učetnictví

Vložil Anonymous, 23. Březen 2010 - 9:25 ::

Dobrý den,

máme před ustavující schůzí s notářem ohledně zapsání svj do obchod. rejstříku.Chtěla jsem se zeptat, až budeme oficiální Svj, jak je to s placením daní u svj? Dokážeme si účetnictví dělat samy nebo je lepší najmout účetní firmu… jsme tu všichni laici co se týče účetnictví… Náš bytový dům má 10 bytových jednotek.

Olga

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Jana1, 23. Březen 2010 - 11:08

    Jsme SVJ o 6-ti bytech + 2 nebyty. Veškerou správu dělám sama. Cca 2× do roka předám doklady účetní firmě. Podvojné pro mě fakt není. Paráda. Jana1

    Vložil Lenka . (bez ověření), 23. Březen 2010 - 10:38

    Já bych zase doporučila, abyste si správu dělali sami a pokud nikdo z Vás ve vašem SVJ účetnictví nerozumí, tak toto svěřili „odborníkům“. My máme taky malé SVJ, 12 bytů, správu si děláme úplně sami, (samozřejmě to předpokládá nějaké schopné lidi), ale zvládli jsme v podstatě ve 3 lidech i relativně velkou rekonstrukci. Účetnictví nám dělá účetní, která to umí :-) I tady na webu jsou ve „firmy“ různé firmy na poskytování účetnictví, nabídek je podle mého názoru docela dost, jen být opatrný při výběru a já bych asi chtěla vidět, jaké výstupy ten který účetní pro SVJ provádí.

    Vložil PeDuPles (bez ověření), 23. Březen 2010 - 9:53

    Osobně nedoporučuji provádět ani správu, ani další činnosti (účetnictví, evidence, vyúčtování služeb,…) svépomocí. Doporučuji oslovit profesionální správcovské firmy ve Vašem působišti – najdete třeba zde:

    http://www.firmy.cz/…-nemovitosti

    a provést výběrové řízení na osobu pověřenou správou domu, dost pomůže také obejít sousední SVJ a sehnat reference na jednotlivé firmy.

    Správa domu není legrace, v některých otázkách se neshodnou ani odborníci a výbor SVJ přitom za správnost ručí. Najmutím profesionála máte aspoň jakous-takous záruku, že se nedostanete do problémů.

    Vložil Petr, 23. Březen 2010 - 10:48

    Činnost správy tu je na fóru diskutována. Raději svěřit vše (dobré) správě. Ceny bývají i 180 kč/byt za vše. Záleží také na tom, kdo co chce v domě rekonstruovat (výběrová řízení). Plus revize plynu, elektro, výtah, shánění drobných oprav.

    Vložil PT (bez ověření), 23. Březen 2010 - 10:55

    Uhádal jsem cenu 115,– kč za jednotku a mesíc. Opravy si vyřizujeme sami a faktury taky platíme.Je to tak lepší, firma která Vám spravuje tak si přihrává zakázky svým firmám. Viz. Cooptherm, udájně i družstva mají podíl na zisku

    Vložil Zdena Z. (bez ověření), 23. Březen 2010 - 13:52

    A co Vám za těch 115,–/byt všechno dělají??

    Vložil olga1 (bez ověření), 23. Březen 2010 - 9:45

    prosím o odpověď…

    Vložil PT (bez ověření), 23. Březen 2010 - 10:46

    Na účetnictví doporučuji firmu, vyúčtování si provádíme částečně sami. Stači si udělat výpočtové tabulky v excelu a pak už to je sranda. Uděláte výpočtové listy kde vypočítáte poplatek do „fondu oprav“ a zálohy na energie a správu domu

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".