Vyučtování služeb

Vložil Sidlob, 20. Prosinec 2017 - 11:50 ::
Naše SVJ má celkem 5 členů (vlastníků bytů). Od 24.12.2016 započala dodávka služby (vody).
  • a)Dodavatel stanovil výši zálohy(3580Kč)a termín splatnosti k 15.běžného měsíce.
  • b)Pověřený vlastník stanovil členům zálohy : Petrásek (1100 byt 1), Ďurica(600 byt 2) a Janák (1900 – Janák hradí zálohy za byty 3+4+5) a termín splatnosti do 14 běžného měsíce.
  • c) Pověřený vlastník zadal Komerční banky trvalý příkaz úhrady záloh 3580 Kč s termínem splatnosti k 9 běžného měsíce. 
  • d) První záloha pro dodavatele byla uhrazena 9.1.2017 a to z fondu oprav (protože k tomuto datu vlastníci bytu ještě neuhradily žádné zálohy).
  • e) Poslední záloha pro dodavatele byla uhrazena 9.11.2017
  • f)Dne 1.12.2017 byl odpočet měřidla.
  • g)Dne 9.12.2017 byla vystavena faktura za období od 24.12.2016 do 1.12.2017. Celkem jsou vyúčtované 11 záloh na účet dodavatele připsané 10.1 –10.2 – 10.3 – 10.4 – 10.5 – 10.6 – 10.7 – 10.8 – 10.9 – 10.10 – 10.11.
  • h)koncový uživatele Petrásek a Ďurica odmítly vyúčtovaní
  • Petrásek – Znovu opakuji, že vyúčtování, které nezahrnuje platby záloh uhrazené (30.11.2017) před datem odpočtu (1.12.2017) i vyúčtování, nemohu akceptovat jako správné a žádám o přepracování.
  • Ďurica – Trváme na přepracování vyúčtování z tohoto důvodu. Záloha za 11/2017 byla zaplacena v řádném termínu(10.11.2017) a její přijetí potvrzuje dodavatel
  • i)výpis z Komerční banky o přijatých a odeslaných operacích je
10.10.2017 Petrásek 0 Kč
10.10.2017 Ďurica 600 Kč
11.10.2017 Janák 1900 Kč>
9.11.2017 Poslední záloha pro dodavatele. Tvoří ji zalohy vlastníků z řijna 3580 Kč
10.11.2017 Ďurica 600 Kč
13.11.2017 Janák 1900 Kč
30.11.2017 Petrásek 12100 Kč
  • j)– Moje odpověď pro Petráska a Ďurice: vaše zálohy z 10.11.2017 a 30.11.2017 jsou před dnem odečtu 1.12.2017 i před vyhotovením faktury 9.12.2017 ale nejsou v poslení záloze pro dodavatele odeslané 9.11.2017 (zahrnuté do vyúčtování)!
Je vyúčtovaní správné anebo nesprávné ? 

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Furman (bez ověření), 22. Prosinec 2017 - 8:46

    Myslím, že chybu způsobil pověřený vlastník. Je absurdita, dodavatel určil termínem splatnosti k 15 běžného měsíce, pověřený vlastní určí vlastníkům placení záloh do 10 běžného měsíce a následně zadá trvalý příkaz úhrady záloh dodavateli k 9 běžného měsíce. Takže na první zálohu dodavateli nepřispěli vlastníci ale uhradilo ji SVJ. Zálohy vlastníků z 10,13 a 30 listopadu splácí tuto půjčku SVJ.

    Vložil Dvořák (bez ověření), 21. Prosinec 2017 - 6:05

    Myslím, že si to zbytečně komplikujete. Z pohledu vlastníka je jedno, kdy a jak platíte zálohy či faktury vodárnám (a dalším dodavatelům). Úplně klidně jim tedy jejich platby započítejte. Bude to dobré jednak pro klid v domě a také se Vám to nebude táhnout jako případný nedoplatek jednoho a hned přeplatek dalšího roku.

    Vložil tep (bez ověření), 20. Prosinec 2017 - 17:52

    Po skončení účetního roku se do 4 měsíců od skončení roku dělá rozúčtování nákladů na služby – v tomto případě na dodávku vody – podle náměrů podružných vodoměrů v jednotlivých bytech. Od nákladů jednotlivých bytů odečtete přijaté zálohy a následně vyberete případné nedoplatky či vrátíte přeplatky.

    Vložil abx (bez ověření), 20. Prosinec 2017 - 14:56

    Cituji, co jste napsala: „Moje odpověď pro Petráska a Ďurice: vaše zálohy z 10.11.2017 a 30.11.2017 jsou před dnem odečtu 1.12.2017 i před vyhotovením faktury 9.12.2017 ale nejsou v poslení záloze pro dodavatele odeslané 9.11.2017 (zahrnuté do vyúčtování)!“ Dodavateli musíte zaplatit to, co vám předepsal. Dodavatele nezajímá, co jste tam zahrnuli nebo nezahrnuli. Já vášemu způsobu nerozumím a nedivím se, že pánové podali reklamaci. Když někdo nezaplatí za nějaký měsíc platbu, tak má dluh. Když zaplatí 30.11. tak za listopad zaplatil. Nemůžete mu do vyúčtování platbu nezahrnout. Pokud vás (SVJ) dá k soudu, tak prohrajete. Máte podivný způsob vyúčtování. Jaký máte intrval vyúčtování? Listopad – listopad?

    Vložil Veselý (bez ověření), 20. Prosinec 2017 - 14:39

    Jestli jsem dobře pochopil, tak Petrásek zaplatil až 30.11.2017 všechny zálohy najednou. Jestli je to tak, pak nerespektoval splatnost měsíčních záloh, tak jste mu měli naúčtovat úroky z prodlení.

    Vložil aaaa (bez ověření), 20. Prosinec 2017 - 12:54

    K jakému datu vlastně děláte vyúčtování služeb? U nás 1.1 – 31.12. Jak je to u vás?

    Vložil Anonymouk (bez ověření), 20. Prosinec 2017 - 18:03

    c/ zúčtovacím obdobím období, za které poskytovatel služeb provede rozúčtování a následné vyúčtování nákladů; zúčtovací období je nejvýše dvanáctiměsíční a jeho počátek určí poskytovatel služeb,
    Od 24.12.2016 započala dodávka služby (vody).
    Takže bych řekl od 1.1 ne? A k čemu to? Splatnost mají k 15 dni.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".