Zasklení lodžie a rekonstrukce

Vložil Anonymous, 19. Duben 2009 - 10:56 ::

Dobrý den, chtěla bych vás tímto požádat o pomoc. V současné době prochází náš dům komplexní rekonstukcí, která zahrnuje i výměnu balkonu s možností volby zasklení nebo bez zasklení. Já jsem si lodžii již v minulosti nechala zasklít na základě stavebního povolení. Nyní mě společnost, která rekonstukci provádí a přestavitelé SVJ nutí toto zasklení odstranit, aby mohli pokračovat v rekonstrukci balkonu. Avšak po rekonstukci tato lodžie již nebude použitelná a já peníze, které jsem do ní investovala, tudíž vyhodila do koše. Mohu se nějak bránit. Ostatní členové SVJ ustoupili a nechali si lodžii odstranit. S danou firmou a představiteli SVJ se nedá domluvit, jen mi neustále lžou a vyhrožují. Mají z právního hlediska nějakou možnost mi nakázat zničit svůj majetek (podotýkám, že lodžii má v dekretu zavedenou jako součást bytu, ne opláštění). Děkuji za radu

Jitka

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Anonymous, 20. Duben 2009 - 7:14

    Dobrý den, v prvé řadě se omlouvám za nesprávné použití výrazu dekret, netušila jsem, že to vyvolá diskuzi, o kterou jsem skutečně nestála, a děkuji těm, kteří můj dotaz i s tímto nesprávným vyjádřením pochopili.Ano, máte pravdu, rozhodlo se o rekonstrukci a detaily se neřešily. Já jako jedna z mála měla dotazy, ale představitelé výboru se ke mně chovali arogantně bez ochoty odpovídat.Za tou naší rekonstrukcí stojí totiž hodně „špinavostí“. Každopádně, já od první chvíle namítala, že nesouhlasím s tím, aby se rekonstruovaly lodžie s tím, že mi bude odstraňeno zasklení (stalo se tak dále nepoužitelné), které jsem si pořídila na vlastní náklady. A stavební povolení na rekonstrukci domu jsem neviděla, nikdo mi ho nechce ukázat, ostatně jako mnoho dalších důležitých dokumentů. Také po započetí prací jsem se několikrát písemně vyjádřila k tomu, že souhlasím s tím, ať zasklení kvůli pracem odstraní, ale pak ho znovu upevní, že si nebudu hradit nové. Nejdříve s tím souhlasili, teď už zase ne, že musíme mít zasklení všichni stejně, vyhrožují, že mi ho násilím na moje náklady odstraní. Napsali mi vyjádření, že si mám zasklení sama uřezat do požadovaného rozměru a pak znovu nainstalovat. Dle mého se bojí také toho, že všichni, kteří si už dali toto zasklení odsranit, budou požadovat to samé. No prostě tím, co se při této naší rekonstrukci děje, bych mohla zahájit nespočet diskuzí.

    Jitka

    Vložil uursik, 23. Červen 2009 - 15:14

    Opravdu záleží na lidech, v našem panelovém domě měli dva vlastníci – z toho i já provedeno zasklední lodžie dříve, než se zateploval dům. nemuseli jsme vůbec sundávat skla – každý máme jiné. firma která dům zateplovala pouze opravila spodní části – tam kde je vlastně zábradlí. tzn. jednomu vlastníku zateplila – my už jsme zateplení měli, takže u naší lodžie pouze museli upravit tak aby nenarušovalo nějak vzhled. U ostatních lodžií se připravovalo tak, aby do budoucna si vlastníci mohli zasklení provést. V mém případě, kdy jsme vlastně měli lodžii zateplenou mi byla navíc část peněz vrácena.

    Vložil trt (bez ověření), 20. Duben 2009 - 23:21

    u nás se to řešilo tak, že firma co to zasklívala musela vydat před sundáním dobropsi jaké rozměry je třeba dodržet aby to šlo dát zpět a stavební firma to dostala jako přílohu ke smlouvě a ty rozměry dodržela… šlo o cca 12 lodžií

    ale vše je v lidech

    Vložil fero, 19. Duben 2009 - 16:05

    Dobrý den, situace není úplně jednoduchá, navíc neuvádíte řadu technických detailů, které by ji zjednodušit mohly. Obecně s určitou oporou v zákonech (Občanský apod.) by mělo být dosaženo výsledku, že rekonstrukce „Vaší“ lodžie bude provedena, ale Vy máte nárok na to, aby Vám bylo zasklení po určitých úpravách namontováno zpět, anebo, není-li to možné, dodáno nové zasklení. A to za společné peníze, neboť Vám instalaci zasklení (což je skutečně Váš majetek) SVJ (nebo právní předchůdce SVJ) povolilo.

    Vložil Anon (bez ověření), 19. Duben 2009 - 16:42

    Na to tady nikdo přesně neodpoví. Je málo informací.

    Především není jasné, co a jak se domluvilo. Většinou se jen rozhodne o rekonstrukci, podrobnosti nikdo neřeší a pak se ukáže, že si každý představoval něco jiného. A co potom s tím, když je firma objednaná a za dveřmi. Není pozdě to řešit, když jsou dělníci na balkoně? Vy tvrdíte, že máte stavební povolení. A stavební povolení na rekonstrukci jste viděla? Uplatnila jste nějaké námitky? Pokud ano, jak byly vyřešeny?

    Vložil Anonymous, 19. Duben 2009 - 12:45

    Předpokládám, že odpověď typu Údaje k nájemní smlouvě nejsou reakcí na můj dotaz. Nejsem nájemce, mám byt v osobní vlastnictví. Ani reakce není odpověď na můj dotaz.

    Vložil Anon (bez ověření), 19. Duben 2009 - 12:48

    Pokud jste vlastníkem bytu, pak se Vás zase netýká nájemní smlouva.

    Vložil Anon (bez ověření), 19. Duben 2009 - 11:03

    Údaje v nájemní smlouvě uvedené nesprávně nezakládají takto označenou právní skutečnost. Kromě toho se Vás věc jakožto nájemce netýká.

    Vložil Anonn (bez ověření), 19. Duben 2009 - 16:44

    Tím „dekretem“ asi byla myšlena kupní smlouva.

    Vložil Anon (bez ověření), 19. Duben 2009 - 16:59

    Jako dekret na byt bylo dříve označováno to, co se nyní nazývá nájemní smlouva. Pokud má někdo „dekret“ z té doby, je stále platný, jenom už není „uživatelem bytu“, jak je tam uvedeno, ale „nájemcem“.

    Kupní smlouva byla vždy buď kupní smlouva jako dnes, a nebo (dříve) dohoda o osobním užívání.

    Vložil Anonymo (bez ověření), 19. Duben 2009 - 18:28

    Máte jistě pravdu, ale z dotazu bylo zřejmé, že paní Jitka je vlastnicí BJ.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".