správce domu s pozastavenou činnosti

Vložil Anonymous, 29. Říjen 2022 - 5:24 ::

Zajímalo by mě, jestli je možné, že nás správce, který má na 5 let( podle živnostenského rejstriku) pozastavenou činnost v oblasti správy a údržby nemovitosti pokračuje dál dělat správce v našem domě.

  • správa domu

Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

Vložil Rada (bez ověření), 30. Říjen 2022 - 3:18

Ano, pokud pani jeste s jednim vlastnikem dohromady ma vetsinu podilu, muze delat predsedu, rozhodovat o vsem a nepotrebuje k tomu zadne zivnostenske opravneni. Jdete na to spatne.

U vas neni ani jasne, zda mate nebo nemate SVJ.

Kazdopadne muzete vyuzit sva prava nahlizeni do dokumentu SVJ:

https://okolobytu.cz/…e-ho-tykaji/

a take prava nahlizeni do podkladu vyuctovani (vody, tepla, spol.elektriny, uklidu), viz Zakon o sluzbach.

Oboje musite zadost dorucit pisemne, nejlepe rovnou formou predzalobni vyzvy dle §142a osr se lhutou min. 7 dnu a pokud by vam nebylo vyhoveno, muzete rovnou podat zalobu.

Nepotrebujete na to advokata, jen si ukasnit, CO CHCETE A CO JSTE (zda vubec jste clen SVJ).

I pokud byste nemeli SVJ, tak vyuctovani nebo zalohy bych platil az pote, co mi bude umozneno nahlednout na podklady vyuctovani (smlouvy o energiich, faktury za ne a rozuctovani mezi odberatele).

Vložil VN (bez ověření), 29. Říjen 2022 - 10:27

na základě jakého vztahu s vaším SVJ tu práci vykonává. Může být zaměstnancem někoho. Třeba své manželky..

Vložil Anonymus (bez ověření), 29. Říjen 2022 - 10:47

Nemáme založeno SVJ, i když spravce(majitelka) tvrdí, že ano. Podle Veřejné rejstříku nemáme, bohužel. Majitelka většinové části jednotek je podnikatelka, určitě není ničí zaměstnanec. O všem.rozhoduje sama, Teď jsem navic .zjistil, že má pozastaveno i živnostenské oprávnění. Tak vážně nevím, jestli vůbec funkci spravce může vykonávat, odmita se s námi o čemkoliv bavit, vždy řekne, že stejně rozhodně ona. Všiml jsem si, že poslední 2 roky se na evidenční list podepisuje jako majitelka ne jako spravce.

Vložil Justitianus, 29. Říjen 2022 - 17:21
  • Napsal jste: … poslední 2 roky se na evidenční list podepisuje jako majitelka ne jako spravce …

A jak ty dva podpisy od sebe rozeznáte? Jeden podpis je „Marie Nováková“, druhý podpis je „Marie Nováková“. To je fakt rozdíl.

  • Napsal jste: … Neprovadi roční vyúčtování FO …

Copak je to tajemné FO nebo snad UFO? Unidentified flying object?

  • Napsal jste: … nemáme žádné doklady o tom, že ona je spravce.

Přečtěte si prohlášení.

Přečtěte si prohlášení.

Přečtěte si prohlášení.


Justitianus

Vložil Anonym2 (bez ověření), 29. Říjen 2022 - 17:26

Prohlášení jsem.psal, že neexistuje. Ano u nás v domě nejsme oprávnění nahlížet na účet FO. Podpis poznám podle vytištěného slova z tiskrany:„sprav­ce“+ podpis propiskou
„majitel“ +podpis propiskou

Vložil Justitianus, 29. Říjen 2022 - 17:35

Je zde příliš mnoho anonymních diskutujících.

  1. Amonymous
  2. Anonymus
  3. Anonymou (bez ověření)
  4. Anonym1 (bez ověření)
  5. Anonym2 (bez ověření)

Anonym2 (bez ověření) si z nás dělá srandu když tvrdí „prohlášení neexistuje“. Tyto pitomosti nebudu dál číst. V této diskusi končím.

Justitianus

Vložil Anonym1. (bez ověření), 29. Říjen 2022 - 17:40

Ne, to jsem pořád já, jen nevím jak pokračovat se stejným jménem. Vždy se mi zobrazi, že jméno je jiz registrováno. Tak proto pane. U nás opravdu prohlášení neexistuje. Naše spravkyne není povinná nám.nic sdělovat, dokládat, ukazovat. Proto jsem žádal o radu. O jaké prohlášení bych měl spravkyni požádat?

Vložil Jozef (bez ověření), 29. Říjen 2022 - 18:01

Nám se nejedná o nějaké prohlášení správce, o kterém jste psal, že neexistuje. Jedná se o prohlášení vlastníka tj. prohlášení které původní vlastník domu vypracuje a vloží do katastru nemovitostí, když se rozděluje dům na jednotky. Na katastru ho lze pak získat.

Totiž pouze na dům rozdělený na jednotky se vztahují ustanovení bytového spoluvlastnictví NOZ. V případě domu nerozděleného prohlášením se na dům vztahují obecná ustanovení o spoluvlastnictví. To je nezbytné vědět k další diskusi.

Vložil Anonym1.. (bez ověření), 29. Říjen 2022 - 18:09

Omlouvám se, já se v tom vážně neorientuji. Zkusím si to zjistit.

Vložil radka2222 (bez ověření), 29. Říjen 2022 - 11:23

pokud vykonává funkci správce nemovitosti na základě oz, není to podnikání a nemusí mít žl.

Vložil § (bez ověření), 29. Říjen 2022 - 15:02

„pokud vykonává funkci správce nemovitosti na základě oz, není to podnikání a nemusí mít žl.“ (Vložil radka2222 (bez ověření), 29. Říjen 2022 – 11:23)

Pro jaké činnosti toto platí?

Na základě jakého § ?

Mohu poskytovat kadeřnické služby nebo opravovat motorová vozidla bez žl, na základě OZ, jako občanskou výpomoc? Míříte k občanské výpomoci? Nebo nabádáte ke skrytému právnímu jednání?

Vložil člern (bez ověření), 2. Listopad 2022 - 20:25

neplette si spravu vlastniho majetku (coz podnikani neni) s podnikanim (paragraf 7) !!!

A pokud pani majitelka 50% podilu a tedy i pravdepodobny predseda si za SVJ podepise sama se sebou DPP nebo DPC, tak si muze vyplacet i odmenu a stale nepodnika. Tedy priklad se sluzbou (kadernictvi, opravna) je uplne MIMO

Vložil § (bez ověření), 2. Listopad 2022 - 20:30

„Tedy priklad se sluzbou (kadernictvi, opravna) je uplne MIMO“ (Vložil člern (bez ověření), 2. Listopad 2022 – 20:25)

Příklad není mimo. Můžete stříhat příbuzné, sousedy, … Jde jenom o to, kde je hranice a jak je stanovena (počtem hodin, počtem zakázek, příjmem?). Podobně s opravami.

Vložil § (bez ověření), 2. Listopad 2022 - 20:32

Dobrá, na opravy už musíte mít vybavení a znalosti. Tak řekněme čištění oken vozidel.

Vložil člern (bez ověření), 2. Listopad 2022 - 20:46

Cisteni oken vasich vlastnich vozidel (anebo vozidel uzavrene skupiny 32 vozidel, jiz jste clenem s alespon 1 vozidlem) muzete provadet i bez zivnostenskeho lis­tu

Staci takto anebo chcete jeste nejak podrovneji resit BS?

Vložil Anonymou (bez ověření), 29. Říjen 2022 - 12:20

Prosím Vás, ják poznám, že funkci vykonává na základě obč.zák.? Vůbec se v tom neorientuji, ona prostě s námi nikdy nic neřeší ani neřešila, nemáme žádné doklady o tom, že ona je spravce. Prostě na shromáždění vždy sdělí, že jestli se nám něco nelíbí, máme smůlu protože ona jako většinový majitel stejně udělá co chce. Neprovadi roční vyúčtování FO, pouze, správy domu. (účetnictví, uklid, zálohy na el. společných prostor, pojištění domu, antena) Na shromáždění už nikdo nechodi. Jak si můžu ověřit, zda vůbec smí dělat spravce.

Vložil radka2222 (bez ověření), 29. Říjen 2022 - 13:17

si zjistěte základní info o vašem domě. kolik má jednotek? kolik majitelů? co je uvedeno o správci v prohlášení? opravdu nejste svj? jste družstvo? jste bytový dům?

čemu přesně říkáte FO? kolik do „FO“ platíte?

pokud má nadpoloviční většinu domu ve vlastnictví ona, tak samozřejmě kdyby došlo k hlasování, vždy je rozhodující její vůle, takže samozřejmě správce/předsedu bude dělat vždy když bude mít zájem, s tím nic nenaděláte.

Vložil Anonym1 (bez ověření), 29. Říjen 2022 - 16:52

Bohužel nikdy žádné prohlášení správce nebylo. Jediné co dostaneme jednou ročně je vyúčtování správy domu (účetnictví, zálohy na El. společných prostorů, anténa, úklid, pojištění domu). Vyúčtování je odhadem, nikdy nesedí. Nemáme účetní o vše se stará spravkyne, která nemá živnost na účetnictví. Momentálně má pozastavena veškerou zivnostenskou činnost.(podle ŽR). Niikdy jsme neviděli žádný doklad o tom, že ona by měla být správce. Vždy nám to jen sdělí a řekne, že jestli nám nevyhovuje, že například vede účetnictví ona, máme smůlu, protože ona je většinova majitelka a stejně rozhodne ona. Jen jsem si všiml, že poslední 2 roky, od doby kdy má pozastavenou zivnostenskou činnost, se nikde nepodepisuje jako správce. Podepisuje se jako majitel nebo jen jménem. Tak si myslím, že možná nemá oprávnění funkci vykonávat. Na fond oprav posíláme každý měsíc zálohy, pro případné opravy na domě v budoucnosti.

Vložil Jozef (bez ověření), 29. Říjen 2022 - 17:47

Pokud tvrdíte, že SVJ u vás nebylo založeno a zapsáno do rejstříku, pak pro správu ve vašem domě platí ustanovení „Správa bez vzniku společenství“ viz § 1191 až 1193 NOZ.

Podle ustanovení § 1191 odst. 2 platí:

„(2) Pro rozhodování v záležitostech správy domu a pozemku se použijí obdobně ustanovení tohoto zákona o shromáždění. Vlastníky jednotek svolává správce. K přijetí rozhodnutí se vyžaduje souhlas většiny hlasů všech vlastníků jednotek a souhlas většiny všech vlastníků jednotek, ledaže prohlášení nebo stanovy vyžadují počet vyšší; ustanovení § 1209 není dotčeno.“

To znamená, že pro rozhodování, na rozdíl od rozhodování v SVJ, nestačí, že je většinovou majitelkou, ale musí souhlasit také většina všech vlastníků jednotek.

Výše uvedené ale platí v případě, že je dům rozdělený na jednotky. A také v případě, že SVJ nevzniklo automaticky ze zákona už podle zrušeného zákona o vlastnictví bytů. Chce to více informací, pokud by vám to nevadilo, pomohlo by třeba uveřejnění adresy vašeho domu.

Vložil Anonymous1.. (bez ověření), 29. Říjen 2022 - 17:51

Rakouska 665 Milovice nad Labem Na dané adrese SVJ neexistuje

Vložil Jozef (bez ověření), 29. Říjen 2022 - 18:25

Tak je to jasné. Vaše SVJ existuje. Najdete ho v rejstříku SVJ (hledejte ho v obchodním rejstříku). Tam máte veškeré informace tj. že ta paní je předsedou SVJ, v uložených dokumentech najdete notářský zápis z ustavujícího shromáždění, na kterém jste měli přijmout stanovy a zvolit předsedkyni SVJ. Ustanovující shromáždění mělo proběhnout letos v březnu, jak to, že to nevíte?

Hledejte ho podle tohoto identifikačního čísla: 14318474

Název SVJ je:

Společenství vlastníků jednotek Kaštanová 666, Milovice

Vložil Anonymo... (bez ověření), 29. Říjen 2022 - 18:31

Na ulici Kaštanová je novostavba z loňského roku. Nejedná se o náš dům. Nás dům je z roku 2018.

Vložil Jozef (bez ověření), 29. Říjen 2022 - 18:27

Teď se dívám, že jsem si spletl číslo domu 665 z číslem 666, tak to ono zřejmě nebude.

Vložil Jozef (bez ověření), 29. Říjen 2022 - 18:41

V katastru máte u vašeho domu v jiných zápisech uvedeno pod typem „Společenství vlastníků založeno podle § 1200 obč.zák.“

Já jsem ho v rejstříku SVJ (obchodním rejstříku) ale nenašel, tak nevím. Třeba už vzniklo automaticky podle starého zákona o vlastnictví, ale nebylo fakticky ustanoveno tj. nebylo svoláno shromáždění k ustanovení statutárního orgánu a zapsání SVJ do rejstříku.

Vložil Anonymou.1 (bez ověření), 29. Říjen 2022 - 18:53

Ano, to odpovídá. Ona nám tvrdí, že existuje, ale když není v rejstříku tak neexistuje. S velkou pravdepodobnosti naše zálohy posíláme na soukromé účty. Proto nemáme přístup k žádným informacím ohledně SVJ. Může dělat spravkyni jen proto, že se sama zvolila? Můžeme ji přimět SVJ založit?

Vložil Jozef (bez ověření), 29. Říjen 2022 - 19:22

Pokud tvrdí, že SVJ existuje, tak by muselo proběhnout ustavující shromáždění, na které by museli být pozváni všichni vlastníci. Tam by se schválily stanovy a statutární orgán a měl by existovat notářský zápis o ustavujícím shromáždění. Ona by pak se jako předseda SVJ musela postarat o zápis do rejstříku.

Sama se zvolit rozhodně nemohla už proto, že podle katastru nemá většinový podíl, je těsně pod ním. A i kdyby byla jediná přítomná na ustavujícím shromáždění, tak by takové shromáždění nebylo usnášeníschopné, protože na něm musí být vlastníci s nadpoloviční většinou hlasů.

Když vám tvrdí, že SVJ existuje, tak ať vám předloží zápis z ustavujícího shromáždění, na kterém bylo SVJ založeno a proč ho nenechala zapsat do rejstříku, či ať vám řekne identifikační číslo SVJ nebo jeho přesný název.

Vložil Anonymo..2 (bez ověření), 29. Říjen 2022 - 19:39

Myslím si, že nemá oprávnění dělat spravce, spravovat naše peníze, vezt- nevezt účetnictví. Máme rodiny, koupené byty, splátky, chtěli bychom mit bydlení v pořádku. S ní se vážně nedá bavit. Na katastru jsem počítal podíly i já. Jí sice chybí malá část, ale jeden z vlastníků je její blízký rodinný příslušník. Tak tu nadpoloviční většinu mají, bohužel. Vidím, že to není vůbec jednoduché, s ní se určitě nedomluvime. Bude nejlepší požádat o pomoc, radu jak situaci řešit právníka. Na to uz bude muset reagovat.. Vám.opravdu moc děkuji. Hezký vecer

Vložil Jozef (bez ověření), 29. Říjen 2022 - 19:32

Pokud by se správkyně zdráhala svolat ustavující schůzi k založení SVJ, tak by se asi mohl využít § 1207 NOZ

(1) Statutární orgán svolá shromáždění k zasedání tak, aby se konalo nejméně jedenkrát do roka. Statutární orgán svolá shromáždění i z podnětu vlastníků jednotek, kteří mají více než čtvrtinu všech hlasů, nejméně však dvou z nich; neučiní-li to, svolají tito vlastníci shromáždění k zasedání na náklad společenství vlastníků sami.

Vložil Jozef (bez ověření), 29. Říjen 2022 - 18:46

Jestliže píšete, že dům je z roku 2018, tak podle zrušeného zákona o vlastnictví bytů vzniknout nemohlo. Nechápu, proč je v katastru napsáno, že vzniklo, a přitom ho v rejstříku SVJ (obchodním rejstříku) nemůžu najít. Kdyby skutečně vzniklo, tak by to muselo být na ustanovující schůzi shromáždění a to byste věděl.

Vložil Jozef (bez ověření), 29. Říjen 2022 - 19:02

Na katastru uvádějí, že SVJ bylo založeno. Možná by to mohlo znamenat, že sice bylo založeno, ale nebylo ještě zapsáno v rejstříku SVJ. Teprve zapsání v rejstříku znamená vznik SVJ. Poptejte se na to u správkyně, případně na katastru nemovitostí, kde uvádějí, že u vás bylo SVJ založeno.

Vložil Petr, 29. Říjen 2022 - 20:37

Zkuste se zaregistrovat a nebudete mít problém s přihlášením, který uvádíte.

Nevím v jakém veřejném rejstříku jste pátral, protože dle mne veřejný rejstřík = justice.cz. Já pátral na wwwinfo.mfcr.cz/a­res a tam skutečně není SVJ evidováno. Tak jsem na to šel přes mapy.cz. Vypátral jsem některá fakta, která uvádějí už předřečníci (že SVJ je založeno dle § 1200). Mapy.cz ukazuje na Milovice, Rakouská 665 celou adresu Milovice-Mladá. Na cuzk.cz (a kliku na část obce Mladá) uvidíte vlastníky 31 bytů, přičemž většinový vlastník Tamara J. má 27166/55943 = 48,56 %. K tomu je zřejmě nutno započítat vlastníka bytu č. 1 s 2455/55943 = 4,38 %.

Na výpisu je uvedeno:

Jiné zápisy

Typ

Společenství vlastníků založeno podle § 1200 obč.zák.

  • – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Pokud jde o registr živnostenského podnikání (jak to eviduje Ares), tak je tam pouze Tereza J. a Holičství … . Nevím kde jste vypátral vy podnikání majoritní vlastnice Tamary J.

Závěr:

Chce to trochu pátrat. Možná SVJ existuje (viz výše, ptejte se na katastru co formulace SVJ dle § 1200 znamená).

Mne zajímá (např.), komu na účet posíláte příspěvky správy a zálohy služeb. Asi většinové vlastnici. Dle dotazu se zdá, že vás to ale netrápí.

Vložil Jozef (bez ověření), 30. Říjen 2022 - 11:28

Je normální, že vlastníci posílají příspěvky správci, dokud nevznikne právnická osoba SVJ s vlastním účtem.

Co se týče pozastavených živností, tak půjde zřejmě o Tamaryk s.r.o.

Vložil Anony1 (bez ověření), 30. Říjen 2022 - 11:39

Ano, to bude ono, když má pozastavenou činnost, může dále dělat účetnictví a vybírat od nás za to peníze? Neměla by pozastavit i vedení účetnictví a svěřit ho nějaké firmě, která se o vše postará?

Vložil Petr, 30. Říjen 2022 - 17:39

Je to velký zmatek. Tazatel toho mnoho neví, a podává nám to ještě naprosto zmateně. Na základě zápisu na katastru, vzniklo SVJ vzniklo dle § 1200. Dle § 1193 (2) „Má-li některý vlastník při vzniku jednotek podíl na společných částech větší než poloviční, … je vždy správcem“. Z toho ale neplyne, že by příspěvky a zálohy služeb měly být zasílány na jeho soukromý účet kde se míchá jeho „účetnictví“ s „účetnictvím“ ostatních vlastníků bytů. A vlastníci ani žádné vyúčtování nedostávají. Tak to tvůrce oddílu Bytové spoluvlastnictví určitě nemyslel.

Na základě zmatených dotazů nemůže dostat tazatel smysluplnou odpověď a radu.

Dle § 1200 se SVJ zakládá schválením stanoví na ustavující schůzi většinou hlasů všech vlastníků jednotek, nebo … .

Vyslovuji domněnku, že majoritní vlastník/ce sepsal/a zápis o ustavující schůzi a schválení stanov, aniž se schůze konala.

Vložil osma, 2. Listopad 2022 - 12:55

Pánové,

SVJ bylo založeno dle par 1200, ale dosud nevzniklo dle par 1204. Proto není k dohledání ani na justici, ani na Ares. Po vzniku SVJ se můžeme bavit o dalších věcech jako třeba povinnost ukládat účetní závěrky a pod.

Ještě dodatek pro původního tazatele. Prohlášení vlastníka určitě existuje, je uloženo na příslušném katastrálním úřadě, je k nahlédnutí a za poplatek Vám ho i vytisknou.

Vložil Soukromá osoba (bez ověření), 30. Říjen 2022 - 17:43

„Z toho ale neplyne, že by příspěvky a zálohy služeb měly být zasílány na jeho soukromý účet kde se míchá jeho „účetnictví“ s „účetnictvím“ ostatních vlastníků bytů.“ (Vložil Petr, 30. Říjen 2022 – 17:39)

O takovémto míchání zde (kromě Vás, pane Petře) nikdo nepsal. „Soukromé osoby“ mívají běžně několik „soukromých účtů“, každý pro určitý účel.

Vložil Petr, 30. Říjen 2022 - 18:03

Tazatel zde přispívá a táže se pod různými „nicky“, jak tvrdí i Justitianus. V příspěvku z 29. Říjen 2022 – 18:53 tazatel píše „S VELKOU PRAVDEPODOBNOSTI NAŠE ZÁLOHY POSÍLÁME NA SOUKROMÉ ÚČTY“

KDE BERETE ODVAHU TVRDIT, ŽE O TOM PÍŠI JEN JÁ ? Já reagoval na informaci tazatele. Někteří přispívatelé tazateli neporadí, ale raději se šťourají v příspěvcích ostatních, kteří se ve zmatených dotazech snaží vyznat. To je i váš případ. A tazatel má k problému i vlákno

www.portalsvj.cz/…alozit-svj-1

Můžete mu radit i tam.

Vložil Soukromá osoba (bez ověření), 30. Říjen 2022 - 18:25

„KDE BERETE ODVAHU TVRDIT, ŽE O TOM PÍŠI JEN JÁ ?“ (Vložil Petr, 30. Říjen 2022 – 18:03)

Rád Vám odpovím, pane Petře. Čtením této diskuse zjistíte, že o míchání prostředků píšete pouze Vy, pane Petře.

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".