Prodlužovací kabel

Vložil meloun (bez ověření), 28. Leden 2019 - 9:52 ::

Dobrý den, Prosím o radu. Máme za domem svj zahradu, která patří městu, ale jako svj máme tento pozemek v pronájmu. Od města jsme si zařídili stavební povolení na stavbu pergoly na onom pozemku, vše bylo ok. Až do té doby, co pergola už stála. Předsedkyně svj začala dělat problémy a stavba se jí nelíbí a nejraději by ji zbořila.

Teď k tématu věci. Do pergoly jsme natáhli elektrický prodlužovací kabel pro večerní svícení. Kabel je veden z našeho bytu, kde máme udělanou revizi elektřiny. Tento prodlužovací kabel je veden v chráničce, vede v chráničce po zdi domu, dále je pak kabel v chráničce pod terénem. V době naší nepřítomnosti na zahradě je kabel odpojen, tudíž není pod stálým napětím. Zajímá mě, zda může správce nebo předseda svj po nás požadovat revizi na onen prodlužovací kabel. Dále předsedovi vadí, že je kabel veden po venkovní stěně domu. Bohužel ale jiná možnost nebyla, protože byt máme v posledním patře nahoře. Může svj nařídit demontáž kabelu i když to nemá s svj jako takovým nic společného a jde o náš vlastní kabel který napájíme z vlastní elektřiny ?
Ve stanovách nemáme specifikované žádné zákazy ohledně těchto záležitostí, navíc jsme ani nenarušili naším konáním fasádu, neboť fasáda na domu se teprve do budoucna bude dělat, proto jsme kabel chtěli dát už teď, aby byl do budoucna schován pod fasádou. Bohužel na poslední schůzi nám bylo sděleno, že takhle tedy ne a že to máme sundat a teprve po té, co budeme mít hotovou revizi, tak to tam může být. Přitom se ani o této záležitosti nehlasovalo, jen nám toto bylo sděleno.

Může svj rozhodovat o pronajatém pozemku za domem, i když vlastník je město ? Ještě nás napadlo vyřešit to tak, že kabel bude veden vzduchem, ale to by bylo nevzhledné, tak jsme to chtěli vyřešit takto.

Předsedovi vadila i výstavba pergoly, že jsme se měli nejdříve zeptat jeho, přitom nikomu jinému nepřekáží a na pergolu máme řádně udělané povolení. Bohužel od doby výstavby pergoly jsou tu žabomyší války a dělají se zde samé naschvály a už nevím jak toto řešit, takže budu vděčná za nějaké rady. Děkuji

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil RD (bez ověření), 28. Leden 2019 - 15:36

    Nevím proč jste volili tak komplikovaný způsob přívodu světla prodlužovacím kabelem až z posledního patra po vnější stěně domu bez domluvy s ostatními vlastníky. Jsou jiné možnosti, na baterku či na plyn atd. Zrušte ten nesmyslný prodlužovací kabel, noste si v pohodě světlo s sebou a bude klid. Na fasádu také nemůžete cosi montovat bez souhlasu SVJ. Argument, že se později bude dělat nová fasáda je ireleventní. Ale asi to nebude ten hlavní problém, ten bude asi v tom, že jste si postavili pergolu bez dohody s ostatními, byť příliš nerozumím tomu, že pozemek si údajně pronajalo SVJ a vy jste si pak samostatně požádali o povolení. Váš názor, že pergola nemůže nikomu vadit je váš subjektivní názor a jak vidíte opak je pravdou. Ona může být i zdrojem hluku, večer se hovor velice rozléhá, zejména při otevřených oknech. Zkuste situaci napravit, třeba tím, že pergolu nabídnete i ostatním k využívání v době kdy jste v práci, třeba by si tam důchodci rádi poseděli.

    Vložil Krist (bez ověření), 28. Leden 2019 - 14:19

    Napsal jste:

    „Od města jsme si zařídili stavební povolení na stavbu pergoly na onom pozemku, vše bylo ok. Až do té doby, co pergola už stála.“

    „jsme si zařídili a postavili“ Koho tím myslíte? Zařídili jste to na základě schváleného usnesení shromáždění vlastníků (tj. rozhodnutí SVJ)?

    Vložil meloun (bez ověření), 28. Leden 2019 - 14:38

    Bylo nám sděleno, že podpis svj není třeba. Takže máme povolení na stavbu od města, kterému pozemek patří. Plus ještě máme povolení souseda, který vlastní vedlejší pozemek, z důvodu blízkosti hranice pozemku a pergoly.

    Vložil JaVa, 28. Leden 2019 - 13:29

    Nejen,že jste hrubě porušil § 1175/89/2012 Sb.,ale Vy, svojí nelegální,neod­borným způsobem nainstalovanou el.přípojku do pergoly,na které nebyla udělána výchozí revize a vše s tím spojené,ohrožujete životy všech,kteří se k ní jen přiblíží.

    To již zavání trestním činem obecného ohrožení.

    Stále tvrdím,že „lidová tvořivost“ ve společenství vlastníků opravdu nezná mezí.

    Přeji hezký den.JaVa

    Vložil Kamil N. (bez ověření), 5. Červenec 2020 - 22:28

    TO JaVa : Můžete nějak doložit svoje tvrzení o „hrubém“ porušení § 1175 NOZ ? A jak jste přišel na „závan trestným činem obecného ohrožení“ ? Četl jste vůbec někdy podmínky tohoto trestného činu ? Na druhou stranu musím souhlasit, že „lidová tvořivost“, zejména v elektrotechnice, je opravdu někdy silná káva.

    TO tazatel : Prodlužovací přívod může sloužit pouze k dočasnému, provizornímu připojení el. zařízení a jednou z podmínek je, že musí být po celé své délce kontrolovatelný. Tedy pod dohledem. Takže byste jej museli pro každé využití znovu „natáhnout“ a rozhodně žádné uložení do chráničky a už vůbec ne pod zem.

    Vložil ik (bez ověření), 28. Leden 2019 - 12:02

    Jo závist to je sviňa, Vy si hezky sedíte v létě pod pergolou a druzí jsou zavřeni v bytě. Možná že jste udělal chybu, když jste před tím, než jste vyvedl kabel ze svého bytu nepožádal o souhlas ostatní vlastníky. A ještě mi chybí informace zda přívod elektřiny byt-pergola byl ve stavebním řízením povolen. V případě že ne, máte zřejmě problém.

    Vložil EKEL (bez ověření), 28. Leden 2019 - 11:16

    Po fasádě taháte kabel na černo, na pozemku asi také, je kabel vytýčený a zakreslený, je v dostatečné hloubce, ve správné schráničce, obsypaný pískem, nad kabelem je folie? A pokud jde kabel z bytu ven, měl být chráněn proudovým chráničem?

    Vložil Kamil N. (bez ověření), 5. Červenec 2020 - 22:29

    Oni tady píší o prodlužovacím přívodu, nikoli o přípojce !! Ale ohledně toho chrániče máte pravdu.

    Vložil meloun (bez ověření), 28. Leden 2019 - 14:24

    Pozemek máme oplocený, pergolu máme my a ještě jeden soused, ale ten má pergolu z kovu a na zimu ji uklízí. Pozemek jako takový máme rozdělený dle ústní dohody a tenkrát se řeklo, že každý ať si na „svém“ kousku dělá co chce.

    Jinak obecně určitě nikoho neohrožuji, protože kabel je do zásuvky, která je pod proudovým chráničem a po dobu co na zahradě nejsme, je tato prodluzka odpojená z elektřiny. Chranicka je dle norem, kabel je dle norem, vše je tak jak má být, jen nám zatím chybí ta revize. Určitě bysme si nedovolili někoho ohrozit, takže jsme si zjistili jak to má být uděláno správně, dle toho jsme také postupovali. Bohužel v době, kdy jsme to řešili nebyl předseda k zastižení, ostatním sousedům to nevadí, protože kousek kabelu jde i přes pozemek sousedky a ta nám to odsouhlasila. Takže udělat revizi a pak by to mělo být v pořádku? A lze ještě dodatečně zakreslit a dodat žádost na město kvůli elektřině v pergole?

    Vložil Jarda_, 28. Leden 2019 - 17:22

    Jakých norem? Máte bastl (pohyblivý přívod v chráničce)… zřejmě tomu nerozumíte, kdo to zapojoval? Do elektriky nesmíte zasahovat, takže na to máte asi nějaký papír.

    Že něco vede po fasádě je to nejmenší. Nikde nené napsáno, že si po fasádě do dvora nemohu hodit kabel ten a ten, zvláště před zateplením, pokud tím nikoho neomezím.

    Vložil anonymouk (bez ověření), 28. Leden 2019 - 10:52

    Jak to popisujete, tak jste to dělal o své vůli, bez souhlasu. Takže takto ne! Pozemek jste si pronajali a pár z vás si tam postavilo pergolu? Čtětě i pr. normy, ne jen stanovy. Kabel jste zakopal zřejmě na veřejně přístupném prostranství a jistě to odpovídá technické normě. Periodicky vám revizní technik provádí kontrolu, proč jste se ho nepoptal jak to řešit?

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".