reklamace vyúčtování

Vložil Najkinka, 19. Červen 2011 - 19:59 ::

Dobrý den!
Zajímalo by mne, jakým způsobem a kde se dá reklamovat Vyúčtování služeb. Bydlíme v pronájmu od 15.3 loňského roku, 6.6. nám bylo vhozeno do schránky (bez jakéhokoliv podpisu o převzetí) vyúčtování, se kterým nesouhlasím. Majitelku bytu jsme o tom informovali, ta informovala správu nemovitostí, která to má pro naše společenství na starosti a ti jí zdělili, že vyúčtování je v pořádku. Co mám tedy dělat – jakým způsobem jej reklamovat?
Co se týče Vyúčtování samotného – mohl by se na něj někdo, kdo se v tom vyzná (na rozdíl ode mne) podívat? Pokusila jsem se ho uložit do přílohy.
Jinak na začátku března loňského roku byly ve vchodě vyměněna všechna okna, v létě pak byla dokončena revitalizace domu včetně zateplení. Co se týká studené vody a radiátorů – byly bez měřičů. V bytě bydlíme 2 a trávíme v něm poměrně málo času.
Pokud jsou mé informace nedostatečné, ráda dodám další.
Děkuji.

PřílohaVelikost
vyúčtování 2.JPG384.24 KB
vyúčtování 1.JPG365.1 KB

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Najkinka, 18. Červenec 2011 - 19:49

    Byla jsem osobně na správě nemovitostí. Byli velmi nepříjemní a neochotní a jediné, co mi bylo sděleno, je, že Vyúčtování je správné, protože oni na to mají program a nic nepočítají na koleni. A pokud chci přesto něco reklamovat, musím to udělat písemně a přesně v reklamaci uvést, co se mi na Vyúčtování nezdá.
    Otázka tedy zní: Jak správně napsat reklamaci a co vše tam uvést?

    Vložil rivr, 19. Červenec 2011 - 2:03

    cit.(): „…přesně v reklamaci uvést, co se mi na Vyúčtování nezdá…“

    • nejprve si zkontrolujte zda pžedané vyúčtování obsahuje vše co je uvedeno v §7/2 – bezpochyby tam nebude minimálně §7/2f

    • následně žádejte vysvětlení ke každé jednotlivé hodnotě ze seznamu §7/2 které nebudete rozumět


    cit.(): „…Jak správně napsat reklamaci…“

    • má být podána včas (§7/2i v372) ale protože zde nefunguje „domluva“ můžete do 2-let podat žalobu (§107 ObčZ)

    • uveďte jednoduše

      • reklamuji vyúčtování topné sezony 2010 dům XY, byt č.Z

      • žádám o vysvětlení všech údajů na předaném Vyúčtování dle Stanov (STO,ELE,služby) a Vyhlášky 372/2001 (TEP,TUV)

      • u Vyúčtování TUV a TEP pak zvláště vysvětlení navýšení náměrů v §7/2d

    • Reklamaci směrujte na Výbor SVJ – se Správcem cenu komunikovat nemá (záleží na tom co máte ve smlouvě mezi SVJ a Správcem – to ale asi nevíte a může Vám to být jedno. Odpovědnost má Vlastník dle §2/g – což je SVJ)


    Až po těžkých bojích získáte uvedené informace, zamyslete se co s tím uděláte (§7/4 sděluje že se budete muset obrátit na soud). Jde o to, že zjistíte že

    • ti co jsou na +40% – ti se bezdůvodně obohacují (a Výbor to svým ignorantsvím připouští). Může to být způsobeno třeba tím že NIKDO nekontroluje zda jsou TRH namontovány tak aby je Vlastník nemohl vyřadit. Zde nastupuje §3/2 (který zde již zmiňoval Lake) – topení za jiným účelem než k vytápění jednotky má být fakturováno Vlastníku samostatně.

    • ti co jsou pod –40% také možná mohou TRH deinstalovat a TRV zavřít na 100%

    • pokud Správce „má program“, pak je také důležité zjistit (§7/3) jak je ztráta (nad +40%) přenesena na ostatní Vlastníky (zda rovnoměrně či je napočtena POUZE oblíbencům (§7/2f))

    A ještě poslední – to co jsem psal platí pro Vlastníka – jestli za Vás bude tímto způsobem kopat, nevím. Jako nájemník se musíte samozřejmě obracet na Vlastníka u kterého jste v nájmu

     rivr

    Vložil Najkinka, 18. Červenec 2011 - 20:09

    Přiznám se, že přes veškerou mou snahu a studování vyhlášek, se stále v tom Vyúčtování nejsem schopná zorientovat. Nenašla jsem tam ani cenu vodného a stočného. Podle internetových stránek Ostravských vodáren a kanalizací byla cena za rok 2010 59,43 Kč/m3.

    Vložil rivr, 24. Červen 2011 - 2:41

    Paní „Najkinka“

    především máte dle Vyhlášky neplatné a tedy nesplatné Vyúčtování (srovnejte předepsané náležitosti dle Vyhlášky 372/2001 §7/2). Jako nájemník jste reklamovala u Vlastníka. A Vlastník měl reklamovat u SVJ (v tomto případě Správce je až v druhé řadě). To by mělo zkontrolovat dle Vyúčtování ostatních Vlastníků zda nejsou vysoké ztráty nad 140% které právě svyšují spotřebu těch kteří jsou v intervalu dle §4/4.

    Dále byste nejprve měli zjistit jaká jsou v SVJ schválená pravidla rozpočtu STO. A také by mohlo doložit oprávněnost dodavatelskými fakturami. Z Vyúčtování je také vidět, že zjevně nemáte namontované ITN – takže topit či netopit nemá ve Vašem SVJ žádný vliv na případnou Vaši úsporu.

    Na přiloženém Vyúčtování žádné koeficienty uvedeny nemáte.

     rivr

    Vložil karelh, 20. Červen 2011 - 17:04

    Dobrý den, co přesně rozporujete, resp. s čím nesouhlasíte? Partnerem pro SVJ je vlastník bytu, vy uplatněnte reklamaci u něj. karelh,

    Vložil Najkinka, 20. Červen 2011 - 20:42

    Dobrý den, připadají mi neskutečné ty částky a koeficienty. Tuto spotřebu vody máme standardně už léta, nikdy jsme na ni nedopláceli (pravda, bylo to v jiném družstvu a v jiném městě). O topení ani nemluvím, ale bez měřičů,… Nenašla jsem ve Vyúčtování ani cenu za vodné a stočné, která byla 59,43 kč/m3. Ta by tam přece měla být, nebo ne? Jinak bych asi měla dodat, že jsme krajní vchod, krajní byt ve 2.patře ze 4. Se sousedy máme společnou jen jednu stěnu, jedna sousedí z chodbou, ostatní jsou venkovní.

    Vložil G.X, 20. Červen 2011 - 21:42

    Dobrý den,

    vycházejte z vyhlášky 372/2001 http://www.portalsvj.cz/…ani-teple-uz

    zejména § 7.

    Vyúčtování se mi zdá nepřehledné (špatně označené sloupce) a neúplné (např chybí objem vody spotřebované pro přípravu TUV)

    G.X.

    Vložil 566a567, 21. Červen 2011 - 0:10

    Přesně tak.

    Ten sedmý paragraf naprosto zřetelně přikazuje správci, co Vám musí do vyúčta uvést. Pakliže to tam chybí, je to samozřejmě důvod k reklamaci.

    Naproti tomu bývá vhodnější, a my to tak děláme, že se vyúčtování rozdá bez průvodního dopisu. Následně se přepočítá to, co se komu nezdá, tím se vyvar(l)ujeme reklamací, a potom se k tomu už jen doplní průvodní dopis s vyčerpávajícími informacemi.

    Tak hodně zdaru! (-:

    Filip, Praha 42 – POSTOLOPRTY, 566a567@seznam.cz

    Vložil jazykozpytec (bez ověření), 27. Červen 2011 - 23:36

    máš recht „…tím se vyvar(l)ujeme reklamací…“ – vyvarlovat potřebuješ NEPRODLENNĚ

    Vložil karelh, 20. Červen 2011 - 20:53

    Dobrý den, požádejte o seznámení s podklady pro vyúčtování, včetně polohových koeficientů, způsob jejich stanovení. Koeficienty (jakékoliv) ve vyúčtování nikde nevidím. Co tím myslíte? karelh,

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".