Zápis nových členů do obchodního rejstříku

Vložil Michec, 27. Únor 2013 - 18:44 ::

Dobrý den, chtěl bych Vás poprosit o radu, možná spíše o pomoc. Na jaře roku 2012 odstoupily dvě členky výboru našeho společenství, na jejich místo nastoupili dva nový členové, kteří ovšem nebyli zapsaní do obchodního rejstříku a odvolané členky vymazány. Nyní v únoru 2013 byli odvoláni shromážděním dosavadní předseda a jeden z těch nových členů. Ve výboru jsem tak zůstal já (jako nový předseda – ovšem nikdy nezapsaný v obchodním rejstříku) a byly zpět zvoleny „staronové“ členky. Jenže problém je teď v tom, jak to udělat s obchodním rejstříkem. Proto bych Vás chtěl poprosit o radu jak postupovat, nebo jak byste postupovali (nepředpokládám totiž, že by se tohle někde mohlo stát). Zda nechat zapsat nově pouze mě a nechat vymazat odvolaného předsedu a doložit oba zápisy. Zápis z května, kde jsem byl zvolen členem výboru a zápis teď z února, kde byl zvolen nový výbor.

A druhá věc je, že v tom květnu byla odhlasována změna stanov v některých bodech, ale podle nás ani tohle nebylo na obchodní rejstřík doloženo.

Předem moc děkuji za Vaše rady a názory.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 28. Únor 2013 - 0:35

    Pane Michelec, nejde o „zápis do obchodního rejstříku“. Když budete tuto nepravdu tvrdit na rejstříkovém spoudu, vyměří vám naprosto zbytečně správní poplatek. Takže pozor.

    Musíte vyjít z data volby výboru, bez ohledu na pozdější změny v jeho složení. Zkontrolujte si kdy končí funkční období výboru. Toto mají podle zákona obsahovat vaše stanovy. Není-li to v nich uvedeno, jsou vadné a platí funkční období výboru 5 let.

    Jakmile skončí funkční období dosavadního výboru, je nutné zvolit nový výbor (všechny jeho členy).

    Není jasné o co jde se stanovami. Pokud nebyly vloženy do sbírky listin, jde samozřejmě o porušení zákona. Ten vyžaduje při každé změně stanov vložit do rejstříku jejich nové úplné znění. Každý se může dovolat zveřejněného znění, takže vaše novější „tajné“ stanovy jsou nevymahatelné.

    lake

    Vložil Michec, 28. Únor 2013 - 6:49

    Zdravím pane lake,
    děkuji za Váš příspěvek, abych se ale přiznal, tak jsem z toho trošku zmatený. Znamená to tedy, že shromáždění, co proběhlo v květnu 2012 i teď v únoru 2013 jsou neplatné? Ve stanovách máme: „Funkční období členů výboru a pověřeného vlastníka činí maximálně 5 let a počíná dnem jejich zvolení.“ Teď jsem se díval a zvoleni byli 30.6.2011.

    A s těmi stanovami, byli změněny právě na shromáždění v květnu 2012 a byly tam změněny dva body. Tím, že to teda nevložil do obchodního rejstříku jsou tyto změny také neplatné?

    Díky moc a omlouvám se, ale potřebujeme se teď z toho nějak „vymotat“ bývalí předseda na tyto věci evidentně dost kašlal.

    Vložil lake, 28. Únor 2013 - 8:37

    Vždyť jsem vám napsal, že máte těžce vadné stanovy. V nich musí povinně být uvedeno funkční období výboru. A to určitým způsobem, tedy např. „5 let“. To tam chybí. Opsáno to jistě bylo z vadných vzorových stanov.

    Máte tam navíc uvedeno co zákon nepožaduje (funkční období jednotlivého člena), což není sice ustanovení nesprávné, ale je neúplné.

    • Vždy končí funkční období člena při ukončení funkčního období výboru, jehož je členem.
    • Dále je praktické, aby funkční období člena mohlo skončit také odstoupením z funkce. Toto ve stanovách nemáte, takže žádný z předchozích členů nemohl platně odstoupit a musel čekat na uplynutí funkčního období výboru (5 let od data účinnosti volby výboru).
    • Nemůžete ani nahrazovat člena (odvolání a volba jiné osoby během funkčního období výboru), protože ukončení funkce člena odvoláním ve stanovách také nemáte. To je závažný nedostatek: nemůžete se nijak zbavit osoby, kterou ve výboru nechcete. Případný soud by dotyčný vyhrál.

    Takže opakuji: zjistěte datum začátku funkčního období výboru. Po pěti letech od tohoto dne výbor jako celek skončí a bude volen nový, opět na 5 let (pokud si ve stanovách neuvedete jiné konkrétní číslo).

    lake

    Vložil Michec, 28. Únor 2013 - 8:46

    Ano to máte pravdu, že ve stanovách chybí přesné vytyčení funkčního období, to máte pravdu. Ale v těch ostatních bodech co uvádíte, tak bod

    1. odstoupení z funkce tam zahrnuto máme. I bod tří, že shromáždění
    může člena výboru odvolat tam máme. Zde jsou jednotlivé body:

    10. Člen výboru a pověřený vlastník může být během funkčního období shromážděním odvolán, jestliže závažným způsobem nebo opakovaně poruší povinnosti vyplývající z činnosti voleného orgánu společenství, příp. je-li neomluveně nečinný po dobu nejméně 3 měsíců. 11. Člen výboru a pověřený vlastník může během funkčního období odstoupit. Odstoupení oznamuje člen výboru písemně orgánu společenství, jehož je členem. Odstoupení je účinné ode dne, kdy jej vzal výbor na vědomí. Pokud výbor nevezme odstoupení na vědomí do třiceti dnů ode dne doručení oznámení člena o odstoupení, zaniká odstupujícímu členovi jeho funkce třicátým dnem po doručení oznámení o odstoupení z funkce. Pověřený vlastník oznamuje své odstoupení shromáždění. 12. Za člena výboru nebo pověřeného vlastníka, který odstoupil nebo byl odvolán, provede shromáždění novou volbu a to do 60 dnů po zániku jejich funkce.

    Vložil Jirka_Z, 27. Únor 2013 - 19:15

    Dobrý den, vymažte všechny a zapište aktuální. Vše na jednom formuláři. Jirka

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".