Platba přes SIPO

Vložil Člen SVJ (bez ověření), 11. Duben 2019 - 15:49 ::

Na posledním shromáždění vlastníků se odhlasovalo,že jediná možná měsíční platba vlastníků jednotek na účet společenství je přes SIPO.Chci i nadále platit převodem z účtu.Může mě tímto způsobem statutární orgán SVJ omezovat na mých právech?Děkuji všem za rady ,jak se tomuto nátlaku účinně bránit.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Vlastník bytu (bez ověření), 12. Duben 2019 - 11:33

    To je dobrý dotaz. Může SVJ určit, jakým způsobem má vlastník bytu platit?

    Vložil janica, 16. Duben 2019 - 13:12

    Pokud si to shromáždění odhlasuje, tak pravděpodobně ano. Je jedno, zda budou vlastníci platit přes SIPO nebo převodem z účtu. Hlavně aby zaplatili. V naší SVJ máme 2 varianty, SIPO a převod. Účetní přeposílá platbu ze SIPO na účet SVJ a 1× měsíčně přehled plateb u obou variant. S návrhem platit jen přes SIPO bychom u nás neuspěli.

    Vložil . (bez ověření), 11. Duben 2019 - 15:59

    Jak byste se bráníl. Nadále budete platit převodem a je to. Abyste SIPO platby používal, tak si na poště musíte založit SIPO. Tak si SIPO nezložíte a je to. Na závěr si neodpustím poznámku, že blbost v některých společenstvích je bezmezná a nedefinovatelná. Jak si může někdo vzpomenout a nechat hlasovat o tom, že platby ve společenství jedině přes SIPO a nijak jinak. Až na věčné časy. To jste mě rozesmál.

    Vložil Člen SVJ (bez ověření), 12. Duben 2019 - 11:21

    Bylo rozhodnuto o založení účtu společenství. Zástupce správce(SBD) navrhl, aby si SVJ zřídilo svůj bankovní účet u ČSOB, jako „Družstevní konto pro SVJ ve správě SBD“ a potvrzen dosavadní způsob plateb záloh na služby a příspěvků na správu domu a pozemku (dále jen Předpis) a tedy potvrzena jejich úhrada prostřednictvím služby SIPO. Vzhledem k této skutečnosti byli vlastníci jednotek písemně upozorněni, že přijímány budou pouze platby na Předpis poukázané prostřednictvím služby SIPO. Jiný způsob úhrady byl vyloučen a taková platba nebude přijata a to v souladu s vůlí Společenství.

    Vložil realista (bez ověření), 12. Duben 2019 - 12:53

    Jaké konto jste si u ČSOB založili není podstatné. My to konto máme taky. Banka předce nevyžaduje jak máte posílat platby na účet společenství. Bance je to úplně jedno. Kdo Vám to oznámení poslal? Máte v současné době SIPO nebo nemáte? Pokud máte, tak máte smůlu. I nadále vám budou platby předepisovat přes SIPO, protože platby přes vám SIPO nezruší, abyste mohl platit převodem. Pokud nemáte, tak co řešíte? Plaťte převodem. Jak že taková platba nebude přijata? Jaká vůle společenství? Co je to za blábol. Tak máte v současné době založené SIPO nebo ne.

    Vložil Člen SVJ (bez ověření), 12. Duben 2019 - 14:28

    Píšete,že to konto máte taky.Co to je za konto?SVJ přece není Družstvo,tak pro je v tom názvu Družstevní?Je to vůbec samostatný bankovní účet pro SVJ?Nbo se musí peníze posílat na účet správce-SBD?

    Vložil realista (bez ověření), 12. Duben 2019 - 16:56

    To konto, které nabízí ČSOB pro svj se tak jmenuje. S družstvem to nemá nic společného.

    Vložil Člen SVJ (bez ověření), 12. Duben 2019 - 17:03

    Děkuji moc za pomoc už jsem si našel i sazebník.Opravdu je to pro SVJ nevýhodné.Našemu předsedovi SVJ=SBD,je to zřejmě jedno,však on to neplatí ze svého,ale z našeho.

    https://www.csob.cz/…stevni-konto#…

    Vložil Pavel II (bez ověření), 12. Duben 2019 - 15:12

    najděte v záložce podnikatelé konto Družstva a SVJ a počtěte si podmínky. Kopl bych Vaše statutáry někam. V dnešní době, kdy není problém založit bezplatný účet.

    Vložil Lemm (bez ověření), 11. Duben 2019 - 16:43

    Nejspise to jen spatne pochopil a to tak, ze SVJ nebude delat inkaso z uctu ani prijimat hotovost.

    Zakazat nekomu bankovni prevod nelze.

    Vložil Pavel II (bez ověření), 12. Duben 2019 - 15:10

    Soudruzi z výboru SVJ se rozhodli, že SIPO tak lživě informovali vlastníky aby dosáhli svého. Proč by si zakládali účet třeba u FIO, který je zcela zdarma, když mohou ČSOB platit 130 kč/měs. za vedení účtu s elektronickým výpisem, 6 kč za příchozí platby a 3 kč za odchozí. Já bych s takovými statutáry zametl.

    Vložil MartinII, 12. Duben 2019 - 16:11

    „shromáždění vlastníků odhlasovalo,že jediná možná měsíční platba vlastníků jednotek na účet společenství je přes SIPO“.

    Takže se vás pokouší omezit nikoli statutární orgán (tím myslíte asi výbor), jak píšete, ale všichni, kteří to odhlasovali.

    Vložil Člen SVJ (bez ověření), 12. Duben 2019 - 16:17

    Ano,ale návrh přišel od správce=SBD a co řekne správce=SBD to platí,poněvadž SBD ovládá celé SVJ

    Vložil MartinII, 12. Duben 2019 - 18:35

    „co řekne správce=SBD to platí, poněvadž SBD ovládá celé SVJ“

    Jak je SVj ovládáno SBD, nebo-li jak SBD ovládá celé SVJ ?

    § 1189 Správa domu a pozemku zahrnuje vše, co nenáleží vlastníku jednotky a co je v zájmu všech spoluvlastníků nutné nebo účelné pro řádnou péči o dům

    § 1190 Osobou odpovědnou za správu domu a pozemku je společenství vlastníků. Nevzniklo-li společenství vlastníků, je osobou odpovědnou za správu domu správce.

    § 1205 Orgány společenství vlastníků (1) Nejvyšší orgán společenství vlastníků je shromáždění. Statutární orgán je výbor, ledaže stanovy určí, že je statutárním orgánem předseda společenství vlastníků.

    • – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

    Některými činnostmi (účetnictví a technické otázky) z oblasti správy domu pověří SVJ (osoba odpovědná, zast. výborem) správní firmu.

    Dotaz:

    • co máte ve smlouvě se správní firmou ? Že určuje, jak budou vlastníci hradit příspěvky správy domu a pozemku ?
    • příspěvky a zálohy posíláte na svůj účet nebo účet SBD ?
    Vložil Člen SVJ (bez ověření), 13. Duben 2019 - 8:51

    Do konce listopadu 2018 byl ve stanovách určen výbor/který abdikoval a všechny platby se posílaly na účet SBD.Teď už zřejmě správce zařídil účet nový,ten Družstevní u ČSOB.V prosinci svolalo SBD shromáždění,kde se změnily stanovy a už v nich je pouze předseda SVJ a toho dělá právě SBD.Samozřejmě nám dělá i správu a účetnictví.Tolik o ovládání SVJ, jedním SBD.

    Jinak děkuji všem za rady.Člen SVJ.

    Vložil Patrik. (bez ověření), 14. Duben 2019 - 10:17

    Podstatné je, jak velký spoluvlastnický podíl na společných částech v domě má SBD. Až to uvedete, je možné posoudit, do jak velké míry může SBD ovládat SVJ.

    Vložil Člen SVJ (bez ověření), 14. Duben 2019 - 11:32

    SBD ,které je v našem SVJ jeho předsedou, má cca.38% podíl.Naše SVJ bylo založeno v r. 2015 na základě z.č. 311/2013 Sb.,podle § 24 odst.2.

    Je nutný i u nás při změně stanov notář.Ve stanovách to nemáme. Děkuji za Vaši radu.Člen SVJ

    Vložil MartinII, 15. Duben 2019 - 16:56

    „SBD ,které je v našem SVJ jeho předsedou, má cca 38% podíl. Je nutný i u nás při změně stanov notář.Ve stanovách to nemáme“

    Zkuste hledat „notář a stanovy“ v diskusi nebo na netu. Panuje zde (asi) podložený názor, že notář jen při stanovách č. 1, nikoli při změně.

    např. www.portalsvj.cz/…ucast-notare

    Vlastník 38 % nemůže válcovat ostatní. Pochopitelně, pokud to není ostatním fuk a nechodí na schůze a nehlasují.

    Vložil JaVa, 15. Duben 2019 - 17:25

    V usnesení Vrchního soudu

    http://kraken.slv.cz/…8Cmo202/2016

    se uvádi,že:

    „Na společné gremiální poradě soudců vrchních soudu rozhodujících ve společenstevních a rejstříkových věcech konané v Olomouci ve dnech 8. 10. června 2016 však došlo ke sjednocení stanovisek tak, že formu notářského zápisu musí mít pouze rozhodnutí o změně stanov společenství vzniklých ode dne 1. ledna 2014, nikoliv však společenství dříve vzniklých (a zápis z gremiální porady byl rozeslán rejstříkovým soudům).“

    konec citace

    A výše zmiňované SVJ, bylo založeno po 1.1.2014.tak by se zřejmě na to mělo použít, rozhodnutí tohoto vrchního soudu.

    Přeji hezký den.JaVa

    Vložil Patrik. (bez ověření), 15. Duben 2019 - 18:13

    Souhlasím s p. JaVa. Změna stanov by měla proběhnout formou notářského zápisu. Když proběhlo v prosinci shromáždění vlastníků, byl přítomen notář? A jsou změněné stanovy uvedeny v resjtříku SVJ?

    Spluvlastnický podíl 38% je stále dost velký, zvláště ve vašem případě, kdy je SBD předsedou SVJ. Prosadit se proti SBD by bylo možné jen při účasti vlastníků na shormáždění přes 76% hlasů a navíc jestě získat na svou stranu proti SBD téměř všechny vlastníky, což považuji za dost nereálné. Vaše šance mohou zvýšit další převody jednotek, které by mohly postupně snižovat spoluvlastnická podíl družstva, pokud ovšem nesplácejí nájemníci SBD úvěry. Splácení úvěrů většinou přibrzdí či zastaví převody, protože nájemníci by museli družstvu před převodem úvěr splatit najednou.

    Vložil Člen SVJ (bez ověření), 15. Duben 2019 - 18:54

    Ano, změna stanov je už ve sbírce listin a notář u toho určitě nebyl.Je možné to nějak zneplatnit?Družstvo si na schůzi prosadí ,co chce a starousedlíci mu to vždycky schválí.Jsem jediný, kdo se o dění v domě zajímá a sám nemám šanci něco změnit.Ani nevím,jakým způsobem ty změněné stanovy napadnout .

    I tak Vám moc děkuji.

    Vložil Patrik. (bez ověření), 16. Duben 2019 - 10:38

    Vytiskněte si uvedené Usnesení VS v Olomouci
    http://kraken.slv.cz/…8Cmo202/2016
    a zajděte si s ním na katastr ať Vám vysvětlí, proč byly stanovy zapsány do katastru bez notáře, když je to v rozporu s daným usnesením.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".