte. Nebo si myslíte že nějaký úřad vydá pravomocné rozhodnutí o odstranění? Nebo mu udělí pokutu? Určitě sám jste si odpověděl správně NE. A neodpustím si poznámku k vašemu dotazu: „koupil za hotové a vstoupil do SVJ, přestože ostatní své byty splácí“ – to je teda formulace z které čiší tolik závisti ..... :-(

    Vložil Berda Jan (bez ověření), 27. Červenec 2011 - 0:13

    Jenom tolik,že p.Lake má zcela pravdu, jiný komentář je tu zbytečný, leda jen malou poznámku na pisatele „GaBriela39“. Asi máte špatné zkušenosti jinak tady nejde o žádnou závist, a jak by jste uvedl-a skutečnost pro pochopení? Kde zůstalo Vaše rozumové chápání věci?

    Vložil mirek_2 (bez ověření), 27. Červenec 2011 - 8:14

    Možná má LAKE pravdu, možná ne… „Jen sebestředný pitomec“ vydává suverenní soudy na základě slyšení jedné strany jako nezvratnou pravdu. Tato logika je ale na tomto portálu velmi rozšířená… Znám z okolí případy, kdy bývalý „komunál“ vyměnil původní barevná okna, za nová v jednotném bílém provedení tehdejší seriové výroby a tím celá „revitalizace“ 70.let skončila a dnes jsou dávno zralá na výměnu a dům volá po celkové obnově. Jenomže je obýván převážně nájemníky, kteří čekají až to za ně zařídí majitel (obec) a nejsou ochotni nic dělat a kupovat byty také ochotni nejsou a pevně věří, že nikdo nemá právo s nimi hnout. Možná, že v případě „PETROLÍNEK“ se skutečně jedná o vlastníka, kterého popisuje zn.LAKE jako „sebestředného pitomce“ a „zbohatlíka zvyklého, že si za své peníze může dovolit vše a koupit souhlas úřadů“. Možná, že se ale jedná o jediného, kdo nechce čekat, až mu všechno spodne na hlavu. . Zn.PETROLÍNEK“ zde neuvedla nic co by nasvědčovalo jaké záměry s obnovou domu má druhá strana a zda vůbec nějaký záměr „společenství“co dál s domem existuje. ………mirek2

    Vložil PETROLÍNEK, 27. Červenec 2011 - 13:25

    Hezký den,musím reagovat: onen soused si vyměnil okna už jako skoro jeden z posledních, takže nečeká, až mu spadne všechno na hlavu. Dovolím si podotknout, že co se týká i společných brigádnických hodin, tak ani jednou nehnul prstem a taky ho nikdo nedonutí, jen kafrá, že zase děláme bordel se sekačkou. To je ale do jiné rubriky. Už jsme se ho naučili ignorovat, protože nám bohužel nic jiného nezbývá. On vlastně nedělá nic špatného. Jen otravuje řivot 6– ti rodinám v domě.

    Vložil PETROLÍNEK, 26. Červenec 2011 - 11:17

    Děkuji za odpověď. Možná jsem větu špatně formulovala. Jen jsem chtěla říci, že vždy agrumentuje tím, že my jsme vlastně nájemci. dokud své byty nesplatíme, ale on ho má již splacený, tím pádem je jeho a může si dělat co chce. Takže žádná závist, jen někdy beznadějná situace v jednání s tímto člověkem.

    Vložil Marrek (bez ověření), 27. Červenec 2011 - 15:21

    My jsme sice SVJ bez nájemníků, ale obecně – máme taky takového, který všechny otravuje, sám neudělá vůbec nic a není moci, která by ho srovnala. Statisticky vzato se jeden takový vyskytuje v zásadě všude. Držím palce a přeji hodně sil.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".