Odstoupení celého výboru

Vložil Anonymous, 21. Červenec 2010 - 8:39 ::

Dobrý den, napiště prosím jak postupovat: všichni členové výboru (5 čleů) neschválili účetní závěrku, nesouhlasí s hospodářským výsledkem, našli spoustu chyb a nesrovnalostí ve výkazech zisku a ztrát i v rozvaze, které jim účetní firma do dnešního dne nedokázala vysvětlit ani nepředložila dokumentaci na základě které by bylo možné provést kontrolu účetnictví (inventarizaci účtu, peběžní deník). Ostatní vlastníci jsou slepí a nechtějí tento problém řešit, myslí si, že děláme z velblouda komára. Při hlasovaní počet hlasů pro změnu správce (účetní firmy) se většina lidí zdržela hlasování. Bylo jim nabídnuto podrobné vysvětlení problému podložené spoustou důkazů, že problém je dosti vážný a je nutno ho řešit, ale nikdo neprojevil zájem se touto problematikou zajímat. V tuto vchvíli jsme (výbor) vysílení, máme pocit, že jsme spoutaní, bezbranní a správce se nám směje do očí. Bývalý výbor, který tohoto správce najal tuto situaci vnímá jako útok a kritizování jejich práce v předchozích letech. jak máme postupovat dál?

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 21. Červenec 2010 - 15:31

    Anonymousové, podepisujte se nějak. Kdo se mezi vámi má vyznat ...

    Nejste ani spoutaní, ani bezbranní. K písemnému právnímu úkonu (např. k výpovědi smlouvy o vedení účetnictví, nebo k podání trestního oznámení) je zapotřebí pouze dvou podpisů: předsedy a dalšího člena výboru.

    Připomínám, že členové výboru jsou povinni jednat "s péčí řádného hospodáře" stejně jako členové jiných statutárních orgánů právnických osob (Obchodní zákoník per analogiam). Píšete, že správce vám odmítá předložit ke kontrole váš peněžní deník a další vaše účetní doklady: na co tedy ještě čekáte?

    Řeknu vám nyní, co se stane, když zůstanete nečinní. Finanční úřad provede kontrolu vašeho účetnictví (možná, že na základě anonymního udání od někoho, kdo "vás má rád") a SVJ dostane menší pokutu, řekněme 30000 Kč. V ten okamžik všichni Neználci, kteří výbor nepodpořili ve věci změny správce, ukážou prstem na členy výboru a zvolají jako jeden muž: "Já to platit nebudu! Za účetnictví odpovídá výbor, ať si to tedy zaplatí členové výboru ze svého!" A budou mít pravdu ...

    Takže - ať chcete nebo nechcete - už z pouhého pudu sebezáchovy jste povinni jednat podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, ku prospěchu Společenství, bez ohledu na Neználky. Čím více času marně uplynulo od okamžiku, kdy jste zjistili účetní nesrovnalosti, tím spíše se stáváte spolupachateli. Takže si musíte vybrat. Pokud odstoupíte, nezachráníte se: vše se svede na vás.
    Z kapitánského můstku se neutíká ...

    lake

    Vložil Anonymousss X (bez ověření), 21. Červenec 2010 - 9:40

    Dobrý den. Napadnout písemně účetní závěrku" doporučeným dopisem" , když i to nepomůže podat trestní oznámení na Správce. Jediný kdo odpovídá za danou účetní závěrku je výbor " členové výboru".V našem Společenství se vlastníci chovají obdobně. Doufám že správu Vašemu polečenství neprovádí a.s. města ?

    Držím palce a vydržte daný problém uvést do zdárného konce.

    Vím o čem je řeč.

    Míša

    Vložil A.s. města (bez ověření), 21. Červenec 2010 - 9:55

    Míšo, to je už fobie, pokud někdo něco zvorá, tak je to a.s. města. Domnívám se, že chyby dělají i jiní.

    Vložil XXDaniela XX (bez ověření), 22. Červenec 2010 - 18:22

    Bohužel se musím Míši zastat a potvrdit, že má pravdu. Sice nám účetnictví neprovádí město a.s., ale paní, která tam je zaměstnána jako pokladní a toto si doma „plácá“ jako vedlejší přivýdělke. Podotýkám že velice dobře placený :-)

    Vložil Anonymousss X (bez ověření), 21. Červenec 2010 - 14:26

    A.s.města. To není fobie ale oprávněná skutečnost" realita" A to zdůvodu že si mohou dělat co chtějí, protože jsou součásti daného Magistrátu. A všichni víme jak to chodí ve veřejné svéře po více jak 20 letech. Dříve to byla domovní správa.

    Míša

    Vložil Petr, 22. Červenec 2010 - 12:19

    Jak bylo provedeno (zdokladováno) vyúčtování záloh na správu (fond oprav) a záloh služeb ?

    Vložil xxDanielaxx (bez ověření), 22. Červenec 2010 - 18:31

    Vyúčtování záloha proběhlo na základě podkladů od firmy, kterou si platíme extra. Takže naše paní „účetní“ obdrži na konci roku podrobný přehled kolik teplé vody, tepla atd. spotřebovala jednotlivá bytová jednotka a za společné prostory v měrných jednotkách a samozřejmně v korunách. Po té provede zúčtování s jednotlivými vlastníky na základě jednoduché evidence kterou si vede v jakýchsi tabulkách bez použití účetních zápisů. Fond oprav – opět jakási jednoduchá evidence bez použití účetní osnovy. A služby? – to paní háže do jednoho pytle. Prý je to jedno.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".