revitalizace domu a soukromé části

Vložil Ajša (bez ověření), 3. Prosinec 2018 - 9:16 ::

Dobrý den, chtěla bych se zeptat na revitalizaci domu, kdy balkony a okna patří vlastníkům jednotek. Tedy opravy těchto částí nemohou být placeny z FO ani z úvěru. Letos bylo navrženo předsedou a odhlasováno, že přímé platby od vlastníků za revitalizaci NE. Nyní předseda požaduje přímé platby za okna a balkony. Tedy v rozporu s hlasováním. Takže hledám řešení. Dle NOZ § 1189 Správa domu zahrnuje vše, co nenáleží vlastníkům. Dle toho usuzuji, že SVJ by se správou oken a balkonů neměla vůbec zaobírat. Jak z toho ven? Snad jedině, že by si každý opravu balkonu a výměnu oken nasmlouval sám. Nebo předseda toto řešil soukromě, což by mělo znaky podnikání. Jaký je váš názor na tuto problematiku????

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil anonymouk (bez ověření), 7. Prosinec 2018 - 12:14

    Tedy opravy těchto částí nemohou být placeny z FO ani z úvěru.
    A proč ne, když si to odhlasujete 100% (a ani není třeba, kolik lidí je ochotno se soudit?) Odhlasovat si můžete co chcete, pokud to někdo nenapadne. A co sám předseda (výbor) udělá? Vesele se schvalují věci protizákonné.

    Vložil tep (bez ověření), 5. Prosinec 2018 - 9:45

    U nás v domě jeden vlastník si pořídil na vlastní náklad nová okna ještě několik let před revitalizací domu, takže je má jiná a jinak osazená, ale nic se neděje, protože panelák není stavební památkou a i tančící dům v Praze má skoro každé okno jiné a obdivují ho tisíce turistů denně. Je ale lepší, když se vlastníci domu domluví a mají shodný typ oken. Názor právníka, že okna bytu při výměně oken v domě nelze hradit z příspěvků na opravy společných částí domu nemá oporu v NOZ, tam se v § 1180 píše, že: Slouží-li některá ze společných částí jen některému vlastníku jednotky k výlučnému užívání, stanoví se výše příspěvku i se zřetelem k povaze, rozměrům a umístění této části a rozsahu povinnosti vlastníka jednotky spravovat tuto část na vlastní náklad. Každopádně okna bytu jsou součástí obálky budovy bez ohledu na to, jaká pitomost může být napsaná do Prohlášení vlastníka o oknech bytů a okna mají jednoznačně významný vliv na hospodaření s teplem v domě. Příspěvky na opravy vkládají majitelé bytů dle svého majetkového podílu na domě a tyto prostředky spravuje výbor SVJ tak, aby po skončení opravy oken se vyrovnal se všemi vlastníky bytů takovým způsobem, aby rozúčtování nákladů na výměnu oken bytu hradil každý vlastník ze svých příspěvků, i když SVJ nestanovilo dosud výši příspěvku i s ohledem na opravy společných částí domu ve výlučném užívání vlastníka bytu. Podstatné je to u nestejně velkých bytů z různým počtem oken – nikdo nemusí přece hradit i okna jiných vlastníků. Šikovný počtář dovede spočítat, komu se kolik korun buď vrátí, nebo kolik Kč kdo doplatí, aby rozúčtování nákladů na opravu bylo spravedlivé vůči všem vlastníkům, i když se výměna oken hradila – jako třeba u nás – částečně z dlouhodobých příspěvků na opravy a částečně z úvěru. Ve vedlejším domě si několik let po revitalizaci pořídil vlastník na svůj náklad kvalitnější okna, která lépe hospodaří s teplem v bytě, ale vynaložené náklady se mu nevracejí, protože ze zákona musí hradit 80% průměru nákladů na čtvereční metr vytápěné plochy bytů. Obdobně tak doplácejí na teplo v domě byty, které si nechaly zasklít lodžie a lépe hospodaří s teplem v bytě než byty s nezasklenými lodžiemi. U zasklených lodžií je okno místnosti do lodžie vlastně vnitřním oknem a není už součástí obálky budovy, takže do jeho případné výměny nemá SVJ co mluvit. Stejně tak kachličky v lodžii musí opravovat vlastník bytu na svůj náklad, i když je lodžie součástí společné části domu, ale je ve výlučném užívání vlastníka bytu. Omlouvám se za delší příspěvek, ale cítil jsem potřebu reagovat i na názory prezentované níže. Na závěr dodávám, že máme připravené rozúčtování nákladů na výměnu okem bytů, ale čekáme, až se splatí úvěr SVJ na revitalizaci domu. Pokud budou všichni vlastníci hradit vše a nebudeme mít neplatiče, bude se všem vracet určitá částka, protože jsme na splácení úroků z půjčky dostali dotaci od státu z akce Panel, ale výše příspěvků pro jednotlivé vlastníky na splácení dluhu SVJ se určila před tím, než byla známa výše dotace od státu a pak ji SVJ raději neměnilo pro případ, že by se v domě objevil neplatič. Podstatně jiná částka se vrátí vlastníkovi bytu, u kterého se okna neměnila, a který měl z tohoto důvodu určenou menší výši splátky úvěru SVJ než ostatní vlastníci. Když se chce, tak to jde ke spokojenosti všech v domě – nikdo nesmí doplácet na jiné – to je proti dobrým mravům. Stát ale tvrdí, že doplácet na neplatiče v domě patří k dobrým mravům – to bude platit jen do doby, než to někdo dotáhne k ústavnímu soudu či k soudu EU, taková pitomost v naší legislativě nemůže přece logicky obstát na věčné časy a nikdy jinak.

    Vložil JarekSVJ, 4. Prosinec 2018 - 9:34

    Pro boha žívého – předseda výboru je diktátor??? Jednoznačně správný postup je , že při rekonstrukci domu je financován tzv, společný majetek ze společného a soukromý ze soukromého. Vše řádně odhlasovat, na soukromý plné moci od vlastníků pro SVJ, kde bude jasně popsané i placení . A máte po starostech.

    Vložil Anonymoushjk (bez ověření), 3. Prosinec 2018 - 19:05

    Napište přesně znění prohlášení

    Vložil Ajša, 4. Prosinec 2018 - 5:48

    Byt se skládá z kuchyně, pokoje 1, pokoje 2, komory, předsíně, koupelny, WC, kde jsou všude uvedeny m2. Lodžie 4,2 m2 (nezapočítáno do podlahové plochy). Dále součástí bytové jednotky jsou… keramické obklady… Ty obklad máme na balkoně, neporušené a nemíním je měnit proto, že někdo si je na svém balkoně rozflákal.

    Vložil JaVa, 4. Prosinec 2018 - 9:58

    To citujete přímo z „PV“,nebo pouze z kupní smlouvy.Kupní,res­p.smlouva o nabytí jednotky do vlastnictví není totéž,co PV.„PV“ obsahuje obsáhlý výpis všech společných částí domu a pozemku.Vy zde nic takového neuvádíte.Zkuste to doplnit.

    Děkuji.JaVa

    Vložil EKEL (bez ověření), 4. Prosinec 2018 - 9:12

    Nikde nevidím že okno patří k bytu.

    Vložil Ajša, 7. Prosinec 2018 - 19:39

    Nikdy jsem Prohlášení vlastníka neviděla, ale dle zápisu z jednání výboru, z 9/2018 to tak je i v PV. Výbor píše, že došli k závěru, že okna, dveře a lodžie dle PV patří do soukromého majetku a nemohou do něj zasahovat. A šupho, v prosinci už zas zasahují. A teď se podržte, ten zápis rozdali všem vlastníkům i s naší žalobou v příloze, že úvěr nebyl odhlasován s podmínkami úvěru dle OZ § 1208. Takže zveřejnili naše čísla 38 vlastníkům. To už asi nepotřebuje komentář. Jo, ale všichni jdou za předsedou, protože on jim vyměňuje okna, opravuje majetek a k tomu je přesvědčuje, že za úvěr neručí, protože úvěr sepisuje právnická osoba, SVJ, ne vlastníci. No další žaloba je na cestě. Troubu nikdy nepřesvědčíš. Co si můžeš myslet o předsedovi, který tvrdí, že když budeš prodávat byt, tak ho musíš nabídnout SVJ nebo alespoň SVJ seznámit s kupujícím. To už není úsměvné, to je k pláči. No musím to řešit soudně, nic jiného mi nezbývá. Ne, že by mne to těšilo, ale vystěhovat se nemíním, protože se jedná o zděnou novostavbu na náměstí, ve středu města. Lepší místo bych nenašla. Ano čtete dobře, novostavba 22 let stará, 53 jednotek, revitalizace 22 300 000,– Kč.

    Vložil JaVa, 8. Prosinec 2018 - 11:06

    Prohlášení vlastníka je veřejná listina – základní dokument, kterým byly vymezeny jednotky a určeny společné části domu a pravidla pro správu společných prostor. Každý vlastník by měl toto Prohlášení mít. Nemáte-li ho, dojděte si na Katastr a nechejte si zkopírovat z tohoto Prohlášení alespoň tu část, která se vás týká – t.j.popis vaší jednotky plus části, které se týkají vymezení společných částí domu a pozemku a všeho kolem nich.Vám stačí úředně neověřená,což je cca.20 kč za 1 stranu. Zkopírovat celé Prohlášení je nákladné. Prohlášení musí mít rovněž výbor SVJ. Podívejte se zde na některé diskuse, většina z nich odkazuje právě na znění Prohlášení.

    Bez vlastnictví PV, se nikam nedostanete.To,že Vám někdo něco tvrdí a vy si to nemůžete ověřit,aby jste ho usvědčila ze záměrného zatajování skutečností, týkajících se vymezení společných částí domu a pozemku,Vám ve Vašem sporu moc nepomůže.Stále platí,že „huba není papír a co je psáno to je dáno“.

    Přeji hezký víkend.JaVa

    Vložil @ (bez ověření), 7. Prosinec 2018 - 20:18

    Ajšo, jestli je pravda to co píšete, že váš dům je 22 let stará zděná stavba a revitalizace bude stát 22 300 000 Kč, tak ten váš předseda je nepochybně nemyslící trotl. Kdo mu to nacpal do makovice? 22 let stará stavba nepotřebuje žádnou revitalizaci, ta je bezpochyby funkční pro bydlení ve stavu tak jak je. Když tak potřebuje snad něco vyměnit, např. nějaké stoupačky nebo rozovy nebo možná i něco opravit. Jo kdyby to byla stavba stará 220 let, tak by asi revitalizaci potřebovala. Pokud se chystáte k soudu, tak si to Prohlášení nastudujete! Nastudujte si Prohlášení i v případě, že k tomu soudu nepůjdete.

    Vložil Ajša, 8. Prosinec 2018 - 15:50

    Proč bych lhala. Já neřeším společné prostory, tam všem spoluvlastníkům do jejich myšlení nezasahuju. Co chtějí, ať mají, hájím si svoje soukromé práva. Oni nemají ani na okna a naletí. Přeci předseda jim nabízí okna, já jsem proti, teda špatná. Umíte si představit, že tvrdí vlastníkům, že za úvěry neručí, že si úvěr bere SVJ, takže ručí SVJ, právnická osoba. A to po půl roce, kdy jsem podala žalobu ohledně odhlasování úvěru bez podmínek úvěru. On několikrát byl u advokátky za naše prachy. Zbytečně. Možná kdyby těm lidem řekl při odhlasování úvěru, že ručí svým majetkem, začali by přemýšlet. I když moc nevěřím. Jdou po oknech zadara :-) Jedním uchem tam, druhým ven. Kdo by zasahoval do ceny, když za nic neručí, že. Pak se nedivím, když jeden z bydlících řekne, město (prodejce bytů) nám dalo špatná okna, já to platit nebudu. Omlouvám se, já to musím vypustit. Mám to dořešený, žaloba, předběžné opatření a šlus. Nebudu koukat na peníze a budu doufat v dobrý konec, že se peníze vrátí. Tím nemyslím, že lidi začnou přemýšlet. Budou mě nenávidět, ale to budu muset přežít. Stálo mě to hodně nervů, musím to vypustit abych se z toho ne… Ale jasně že to dokončím, z boje neutíkám. Omlouvám se všem, že jsem to tu zanesla nesmyslama, byla jsem toho plná :-)

    Vložil Petr123 (bez ověření), 3. Prosinec 2018 - 12:10

    Pokud bude přijato usnesení, že SVJ tuto akci organizačně zajistí, hromadně proplatí a jednotlivým vlastníkům poté jejich skutečné náklady přeúčtuje, např. v rámci ročního rozúčtování a vyúčtování, tak by to nebylo nic proti ničemu. Podobně to dělá spousta SVJ např. ohledně výměny měřičů energií, pokud jsou v Prohlášení vlastníka definovány jako součást bytu.

    Vložil Ajša, 3. Prosinec 2018 - 13:30

    Problém je, že plastová okna za jiná plastová okna nechtějí vyměnit všichni. Byty nejsou stejný, je rozdílný počet oken v bytech. Takže se domnívám, že dodavatel oken by musel s každým zájemcem sepsat smlouvu a nechat si uhradit okna od objednatele.

    Vložil @ (bez ověření), 3. Prosinec 2018 - 13:54

    Ajšo, to je přece jednoduché. Pokud jsou okna podle Prohlášení skutečně vaše, tak vás nikdo nemůže donutit, abyste dovolila jejich výměnu a ještě to platila na účet svj. O tom nemůže rozhodovat žádné shromáždění a vy se tím pořád netrapte.

    Vložil Ajša, 3. Prosinec 2018 - 14:07

    Já se tím netrápím, ale jde o to, že dnes je schůze, kde předseda požaduje placení v hotovosti za okna do FO. Přesto, že tyto platby nechal zamítnout a nechal si vypracovat k tomu od advokátky posudek, proč to nejde. Dále navrhuje, že ti co na okna nemají, SVJ uhradí okna z úvěru a vlastníci to budou splácet 20–30 let. Naprostá blbost, já nebudu ručit za úvěr na soukr. okna a platit za ně úroky. Ale snažím se najít řešení pro všechny. Některé blbce prostě nepřesvědčíte a pak zas musíte jako přehlasovaný vlastník jít k soudu. Je nás víc přehlasovaných, ale jen já to dotahuji do konce za vlastní peníze. Ostatní jen reptají.

    Vložil Ajša, 3. Prosinec 2018 - 13:41

    Odpověď jsem našla v diplomce, která sem byla vložena a potvrdila jsem si, že uvažuji správně. Díky za ní, našla jsem: Pokud se nejedná o společnou část, pak její oprava nespadá do působnosti společenství vlastníků a zajišťuje i financuje ji přímo individuální vlastník.

    Vložil Petr123 (bez ověření), 3. Prosinec 2018 - 13:55

    A pak to ve výsledku dopadne, že každý bude mít okno a měřič energie jiné.

    Samozřejmě, že to přímo nespadá do působnosti shromáždění – jde jen o společnou organizaci prací, která je v zájmu všech, a přeúčtování skutečných nákladů, ne hrazení z „fondu oprav“ nebo jiných společných peněz. Samozřejmě kdo to realizovat nechce, tak se toho účastnit nebude.

    Vložil Ajša, 3. Prosinec 2018 - 14:16

    Petře nemáte pravdu. Pokud se odhlasovalo, že přímé platby NE, tak jak co chcete přeúčtovávat. Okna už v podstatě máme jiné. Někdo si je vyměnil, někdo si dal rolety, já bych chtěla okna dle vlastního výběru kvality a žaluzie. O svých oknech si rozhodně chci rozhodovat sama. Nejsme v socialismu. Každý si může objednat, co mu vyhovuje, na co má. Samozřejmě tvar a barva stejná. Stavení úřad okna neřeší.

    Vložil Ludmila, 3. Prosinec 2018 - 14:46

    Okna jsou sice vaše, ale pořídit si každý jiné okno – to by se určitě stavebnímu úřadu nelíbilo. Stavební úřad okna určitě řeší, jako každou změnu vzhledu domu.

    Vložil levape, 3. Prosinec 2018 - 16:38

    U nás stavební úřad od platnosti nového stavebního zákona odmítá řešit výměnu oken ve vlastnictví vlastníků jednotek. Prý je to záležitost SVJ.

    Vložil Ajša, 3. Prosinec 2018 - 20:14

    U nás SÚ okna neřeší, pouze balkony. K těm vyzve každého majitele, pokud nedáme plnou moc předsedovi, což já nedám.

    Vložil @ (bez ověření), 3. Prosinec 2018 - 21:43

    Pokud skutečně dostanete takovou výzvu, tak napište na stavební úřad proč tu plnou moc nedáte, proč nesouhlasíte a doručte to na stavební úřad prokazatelně. Nezbývá než konstatovat, že je otřesné, co se děje v některých společenstvích. Ten byt je váš a pouze vy rozhodujete, kdo vstoupí do vašeho bytu, co tam bude dělat, co bude předělávat na vašem majetku a kdo to bude dělat. Ještě jednou opakuji, že váš předsda je trotl.

    Vložil Ajša, 3. Prosinec 2018 - 23:31

    Hned v prvním jednání na SÚ to musím napadnout, později se k tomu nepřihlíží. Poslední Vaše věta … nemohu se vyjadřovat, protože ta slova by byla jadrnější, ale přeci jen jsem ženská :-)))))

    Vložil Petr123 (bez ověření), 3. Prosinec 2018 - 14:41

    Ano, já popisuji situaci, jak bych se ji snažil domluvit hromadně u nás – dobrý a jednotný vzhled domu je zájmem všech. Jestli si u vás na každém shromáždění schvalujete protichůdná rozhodnutí, je věc druhá.

    Vložil . (bez ověření), 3. Prosinec 2018 - 14:53

    Jsme věžák, kde si každý měnil okna sám a jednotný vzhled domu máme, zůstal stejný i po výměně. V čem vidíte problém? Co je na tom protichůdného?

    Vložil Petr123 (bez ověření), 3. Prosinec 2018 - 14:56

    Pokud to někde funguje, tak jistě žádný problém není. U autorky v domě to ale očividně nefunguje. I v tom, že si něco předtím schválili a teď plánují udělat něco jiného.

    Vložil Ajša, 3. Prosinec 2018 - 20:12

    Proběhla schůze s těmito závěry: 1/ Kdo bude chtít prodat byt, musí výbor seznámit s kupujícím, jinak ho musí nabídnout k odkoupení SVJ. Naštěstí se o tom paskvilu nehlasovalo. Blbost. 2/Vlastníci na úvěr SVJ neručí. Úvěr sjednává právnická osoba, ne vlastníci. To také nepotřebuje komentář, základní neznalost. 3/ K podání naší žaloby, že jsme nebyli seznámeni s podmínkami úvěru, a že do úvěru jsou započítány i soukromá okna, dveře, balkony, se předseda vyjádřil: Moje právní zástupkyně jedná o tom, aby soud neproběhl. Žalobu jsem podala v 9/2018, už mám uhrazen soudní poplatek. Nevím jak by se to paní advokátka mohlo povést. 4/Předseda si bere na triko, že do revitalizace začlení i soukromé části domu, okna, balkony. O soukromých oknech a balkonech se nikdy nehlasovalo. Na tyto soukromé části si vezme SVJ úvěr a já bych měla ručit za soukromé části sousedům svým majetkem, platit jim úroky. I toto je dnes možný. Takže proběhlo písemné vyjádření vlastníků, že chtějí vyměnit, soukromá okna, dveře, opravit soukromé balkony. Výbor nás s výsledkem takového hlasování musí seznámit a já se zas budu muset obrátit na soud, že o soukromém majetku se nehlasuje, že jej SVJ nemůže spravovat, že se toto nemůže platit z FO ani z úvěru. Když písemně nesouhlasím, jsem přehlasovaný vlastník? Doufám, že ano. Díky za každý názor.

    Vložil xyz (bez ověření), 4. Prosinec 2018 - 21:52

    Ajšo, mohla byste uvést přesné znění bodu programu shromáždění, uvedeného na pozvánce a týkajícího se oné záležitosti?

    Vložil @ (bez ověření), 3. Prosinec 2018 - 20:32

    Konkrétní vlastníci můžou vyjádřit písemně, že chtějí od svj vyměnit svá okna, dveře (jaké, do bytu?), balkóny. Ale hezky to musí sami zacálovat, nejlépe dopředu. A ten, kdo to od svj nepožaduje, tak toho se to netýká. O tom se na shromáždění nehlasuje. Není ten váš předseda tak trošku cvok?

    Vložil Ajša, 3. Prosinec 2018 - 21:18

    Jedná se o okna, balkonové dveře, výměna dlažby za jinou dlažbu na balkoně, zateplení balkonu. Kdybych měla okna a balkon špatný, tak bych souhlasila. Ale nemám zapotřebí vyhazovat něco co slouží a nahrazovat stejným plastem. Líbila se mi věta z diplomky, kterou sem někdo dal a která shrnuje všechny §: Pokud se nejedená o společnou část, pak její oprava nespadá do působnosti společenství vlastníků a zajišťuje a financuje ji přímo individuální vlastník. Náš předseda je člověk, který v žádném případě neuzná chybu. Jeho právní zástupkyně mu dává naději, proč by nedávala, když se jí za každou návštěvu platí. Lidi v domě chtějí vše nové, jen na to nemají peníze. Jsem si dovolila říct, že bych také chtěla vilu na Bahamách, kdyby mi za ni někdo jiný ručil. No, prý nemám sociální cítění.

    Vložil Ajša, 3. Prosinec 2018 - 23:35

    Nebudu přehlasovaný vlastník!!! Přišla jsem tomu na zoubek. Podpisová listina byla téměř všemi podepsána před schůzí, abychom se to nedozvěděli. Nás vynechali. Důvod, nehlasovali jste, nejste přehlasovaný vlastník!! Takže píšu předsedovi do vlastních rukou: Dle programu shromáždění dne 3.12.2018 bylo uvedeno v bodě 10) „Rozhodnutí o financování oprav části domu ve výlučném vlastnictví vlastníků (část jednotek-okna, lodžie) dle schválené celkové revitalizace domu – úhrada těchto oprav z úvěru SVJ a následné hrazení jednotlivými vlastníky prostřednictvím půjček splácených na účet SVJ měsíčními příspěvky, případně přímou platbou. Přílohou bude podpisová listina s vyjádřením souhlasím/nesou­hlasím.“ Na shromáždění jsme byli až do konce jednání, na rozdíl od jiných vlastníků, a nebylo o tomto bodě hlasováno, nebyla předložena žádná listina se souhlasem/nesou­hlasem, kde bychom mohli odhlasovat navržené. Ani jeden vlastník na shromáždění žádnou listinu nepodepisoval. Pokud tedy byla nebo bude vytvořena takováto listina, chceme i my hlasovat o navrženém. Jistě víte, že žádný vlastník nemůže být vyloučen z hlasování. Děkujeme za pochopení, že práva mají všichni vlastníci stejná a žádáme Vás o sdělení, kdy a kde můžeme hlasovat dle zmíněné listiny. Už jen podpis a hned ráno zašlu předsedovi. Člověk musí být na pozoru i vůči takovým podrazákům.

    Vložil @ (bez ověření), 4. Prosinec 2018 - 5:07

    Ajsou, nemůžete psát předsedovi, musíte psát Společenství!!!! Pozor na to!

    Vložil Ajša, 4. Prosinec 2018 - 5:11

    Jasně, SVJ xxx , předseda SVJ p. xxx atd. Jsem úředník :-)) Ale díky za každý podnět.

    Vložil Zapisovatel (bez ověření), 4. Prosinec 2018 - 5:55

    Kolik zaplatíte za doručení „do vlastních rukou“ i té nejlehčí zásilky máte zjištěno (představu) ? Jak připadně doložíte (dokážete), že v obálce bylo to co tvrdíte, že nebyla např. prázdná (jak např. tvrdí šmejd) ?

    Vložil Pepa80 (bez ověření), 4. Prosinec 2018 - 23:00

    U nas to taky zkousi u soudů tvrdit maxi dotovany advokat, vybor, exter.spravce. Tvrzeni je vyvraceno napr.dukazem svedeckou vypopovedi. Soud, exekutor ma dosud tvrzeni smejdu za neprokazane, alibisticke.

    Vložil Zapisovatel (bez ověření), 5. Prosinec 2018 - 4:14

    Aha, takže při vkládání písemnosti do obálky přizvete svědka, raději mladšího, aby až soudce při svém rozjímání po řadě roků dospěje k usnesení, že odročí další jednání, aby vám umožnil přivést svědka, který si a) nebude již tak úplně jist (pamatovat), jestli má říkat co kdysi viděl, a nebo b) bude zemřelý, tak takové svědectví o obsahu zásilky by mne moc zajímalo v praxi. Skutečně bych chtěl vidět, jestli jde obsah odesílané písemnosti nějak jinak spolehlivěji zadokumentovat (notář ?, pošta bez obálky s adresními s dopravními údaji přímo na listu ?). V našich podmínkách stači, aby dotyčný při pokusu o osobní předání vždy namítl, že nemá při sobě brýle (tak se jeden ze členů výboru na shromážděních chová) a nic mu (proti podpisu) nepředáte. Video či audio záznam jednání ?

    Vložil Pepa80 (bez ověření), 4. Prosinec 2018 - 7:09

    Ktereho smejda minite..?

    Vložil Zapisovatel (bez ověření), 4. Prosinec 2018 - 8:30

    Míním např. našeho panáčka užívajícího titul JUDr, který, když jej pozdravím předvede divadelní kus, kdy volá policii, aby unikl možnosti, že by byl požádán o převzetí písemnosti) …

    Vložil Ajša, 8. Prosinec 2018 - 6:41

    Pokud je na shromáždění společenství vlastníků rozhodnuto o záležitosti, která zasahuje do právního postavení vlastníků jednotek a do podstaty předmětu jejich vlastnictví… Dle NOZ § 1011 Vše, co někomu patří, všechny jeho věci hmotné i nehmotné, je jeho vlastnictvím, § 1012 Vlastník má právo se svým vlastnictvím v mezích právního řádu libovolně nakládat a jiné osoby z toho vyloučit. Nedotknutelnost soukromého vlastnictví a právní jistota s tím spojená je to, co odlišuje svobodnou společnost od totalitních režimů. Takže asi nekoukat jen na bytové spoluvlastnictví, ale i vlastnická práva v obč. zák.

    Vložil Petr, 8. Prosinec 2018 - 16:29

    „Nikdy jsem Prohlášení vlastníka neviděla, ale dle zápisu z jednání výboru, z 9/2018 to tak je i v PV“

    Sežeňte si prohlášení vlastníka na katastru, jak již radil JaVa. o prohlášení vlastníka požádejte výbor. To je tak důležitý dokument, že by ho měl každý vlastník mít, nevím proč výboři tohle právo ostatním upírají. Co patří „bytu“, a co je společné by mělo být také uvedeno v kupní smlouvě.

    Máte nějaké spojence v domě, nebo jste v domě se svými názory osamocena ?

    Pravda asi je, jak bylo uvedeno, že „tančící dům v Praze má skoro každé okno jiné a obdivují ho tisíce turistů denně. Je ale lepší, když se vlastníci domu domluví a mají shodný typ oken“. Tančící dům jsem sice neprohlížel, ale pokud by si každý mohl měnit okna libovolně protože nejsou součástí společných ploch, tak by někdo mohl mít plast, jiný dřevo nebo hliník. Proto okna nebývají částí bytu, ale společnou částí.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".