Rekonstrukce bytu -prava vlastnika jednotky kdyz SVJ upravy blokuje

Vložil Anonymous, 26. Květen 2008 - 12:51 ::

Dobry den, jsem vlastnik jednotky a nase SVJ (resp. jeho predsedkyne) nam jiz vice nez rok zabranuje v rekonstrukci bytu s odvolanim na Stanovy SVJ, kde SVJ musi dat souhlas.

Jedna se nam o posunuti pricky o 1 metr, upravu rozvodu (jejich posunuti} a vymenu podlahove krytiny. Celou vec jiz resil Stavebni urad i po odvolani Prazsky stavebni urad a oba nam dali za pravdu, ze neni treba jejich povoleni. Vymezeni bytu v Stanovach SVJ navic neodpovida stavu na Stavebnim uradu, jiz v minulosti totiz v byte zrejme probehli (a SVJ to potvrzuje}upravy. Patrne jeste pred jeho privatizaci.

Presto jsme se snazili dohodnout. Dodali jsme staticky posudek -technickou zpravu, plany puvodni i zamyslene. Presto nas predsedkyne SVJ spolu s pravnikem nuti dodat sest dalsich dokumentu (vcetne certifikace o vymene podlahove krytiny, jiny posudek apod} aniz by se k drivejsim dokumentum vyjadrili. V byte tak nemuzeme bydlet, neb veskere prace byly zastaveny, radne platime fond oprav a snazime se s nimi sejit, cemuz se zamerne vyhybaji. Co nam radite delat? Nase prava ale hlavne osobni situace tim dosti trpi.

Dekuji Petra Prusova 608 270 214 p­ruska64@seznam­.cz

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil KM (bez ověření), 28. Květen 2008 - 11:55

    Dobrý den, koukněte se ještě do prohlášení vlastníka, kde se určitě uvádí zda jsou či nejsou nenosné příčky majetkem vlastníka. Pokavaď se jedná o nenosnou příčku a patří k bytu klidně pokračujte v práci dále.

    Hodně zdaru a pevné nervy :-)) KM

    Vložil Tina (bez ověření), 26. Květen 2008 - 13:20

    A když vám to stavební úřad povolil, tak kde je problém?! Víc vás snad nemusí zajímat. Povolení máte.

    Vložil Václav (bez ověření), 26. Květen 2008 - 15:18

    Povolení stavebního úřadu nenahrazuje souhlas vlastníka ani případné další potřebné souhlasy.

    Václav

    Vložil Tina (bez ověření), 27. Květen 2008 - 7:07

    Jenže ono povolení má také nějaké náležitosti, které musíte na SÚ doložit, jinak vám ono povolení nedají. Pokud ho tedy (povolení) vlastník bytu dostal, musel splnit náležitosti požadované SÚ. A pokud SÚ výhrady nemá a povolení vydal, tedy skutečně nevidím problém v rekonstrukci bytu pokračovat. Je zřejmé, že v tomto případě se výbor SVJ jen snaží zenpříjemňovat žití.(Nebo jen čirá závist, že on má peníze na rekonstrukci a modernizaci bytu a já ne …??? I ve výboru jsou jen lidé ..... :( T.

    Vložil filuta (bez ověření), 26. Květen 2008 - 20:00

    Ale vlastníkem je sám vlastník tak jakýpak souhlas vlastníka? Pokud stanovy jdou nad rámec zákona a zasahují do vlastnických práv majitele bytu tak se jimi majitel BJ nemusí řídit protože jsou neplatné. Rozhodně SVJ nepřísluší rozhodovat o rekonstrukci soukromého majetku. SVJ je správce společných prostor. SVJ nevlastní žádný majetek a tudíž ani o něm nerozhoduje. Stačí nebo mám pokračovat? Bohužel v mnoha SVJ jsou navolení bývalí funkcionáři minulého režimu kteří si dodnes myslí že vše je všech tak jako za jejich hrůzovlády.

    filuta

    Vložil Tina (bez ověření), 27. Květen 2008 - 7:21

    A jukněte také do zákona 183/2006Sb.,§§103,104­. Tam máte vyjmenováno co musíte (nebo nemusíte) ohlásit na SÚ a za jakých podmínek. Být paní Průšovou a mít povolení SÚ k úpravám, už na nich pracuji, abych bydlela. Tady už jde ze strany výboru opravdu spíše o buzer… T.

    Vložil Josef K. (bez ověření), 26. Květen 2008 - 21:35

    Ano, přesně jak píše filuta, „vše je všech“, ve společensví se tedy skutečně jedná o kolektivní správu.

    Společenství přísluší rozhodovat ze zákona o řadě věcí, ač samo nic nevlastní (tady filuta pravdu nemá).

    JosefK

    Vložil potr (bez ověření), 26. Květen 2008 - 21:59

    Ale právě že filuta pravdu má, SVJ nemá právo rozhodovat o soukromém majetku. Filuta nepíše že vše je všech ale že si to ti bývalí soudruzi myslí, je vidět že čtete jen to co vám vyhovuje a potom to vytrhnete z kontextu.

    potr

    Vložil Anonym (bez ověření), 26. Květen 2008 - 22:32

    Být Vámi, Potr, tak si přečtu ZoVB. Dopředu Vám napovím, že ZoVB upravuje, jakým způsobem SVJ rozhoduje o soukromém majetku.

    Vložil potr (bez ověření), 27. Květen 2008 - 6:15

    Znova opakuji, SVJ nemá právo rozhodovat o soukromém majetku a ani ZoVB to neurčuje, pokud to tam vidíte buďte konkrétní a neplácejte jen tak do vody. Pokud máte na mysli zástavní právo k BJ tak i to musí být se souhlasem majitele.

    potr

    Vložil JarekSVJ, 27. Květen 2008 - 7:04

    Samozřejmě, že SVJ nemůže nijak rozhodovat o soukromém majetku ale zase na druhou stranu jako majitel bytu nesmím svévolně rozhodovat jak budu zacházet např. s rozvodem centrálního odvětrávání, s rozvodem a napojení na centrální topení v bytě atd. S rozumem přistupovat např. k výměně oken pokud se tak provádí individuálně a za své jako např. v našem SVJ. To co se děje Petře Průšové tomu se říká šikanování.

    Vložil potr (bez ověření), 27. Květen 2008 - 7:33

    S tím lze jen naprosto souhlasit a v podstatě není co dodat, snad jen to že závistivci se vždy najdou a aby i „sousedovi chcípla koza“ tak různě překrucují zákonné normy.

    potr

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".