Prasklý odpad

Vložil Anonymous, 23. Prosinec 2010 - 12:24 ::

Dobrý den. Prosím o radu. V domě se ucpal odpad v hlavní stoupačce a voda mi vyplavila byt. Hned jsem zavolala firmu a dala to opravit. A to je kámen úrazu. Chtěla jsem, aby mi to SVJ proplatilo a předseda neměl námitky. Jenže se ohradil jeden vlastník s tím, že na havárie máme smluvenou firmu a ta by to prý udělala levněji a prý se mi proplatí cena, za jakou by to udělala smluvní firma. Víte, já v první chvíli na tohle opravdu nepomyslela, jednalo se sice o odpad ve spol. částech domu, ale chtěla jsem zahránit co se dá. Prosím, mám nárok na proplacení nebo ne? Děkuji Marcela Čápová

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil svjvmt, 23. Prosinec 2010 - 19:06

    A už tu máme další pojem do druhů právních norem – nástěnka. A co teď s ní?
    A vy jste si odsouhlasili využití těchto havarijních firem? A jaká je smlouva se správcem?

    Vložil Anonymou (bez ověření), 23. Prosinec 2010 - 19:23

    V našem SVJ vše dáváme na nástěnku (je to ve stanovách) a kdysi jsme si odsouhlasili využívání asistenční služby, vyjde to levněji než náhodný instalatér. Jak to má paní Marcela nevím, ale asi to ani nebude vědět sama. Když mluví o tom, že nějaké číslo údajně visí na nástěnce. Dosud se tam asi ani nebyla podívat. Hlavně že tu načerpá brilantních právních úvah pana Franty Flinty, to jí hodně pomůže.

    Vložil svjvmt, 23. Prosinec 2010 - 21:13

    Tak je to OK. Tady správce např. s revizákem plynu domluvil 100 Kč/BJ. Kdyby to dělal někdo na zavolání, tak se mu cvaknou všechny náklady. Tento dopravu nežádá, má přes správce zajištěných kšeftů nad hlavu. Tím ovšem nechci říct, že by se možná v rámci konkurence nenašel i levnější.

    Vložil Franta Flinta (bez ověření), 23. Prosinec 2010 - 15:21

    beze sporu máte plný nárok na úhradu od SVJ po předložení fakrury či jiného dokladu, který jste jistě obdržela.Není pravda a to zde „říkám“ zodpovědně, že máte nárok na úhradu ve výši, kterou by stanovila „nasmlouvaná firma“. Vy jste jednala v zájmu okamžitého zabezpečení „problému“ a kde budete „honit“ u někoho, kdo je Vaším smluvním pertnerem a následně kontaktem.Jestli s tímto názorem souhlasí Váš předseda (po předešlé námitce jednoho z vlastníků) ta je truba.Víc k tomu nemohu dodat. Píšu to zde proto, že když zde čtu takovézo přihlouplé názory, tak se mi otvírá kudla v kapse.Předsedu SVJ dělám od r.2003 a zkušeností si myslím mám dost. S pozdravem klidných vánoc a pohody přeje Franta Flinta z Motyčína.

    Vložil Franta Flinta (bez ověření), 23. Prosinec 2010 - 15:30

    jinak zde musím dodat, že plně souhlasím s Anonymem SF, který upozorňuje na možnost náhrady v rámci pojištění domu. Já ještě k topmu dodám, že máte (doufám) rovněž popjistku na domácnost i Vy.Takže zde by byla možnost čerpat finance ze dvou „zdrojů“. A jestli nemáte pojištění domácnosti, doporučuji si jí zakjistit okamžitě, včetně sklepní kóje a např. kola v kolárně, kde musí být samozřejmě i uzamčené. Zo je jenom pro připomenutí na věci, které se často opomíjejí a později v případech „problémů“ si jeden vyčítá, že si může těch pár korun připlácet na jistotu! Takže ještě jednou s pozdravem ať se daří.

    Vložil Anonymous, 23. Prosinec 2010 - 15:32

    Jé díky, to jste mně potěšil. Ano předseda v tom nevidí problém, ale zase se trochu bojí jak by to omluvil. Ale sám říká, že jsem udělala dobře.

    Vložil Franta Flinta (bez ověření), 23. Prosinec 2010 - 16:04

    Vážená milá, řekněte mu, že mu vzkazuje Franta Flinta z Motyčína aby nebyl ALIBISTA a jednal dle logiky a rozumu. Nemusí se poddávat nezlobte se, „přiblblým“ názorům jedinců.Ti jsou mezi námi „všude“…Snad si sama všimnete…

    Vložil AnonymousSF (bez ověření), 23. Prosinec 2010 - 14:27

    Pokud je firma smluvní vyžádejte si smlouvu. Zjistěte si, co má vlastně ta smluvní firma dělat, na co je nasmlouvaná. Nevěřte tomu, že by to opravila za nižší cenu, na toto tvrzení není žádný důkaz. Předpokládám, že jste členkou společenství. Informoval vás jako členku někdo, že když praskne společná stoupačka, tak že máte volat jenom nějakou určitou, konkrétní nasmlouvanou firmu? Pokud to byla společná stoupačka máte nárok na plnou náhradu. Ještě navíc požadujete náhradu škody v bytě, ptejte se na pojištění domu.

    Vložil Anonymous, 23. Prosinec 2010 - 15:31

    Ano, jsem členka SVJ. Nikdo nás neinformoval, ale prý to je na nástěnce. Tak nevím, ale já jsem byla fakt z toho docela vedle, byt plný vody, tak jsem ani nepřemýšlela, jestli mám zjišťovat, že máme nějakou smluvní firmu.Děkuji za odpověď. A zase si říkám, že je to oprava SVJ a ne moje, tak proč by mi to neměli proplatit. Jsem sama a 3.500,– je dost peněz. Marcela

    Vložil AnonymousAAA (bez ověření), 23. Prosinec 2010 - 18:05

    Marcelo, že jste nepřemýšlela, je zřejmé. Také máme nasmlouvanou pohotovost a je levnější, než někdo ze Žlutých stránek nebo odkud jste získala kontakt. U nás bychom Vám proplatili pouze cenu, za kterou by to udělala nasmlouvaná pohotovost. To, že nečtete nástěnky je pouze Váš problém. Proč by na to měli doplácet ostatní členové SVJ?

    Vložil 560PT (bez ověření), 23. Prosinec 2010 - 14:32

    Opravila za stejnou cenu, ale na smlouvu bývají levnější výjezdy u havárii, neplatí se třeba doprava nebo příplatky.

    Vložil AnonymousAAA (bez ověření), 23. Prosinec 2010 - 18:06

    Ano, máte pravdu. Takto je to běžné.

    Vložil Anonymous SA (bez ověření), 23. Prosinec 2010 - 16:12

    o to tu, co říkáte vůbec nejde, to není podstatné, zda bych ušetřil na výjezdu. Fakt je jen jeden. Že jsem zabezpečil opravu,i když ze svých vlastních fin.zdrojů. Taky kdo by měl hned z výboru na okamžitou úhradu či jinak by někdo mohl namítnout, že se oprava nemusí okamžitě hradit, ale firma zašle fakturu.To je mi jasné, ale v jádru jde o podstatu odstranění problému kýmkoli!

    Vložil AnonymousAAA (bez ověření), 23. Prosinec 2010 - 18:08

    AnonymosSA, pro mne je podstatné nerozhazovat peníze SVJ. SVJ není anarchie aby si každý objednával koho chce a výbor za to ručil. Jde o peníze všech.

    Vložil Anonymous, 23. Prosinec 2010 - 18:38

    Ano máte pravdu, peníze jsou všech. Já jsem mohla počkat, až přijde předseda a nahlásit mu škodu a čekat až to předseda zařídí. To by potom škoda bylo mnohem větší, tomu věřte. A myslím, že jsem peníze spíš ušetřila. Marcela

    Vložil AnonymousAAA (bez ověření), 23. Prosinec 2010 - 19:17

    Marcelo, že by škoda byla větší, tomu nevěřím. Je snad jedno, zda zavoláte číslo z nástěnky nebo číslo ze Zlatých stránek. Nepředpokládám, že jste volala známému. Pokud teče voda nebo topení, tak se zavře stoupačka a vlastní oprava nezáleží na minutách. Pokud teče odpad, tak se musí zabránit aby z vyšších pater nepouštěli vodu a zase na minutách nezáleží. Ani neuvádíte, zda byla Vaše pohotovost rychlejší než je nasmlouvaná pohotovost. Zkrátka jste udělala chybu. Nezajímáte se, jak to v SVJ chodí a nyní si chcete svou chybu nechat proplatit od ostatních. Těch 3 500 Kč je předpokládám rozdíl o který chcete obrat ostatní členy SVJ, že?

    Vložil Koval (bez ověření), 25. Prosinec 2010 - 17:59

    Tak jsem si nyní přečetl Vaše postoje a dílčí návrhy na postup při zajišťování havárie prasklého odpadu. Vůbec nesouhlasím s tím, že když si nechám provést opravu jinou firmou než tou, kterou má výbor SVJ nasmlouvanou a na tuto a jiné případné nasmlouvané firmy je nebo má být telef.kontakt uveden na nástěnce se mám kontaktovat. A dle těchto firem postupovat.Kde je jistota, že budou při ruce nasmlouvaní řemeslníci? Proč bych měl jinak dostat rozdílové náklady od nasmlouvané firmy. Kde berete jistotu, že u těchto firem či firmiček budou náklady levnější? A dále.Do bytu mi zatéká odpad, já pojedu např. ve věžáku(16 pater) výtahem do suterénu se podívat na nástěnku, zda tam něco je uvedené, a než se tam dostanu např. až po 15-ti minutách, než se mi výtah uvolní a kde je další čas pro cestu výtahem zpět. Vždyť to jsou takové jen „malé časové prodlevy“, které by zdse podle jednoho neměly v rámci vzniklých škod v mém bytě vadit. Tak o co jde, že? Prostě jen řeknu závěrem, že paní postupovala dle zdravého rozumu a okamžitě reagovala tak, že kontaktovala firmu, která byla „při ruce“. A teď by jste jí nedali žádné odškodné dle skutečnosti? Kéž by Vás to potkalo rovněž, chtěl bych vidět Vaše zděšení, když budete volat na nasmlouvanou firmu a ta buď věc odmítla pro pracovní vytížení s odkazem na delší dobu pro provedení nápravy a druhá možnost by byla, že by jste se nikam nedovolali, k těm Vašim „správným nasmlouvaným firmám“…

    Vložil svjvmt, 26. Prosinec 2010 - 18:29
    Pane Koval, vy krásně spekulujete. Havarijní servisman funguje 25 hodin denně, pokud je mimo, má si sehnat náhradu. Jinak není havarijní.

    Pokud se usnesli, že budou někoho volat, tak pokud jiný bude dražší, tak bych se také bránil, že z mého se proplatí dražší. Za stejné prachy či levnější je to OK. Ještě bych žádal provizi.

    Vložil penik, 27. Prosinec 2010 - 7:32

    A to vám najednou nevadí, když by byla firma levnější než nasmlouvaná, že to je proti usnesení? Jasně chápu to, že je to levnější, tak člověk přimhouří oči, ale pak se pozastavuji nad nasmlouvaným servisem, když by měl být levnější (ne-li nejlevnější).

    Vložil Koval (bez ověření), 26. Prosinec 2010 - 19:35

    „Pane vajchmajstr Vy jste ale hlava?!?“ To mi teď spadla brada, nestačím se divit,už jenom proto, že ten servisman slouží 25 hod. denně a kde bere tu hodinu navíc? A na koho by se chudák ženská měla dovolat na nějakého náhradníka? To má ten servisman záznamník, kam se zavolá a kde se chudák dozví „další“ postupy? Opravdu jste k nezaplacení s Vašimi názory.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".