STAVEBNÍ ÚPRAVY, ZMĚNA UŽÍVÁNÍ, SMLOUVA O VÝSTAVBĚ

Vložil Anonymous, 1. Duben 2010 - 8:29 ::

Dobrý den, pokusím se popsat problém, který nám vznikl v souvislosti s koupí nebyt. prostoru.

  1. předchozí vlastník zde vybudoval koupelnu za SDK příčkou. Předběžný souhlas od SVJ, resp. majoritního vlastníka, který v té době disponoval více než 75% s napojením na kanalizaci apod. měl. Stavbu však neohlásil. Je k takové stav. úpravě ohlášení potřeba?
  2. my nyní řešíme jako stáv. vlastníci dodat. stav povolení. Úřad si vymiňuje pro umístění odvětrávací mřížky koupelny, která bude vyvedena nikoli na fasádu ale do mého okna 100% souhlas všech vlastníků, protože se dle interpretace úředníka jedná o změnu vzhledu domu. Copak plastová mřížka o rozměru 15×15cm v okne mění vzhled domu?
  3. prostory resp. celý panelový dům byl původně kolaudován v roce 1982. V pojektové dokumentaci v archivu stav. úředu je na místě našeho prostoru zakreslena kočárkárna, navíc úplně jinak dispozičně. Dům byl nakonec postaven prostě jinak než je v projektu. V roce 2002 rozdělil tehdejší vlastník byt na bytové jednotky v prohlášení vlastníka a naše jednotka byla zanesena do katastru jako sklad – jiný nebyt. prostor. Je možné toto udělat z kočárkárny bez patřičné kolaudace pouze na základě prohlášení vlastníka?

Vždyť kočárkárna je ze zákona společným prostorem a nelze ji snad jen tak vyjmout a předělat na sklad. Je v tomto případě kupní smlouva na nebytový prostor neplatná?

Díky

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 1. Duben 2010 - 11:16

    Pro Dudek

    K otázce kočárkárna nebo sklad:
    Pro stavebně technické určení prostoru v domě není rozhodující ani projektová dokumentace, ani Prohlášení vlastníka, ani kupní smlouvy, ani zápis v katastru, nýbrž výhradně kolaudační rozhodnutí. Co je v něm to platí. Viz např. rozsudek Nejvyššího soudu 26 Cdo 1538/2004.

    Ke změně účelu užívání stavby je třeba rekolaudace. Společnou kočárkárnu nelze prodat jako sklad, pokud jím není.

    lake

    Vložil Dudek, 1. Duben 2010 - 11:33

    Problém je v tom, že my jsme prostory koupili jako „jiný nebytový prostor“ tedy tak, jak jsou zapsány v KN, ale kdy se jím staly nelze zjistit. Na KN jsem se ptala, KDY došlo k zapsání tohoto prostoru jako samostatné nebytové jednotky, ale údajně to nelze zjistit.Lze zjistit pouze právní účinky posledního vkladu, tedy naší koupě, ale vztahy před tím prý dohledat nejde, Zdá se mi to divné.

    Vložil Dudek, 1. Duben 2010 - 11:27

    Znamenalo by to pak, že kupní smlouva na tento nebytový prostor je neplatná přesto,l že je tento nebytový prostor zapsán v katastru???

    Vložil Dudek, 1. Duben 2010 - 11:26

    Chápu li to dobře, z kočárkárny se může stát sklad tedy pouze na základě smlouvy o výstavbě a následné rekolaudaci a to i v případě, že je vlastníkem objektu – celého panelového domu pouze 1 firma?

    Mnohokrát díky

    Vložil Jana1, 1. Duben 2010 - 8:57

    Je to evidentní šprajc od stavebního úřadu. Zajímalo by mě, jak předchozí vlastník údajného nebytu ke svému majetku přišel. Zavání mi to podvodem. A navíc: pouhým prohlášením vlastníka nelze změnit kočárkárnu na sklad. Na stavebním úřadě je bordel. Co se týká vaší smlouvy, nevím. Jana1

    Vložil Dudek, 1. Duben 2010 - 9:14

    Historie je složitá. Od r. 1982 ho vlastnila celý dům soukr. společnost nějaký státní podnik a proběhla kolaudace, ti ho pak prodali další soukromé společnosti – ta v r. 2002 udělala prohlášení vlastníka, některé byty prodali a zbytek jako celek odprodali jednomu vlastníkovi. Ten v prodeji dílčích bytů a nebyovek – tedy i té naší pokračoval a prodal vlastníkovi, od kterého jsme prostor s černou stavbou koupili my. Je to hrůza. Problém mám už měsíc na stole, každý den k tomu zjišťuji informace a to i několik hodin visím na internetu a už jsem bezradná co s tím dělat a to mám týden do porodu. BUdu vděčná za každou radu jak postupovat a kam se obrátit

    Vložil Jana1, 1. Duben 2010 - 9:23

    No to je přímo typický příklad. Postupně si tzv. „lízli“ všichni předešlí vlastníci, přičemž černý petr zůstal na vás. Nezávidím vám situaci. Stavební úřad asi neustoupí. Jestli chcete bojovat, jedna možnost jak sehnat souhlas 100% vlastníků je využít tzv. veřejnou vývěsku. To ale musí zase stav. úřad. Jana1

    Vložil Dudek, 1. Duben 2010 - 9:29

    Jaký je tam postup. To musí stavební úřad odsouhlasit?

    A co soud o zneplatnění kupní smlouvy? Vždyť zatím jiná kolaudace než na kočárkárnu není a skladem to pouze prohlásil vlastník? Jde to vůbec?

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".