odpojení radiátorů

Vložil Anonymous, 6. Duben 2008 - 17:47 ::

Dobrý den, v našem SVJ je 32 vlatníků. Jsem nově pověřeným vlastníkem a nyní po převzetí účetní uzávěrky od správcovské firmy Centra jsem zjistila, že tři vlastníci si někdy v minulém období odpojili radiátory a Centra jim započítává o 11 a 15 m2 menší otápěnou plochu. Jiným vlastníkům se to nelíbí a já nevím jak správně postupovat. Připadá mi to vůči ostatním nekorektní. Také jsem dostala informaci, že do soustavy otápění nemá právo vlastník sám zasahovat. Nevím však, o jaký předpis se opřít a co je správné. Mimo to někteří vlastníci nahlásili nulový počet osob na dobu 6 měsíců, protože jsou na chatě. Z toho vyplývá, že nebudou po tuto dobu platit za služby. Může mi někdo poradit, jak správně postupovat? Děkuji předem za radu. Marcela Mrázková

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Pavel, 7. Duben 2008 - 23:01

    Možná by Vám, alespoň částečně, pomohl 3 As 26/2005–55 na adrese http://www.nssoud.cz/anonym.php…

    Hezký den! PavelSVJ@centrum­.cz

    Vložil Náklad Antonín (bez ověření), 13. Únor 2015 - 9:15

    Pane Pavle,

    kde, prosím, je Vámi zmíněný judikát? Děkuji.

    „omlouváme se, ale stránka byla z technických důvodů přesunuta.“

    Vložil Pavel, 13. Únor 2015 - 9:53

    Z rozsudku tam zbyly jen dvě právní věci. Vlastní rozsudek zmizel. Obraťte se na soud, že tam mají chybu.

    Nebo je zde:

    http://www.nssoud.cz/…revedeno.pdf

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil KarelJ (bez ověření), 6. Duben 2008 - 18:08

    Počet osob s rozúčtováním vytápění nesouvisí, vyhláška počet osob jako kritérium pro rozúčtování nákladů na vytápění nepřipouští.

    KarelJ

    Vložil Marcela Mrázková, 6. Duben 2008 - 23:35

    Počet osob s rozúčtováním vytápění nesouvisí. Avšak souvisí snad s vyúčtováním služeb, ne? Potřebovala bych však vědět, zda si může vlastník sám odmontovat radiátor bez souhlasu SVJ (nenaruší tím nějak soustavu vytápění?)a zda má potom nárok na započítávání menší plochy na vytápění. Děkuji předem za radu. Marcela Mrázková

    Vložil Anonymous, 7. Duben 2008 - 14:01

    Těch souhlasů k jakémukoliv zásahu do otopné soustavy domu je potřeba daleko víc, než jenom souhlas společenství, a je krajně nepravděpodobné, že by byly uděleny.

    Zákon totiž jasně říká, že je třeba dát přednost centrálním zdrojům tepla, tuším energetický zákon.

    Stojí radiátory na svých místech, byť odpojené? Pokud snad byly odvezeny kupř. do šrotu, mohlo by jít i o krádež (radiátory jsou z pohledu vlastníka domu cizí majetek).

    Už se to tu probíralo, jistě najdete vhodnou diskusi.

    KarelJ

    Vložil ludspa, 7. Duben 2008 - 21:33

    radiátory jsou vlastnictvím majitele bytu nikoliv SVJ a majitel si snimi může naložit podle svého uvážení

    Vložil Anonymous, 7. Duben 2008 - 21:40

    Radiátory nejsou ani vlastnictvím vlastníka bytu, ani vlastnictvím společenství. Už se to tu řešilo.

    Vložil Marcela Mrázková, 7. Duben 2008 - 22:58

    V protokolu o převzetí bytu máme uvedeny 4 radiátory i když ve skutečnosti jich je a vždy bylo 6. Tak teď už opravdu nerozumím ničemu.Jsou vlastnictvím vlastníka nebo společenství? A kolik? Jen tolik, kolik je zapsáno v protokolu? Marcela

    Vložil ludspa, 7. Duben 2008 - 21:57

    Možná řešilo ale zřejmě špatně, ve smlouvě o prodeji bytu je uvedeno co je společný majetek a co je ve vlastnictví majitele bytu. Radiatory jsou uvedené jako vlastnictví majitele bytu, nikoliv stupačky ty jsou majetkem SVJ. Podle Vašeho názoru nejsou ničí což je z právního hlediska nesmysl.

    Ludspa

    Vložil Anonymous, 7. Duben 2008 - 22:09

    Je-li část smlouvy o prodeji bytu v rozporu s právními předpisy, je v této části neplatná.

    Vložil ludspa, 7. Duben 2008 - 22:17

    Buďte si jist že naše smlouva o prodeji bytu rozhodně není v rozporu s žádným právním předpisem, pokud o nějakém víte tak se podělte a nestřílejte jen tak od boku

    Vložil Marcela Mrázková, 7. Duben 2008 - 19:38

    Děkuji za odpověď. Radiátory jsou odpojené a co s nimi vlastníci udělali, to nevím. Většinou se jedná se odvě malé místnosti – kuchyň s jídelnou – kde v podstatě jeden radiátor stačí na vytápění obou místností. My ostatní to řešíme tak, že radiátor v jídelně máme zastavený a nikoho z nás ani nenapadne nahlásit si na správcovskou firmu menší otápěnou plochu bytu. Když jsem se to snažila jednomu vlastníkovi vysvětlit, že zasahovat do otopné soustavy nesmí, tak mi odpověděl, že do otopné soustavy nezasahoval, jen odstranil radiátor, který mu v jídelně překážel a byl tam zbytečný. Tak taková domluva je někdy těžká. Navíc v poslední době si v domě lidé stěžují, že radiátory jsou hlučné, že šumí atd. Může to nějak souviset? Já sama to vím jen o čtyřech vlastnících, kteří radiátor odpojili. Možná je jich víc.Ještě jednou děkuji za rady. Marcela

    Vložil ludspa, 7. Duben 2008 - 21:50

    Odpojením radiatoru se rozhodně nezmenší otopná plocha bytu. Správcovská firma která vám dělá výpočet topení porušuje zakon i danou vyhlašku, pokud do rozúčtování započítává menší než skutečnou plochu. Je potřeba ji na to upozornit a žádat nové výpočty a vrácení neoprávněně ztískaných peněžních prostředků. Jako SVJ podejde na majitele kteří nahlásili menší otopnou plochu, žalobu pro neoprávněné obohacení na úkor ostatních vlastníků.

    ludspa

    Vložil Marcela Mrázková, 7. Duben 2008 - 23:03

    Na správcovské firmě mi řekli, že když si vlastník odstraní radiátor, tak tím získává nepřímo vytápěnou plochu jako je např. chodba, koupelna, toalety atd.a má nárok na zmenšení otopné plochy. Marcela

    Vložil ludspa, 8. Duben 2008 - 20:02

    Otopná plocha je stále stejná bez ohledu kolik radiatorů ji vytápi, váš správce porušuje zákon i vyhlášku, doporučuji se obrátit na právníka.

    Vložil KarelJ (bez ověření), 7. Duben 2008 - 22:08

    SVJ by podle ludspy muselo podat žalobu samo na sebe, protože za správnost rozúčtování ručí právě SVJ.

    KarelJ

    Vložil ludspa, 7. Duben 2008 - 22:13

    Ano ale jen v případě že tím není pověřen správce

    Vložil Jan Š (bez ověření), 23. Červenec 2012 - 7:22

    Pověřením se odpovědností SVJ nezříká. Za správnost rozúčtování vždy zodpovídá SVJ neboť SVJ pověří ke zpracování rozúčtování správce, ale ve vztahu k jednotlivým majitelům má zodpovědnost právě SVJ.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".