zmena uzivani stavby

Vložil pavel (bez ověření), 2. Duben 2016 - 9:54 ::

dobry den . prosim o radu .koupil jsem v bytovem dome v roce 2010 nebytovy prostor ktery je umisten v prostoru hromadne garaze.je to nebytova jednotka o rozmerech 300×615cm svetle vysky 230 cm se vzduchotechnikou ktera je soucasti hromadne garaze . v katastru nemovitosti je jako zpusob vyuziti uveden jiny nebytový prostor. v prohlaseni vlastnika ,ktere je provedeno dle zakona 72/1994 je uvedeno ,ze se jedna o nebytovy prostor a ze se sklada ze skladu o ploseč 18,44m2.v kolau­dacnim protokolu je uvedeno ze se jedna o sklad/sprav­ce/.mam pisemne vyjadreni puvodniho spravce domu ze nebytovy prostor je od radne kolaudace uzivan jako samostatna uzavrena garaz tento stav trva 16 let.nyni prislo ke zmene spravce domu SVJ a ten me upozonil ze uzivam jednotku u rozporu s kolaudacnim rozhodnutim ./ uzivam ji jako garaz/,kolaudace bytoveho domu probehla v roce 1999.nevim jestli musim pozadat o zmenu uzivani stavby dle § 127zakona c.183/2006 kdyz dle meho nazoru nejde o zmenu ucelu stavby dle § 126 SZ. nebytovy prostor se zmeni zase na nebytovy prostor.dale mam dotaz pokud budu muset zadat o zmenu uzivani stavby zda budu potrebovat souhlas ostatnich vlastniku jednotek a pripadne jake doklady po me muze pozadovat SÚ.od radne kolaudace nedoslo naprosto k zadnym stavebnim upravam.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil zděšená (bez ověření), 2. Duben 2016 - 11:26

    1/ Píšete, že jste koupil v bytovém domě uzavřený nebytový prostor, který je umístěn v prostoru hromadné garáže. Není podstatné, kde je nebytový prostor (NP) umístěn, rozhodující je, že v PV je uveden jako samostatná nebytová jednotka a jako samostatný NP byl zapsán v KN. A jestliže KN Vám zapsal, že jste na základě kupní (nebo jiné) smlouvy (KS) majitelem tohoto NP, tak se domnívám, že dle ZoVB si o způsobu využití tohoto NP rozhodujete sám (bez souhlasu SVJ) ale v souladu se stavebními předpisy. Domnívám se, že je rozhodující, jak byl tento NP zkolaudován. Jestliže byl zkolaudován jako sklad /správce/ a k žádné rekolaudaci nedošlo (nebo nebyl vydán stavebním odborem Souhlas se změnou užití tohoto NP), tak nadále je využití tohoto NP jako sklad, ikdyž je se souhlasem bývalého vlastníka 16 let užíván jako NP-garáž.

    2/ Také bych se podívala, co obsahují Vaše stanovy SVJ.

    3/ Také bych se podívala, zda tento nebytový prostor je blíže specifikován ve smlouvě o převodu této jednotky (NP), na základě které došlo v KN k zápisu vlastnického práva na Vás.

    4/ Následně bych se obrátila na příslušný stavební odbor Vaší MČ a s ním problém začala řešit. Ten by Vám měl sdělit, jak požaduje postupovat, aby došlo k oficiální změně užívání tohoto NP, který jste zakoupil.

    Vložil pavel novy (bez ověření), 2. Duben 2016 - 13:25

    dekuji za informaci.pro doplneni. nebytovou jednotku jsem nabyl na zaklade smlouvy o prevodu vlastnictvi podle zakona č.72/1994 Sb.,§6 ve smlouve je uveden nebytovy prostor.na KN jako zpusob vyuziti zapsan jiny nebytovy prostor.jde me o to zda vubec musim zadat o zmenu uzivani stavby.dle zakona 116/1990 § 1 vymezeni pojmu.Za nebytove prostory se dle tohoto zakona povazuji, a (mistnosti nebo soubory mistnosti,ktere podle rozhodnuti stavebniho uradu jsou urceny k jinemu ucelu nez k bydleni a jimiz jsou zejmena prostory urcene k provozovani vyroby,obchodu,slu­zeb vyzkumu,admin­.cinnosti,ume­lecke, vychovne a vzdelavaci cinnosti,dale archivy ,garaze, skladovaci prostory.takze z pohledu SÚ by to melo byt jedno oboji je nebytovy prostor.dale jsem nasel, oporu ve svem nazoru v§ 2zakona 72/1994 vymezeni pojmu c)nebytovym prostorem je mistnost nebo soubor mistnosti,ktere jsou dle rozhodnuti SÚ urceny k jinym ucelum nez k bydleni.neby­tovymi prostory nejsou prislusenstvi k bytu nebo nebytoveho prostoru.dle meho nazoru tim ze uzivam nebytovy prostor kolaudovany jako sklad jako garaz nemenim ucel stavby protoze garaz je taky nebytovy prostor

    Vložil Diskutující lakem často mazaný (bez ověření), 2. Duben 2016 - 18:39

    Pojem „jiný nebytový prostor“ je jedna z možností „Způsobu využítí jednotky“ (nikoli využítí stavby) podle Vyhlášky o katastru nemovitostí č. 357/2013. Způsob využití jednotky najdete v příloze této vyhlášky pod bodem 6. Příloha viz http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2013-357…

    „Jiný nebytový prostor“ je tam označen kódem 5. Je tam také garáž označena kódem 3. Tzn., že byste měl mít v katastru zapsán „Způsob využití jednotky“ jako garáž s kódem 3, nikoli „jiný nebytový prostor“ s kódem 5.

    Vložil vlozil pavel (bez ověření), 2. Duben 2016 - 19:04

    dekuji za nazory .tak je to bohuzel tak jak jsem se obaval.mam jeste posledni dotaz . abych dosahl na zmenu uzivani jednotky z jineho nebytoveho prostoru na garaz nusim na SÚ oznámit zmenu v uzivani stavby dle §127 zakona 183/2006 ze vsemi nalezitostmi nebo to jde i nejak jinak.je paradox ,ze ten co do toho reje ma vedle mne presne to same ale on to ma jako prislusenstvi k bytu spolecny prostor definovany jako garazovy box protoze tam ma byt ja tam byt nevlastnim mam tam pouze tento nebytovy prostor

    Vložil zděšená (bez ověření), 2. Duben 2016 - 13:48

    Myslím, že nemáte pravdu. Vždy je rozhodující, k jakému účelu má nebytový prostor sloužit. Snad chápete rozdíl mezi skladem, provozovnou s výrobou, prostorem pro např. provádění školení, nebo lakovny apod. Každé toto určení užívání NP má odlišné nároky při schvalování užívání tohoto prostoru. Prostor pro školení např. měl by mít okna a splňovat další hygienické předpisy, což u NP, který je využíván jako sklad není potřeba (i když zde je rozhodující také, co se zde bude skladovat). Využití tohoto prostoru na garáž by mělo také splňovat stanovené normy.

    Vložil garáž (bez ověření), 2. Duben 2016 - 13:38

    Sklad není garáž.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".