Stanovy

Vložil Karlos (bez ověření), 21. Květen 2014 - 15:05 ::

Dobrý den. Prosím o radu. Jsem 15 let předseda SVJ a teď budu byt prodávat, ale budu tady bydlet dál. Naše stanovy říkají: Orgány uvedené v odstavci 1 písm. b) a c) jsou volené orgány společenství. Členem voleného orgánu společenství nebo jeho voleným orgánem může být pouze fyzická osoba, která je členem nebo společným členem tohoto společenství nebo je zmocněným zástupcem právnické osoby – člena společenství, je ke dni volby starší 18let a má způsobilost k právním úkonům. V novém NOZ je psáno:… že nebrání-li tomu stanovy SVJ, pak je možné, aby byla za člena výboru SVJ či předsedou výboru (anebo předsedou společenství v případě, kdy se nevolí výbor) zvolena i jiná osoba, která není vlastníkem jednotky.. Ptám se:

  1. Jak lze změnit stanovy? Jde i dodatkem odsouhlaseným na shromáždění vlastníků?
  2. Budeme mít shromáždění a není to v bodech programu. Jak to jde udělat správně, aby se to mohlo odhlasovat?

Děkuji.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 21. Květen 2014 - 16:24

    Lze změnit stanovy. Jde to samozřejmě i dodatkem, ale do sbírky listin rejstříkového soudu je vždy nutno vložit celé nové platné znění. O záležitostech neuvedených v programu shromáždění lze hlasovat jsou-li přítomni všichni a vyjádří-li všichni souhlas se zařazením nového bodu.

    lake

    Vložil Karlos. (bez ověření), 2. Červen 2014 - 11:50

    Pane Lake, byt prodám, ale budu tam bydlet dál. Podle tohoto v našich stanovách nemusím odstupovat? Jsem přesvědčen, že ne, ale potřebuji znát výklad někoho nezávislého.

    1 ) Orgány společenství jsou:

    1. shromáždění vlastníků jednotek (dále jen „shromáždění“) ,
    2. výbor společenství (dále jen „výbor“) nebo člen společenství pověřený funkcí výboru (dále jen „pověřený vlastník“), pokud není volen výbor,
    3. kontrolní komise nebo revizor, rozhodne-li o tom shromáždění.

    ( 2 ) Orgány uvedené v odstavci 1 písm. b) a c) jsou volené orgány společenství. Členem voleného orgánu společenství nebo jeho voleným orgánem může být pouze fyzická osoba, která je členem nebo společným členem tohoto společenství nebo je zmocněným zástupcem právnické osoby – člena společenství, je ke dni volby starší 18let a má způsobilost k právním úkonům.

    Budu zmocněným zástupcem člena společenství(novým vlastníkem).

    Vložil Karrlos... (bez ověření), 21. Květen 2014 - 19:33

    Pane Lake díky, čekal jsem na Vaše vyjádření, ale… O záležitostech neuvedených v programu shromáždění lze hlasovat jsou-li přítomni všichni a vyjádří-li všichni souhlas se zařazením nového bodu.

    Tím myslíte všechny vlastníky? To je ale nemožné. Myslel bych všichni přítomní na shromáždění. Jinak není možné dostat všechny vlastníky na shromáždění.

    Ve stanovách máme: 14 ) K přijetí usnesení o

    1. schválení nebo změně stanov,
    2. uzavření smlouvy o zástavním právu k jednotkám
    3. způsobu rozúčtování cen služeb na jednotlivé vlastníky a schválení vyúčtování dle

      čl. XVIII odst. 2 stanov,

    4. rozdělení zisku z hospodaření společenství

      je zapotřebí tříčtvrtinové většiny hlasů přítomných členů.

    Z jednoho dotazu (jiného) u právníka nám bylo řečeno: Podívejte se tedy do stanov Vašeho SVJ a podle ustanovení ve stanovách je nezbytné postupovat. Tak to by znamenalo(jestli to dobře chápu), že stačí 3/4 přítomných na shromáždění. Díky

    Vložil § (bez ověření), 21. Květen 2014 - 20:22

    Lake vám to napsal jasně. Můžete to zkusit. Když se někdo odovlá k soudu tak to prohrajete, když ne, tak to platí. Tak si vyberte.

    Vložil Karrlos... (bez ověření), 21. Květen 2014 - 20:38

    No to jste mi poradil:-( Co si má jeden vybrat? Pokud mimo jiné řekne právník, že máme postupovat podle stanov a ve stanovách máme, že na změnu stanov je potřeba souhlasu 3/4 přítomných, tak co si vybrat? Ale je fakt, že to v programu shromáždění není, ach jo. Lze to dodatečně dopsat? Je to vyvěšené na nástěnce. Kdybych to věděl, tak nežádám radu. Díky

    Vložil svjdukelská111, 22. Květen 2014 - 0:09

    Je vidět, že o tom jak se svolává schůze nic nevíte. Pozvánka musí být doručena všem do schránek a vyvěšena na nástěnce. Takže byste musel opravit všechny pozvánky. Jak byste to chtěl udělat?

    Lake napsal: „O záležitostech neuvedených v programu shromáždění lze hlasovat jsou-li přítomni všichni a vyjádří-li všichni souhlas se zařazením nového bodu.“

    Tím chtěl říct, že NOZ přímo zakazuje hlasovat o věcech neuvedených na programu schůze pokud tuto změnu neodsouhlasí 100% těch, kteří jsou oprávněni hlasovat. Máte tedy možnost iniciovat svolání nové schůze, nebo přesvědčit majitele aby se všichni schůze zúčastnili.

    Vložil Toma, 21. Květen 2014 - 20:31

    že musí být na shromáždění všichni? kde to je napsáno? Tm

    Vložil svjdukelská111, 21. Květen 2014 - 21:01

    Ke změně programu schůze je potřeba 100% souhlas všech vlastníků.

    Vložil P_V (bez ověření), 21. Květen 2014 - 21:17

    Z čeho to vyplývá?

    Vložil svjdukelská111, 21. Květen 2014 - 22:06

    Z NOZ, viz:

    § 1221 Nevyplývá-li z ustanovení o společenství vlastníků něco jiného, použijí se přiměřeně ustanovení o spolku. Nepoužijí se však ustanovení o shromáždění delegátů, dílčích členských schůzích ani o náhradní členské schůzi.

    § 253 (3) Záležitost, která nebyla zařazena na pořad zasedání při jeho ohlášení, lze rozhodnout jen za účasti a se souhlasem všech členů spolku oprávněných o ní hlasovat.

    Vložil Hana2, 22. Květen 2014 - 18:05

    SVJ Dukelska111: Ve stanovach naseho SVJ neni (podle stareho OZ) upraven status zastupovani. I pres novelizaci OZ, byl (kveten 2014)mnou jmnenovany zmocnenec ze schuze vykazan. O jeho neopravnene ucasti na schuzi nechal predseda SVJ hlasovat. Tento bod nebyl predmetem schuze. Cili doslo k poruseni NOZ?

    Vložil svjdukelská111, 22. Květen 2014 - 18:16

    Ano.

    Vložil Hana2, 22. Květen 2014 - 18:27

    Take si to myslim. Teorie je sediva, vecne zeleny je strom zivota. Osobne muj strom mechama a lisejnikama obrust nechci nechat. Bude to jeste hodne zajimave. Preji hezky podvecer.

    Vložil P_V (bez ověření), 22. Květen 2014 - 12:47

    Z toho ovšem vyplývá, že je zbytečné na shromáždění chodit, když tam nic nového být nemůže, pohodlnější je rozhodnout písemně poté :-)

    Vložil vari, 22. Květen 2014 - 13:07

    Ne, vyplývá z toho, že pokud se dle programu nebude řešit nic pro Vás důležitého, nemusíte tam chodit a nestane se Vám, že za Vaší nepřítomnosti se zařadí do programu a schválí něco, proti čemu byste protestoval.

    Vložil Hana2, 23. Květen 2014 - 15:41

    Pane(i) Vari, trefil(a) jste hrebik na hlavicku. Nicmene vyklad prav a povinnosti podle OZ a NOZ neni jednoznacny. O nas bez nas jsem jiz zazila. Uz na to nemam zaludek a v mem pripade se obracim na soud.

    Timto dekuji vsem, kteri mi v dobre vire odpovedeli na me predchozi prispevky v diskuzi.

    Slibuji, ze po seznameni se s rozhodnutim soudu (vc. odvolaciho i ustavniho) budu ucastniky teto diskuze infromovat.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".