Odpojení od TUV v panelovém domě.

Vložil Fanda, 12. Prosinec 2010 - 10:17 ::

Odpojení od centrálního rozvodu TUV v panelovém domě.

Přípojka TUV od PT, a.s. do panelového bytu (dům se skládá ze 7 bytů) zrušena ve stoupačce. TUV připravuje VBJ ve svém el, bojleru.

Dle názoru VBJ ustanovení vyhlášky 372/2001 § 5 odst 3 použité v případě odpojení VBJ od TUV (placení 30% základu z nákladů na dodávku TUV do objektu) má povahu sankce za odpojení od centrálního rozvodu TUV a chrání momopol dodavatele TUV.

Prosím, kdo máte zkušenosti s touto problematikou o Vaši radu, jak postupovat. Je možno se proti této sankci bránit?

Z informace Ing.Klokočníku viz níže plyne že poplatek 30% je nutno platit v panelovém bytě i když TUV VBJ neodebírá. Ve svém příspěvku uvádí že poplatkem 30% z celkově dodané energie pro ohřev TUV se vyjadřuje skutečnost, že každý spotřebitel má neustále k disposici dodávku TUV v požadované kvalitě, a to i v případě jeho dlouhodobé nepřítomnosti.

V daném případě se o tento případ nejedná. VBJ nemá zájem odebírat předraženou TUV od PT, a.s.

VBJ se odpojil pro extémně drahou dodávku TUV – požadovaná platba 340 Kč/m3

Přikládám vyjádření Ing. Klokočníka:

Pikantní přitom je, že stejná vyhláška v případěrozúč­tování nákladů na TUV stálou složku výslovně uznává ustanovením, že se 30 % nákladů na ohřev studené vody rozúčtovává podle podlahové plochy. Podle odborné literatury se tím vyjadřuje skutečnost, že každý spotřebitel má neustále k disposici dodávku TUV v požadované kvalitě, a to i v případě jeho dlouhodobé nepřítomnosti. Tato neustálá pohotovost je spojena s náklady na udržování odpovídajících výrobních a distribučních kapacit a je proto potřebné, aby tyto náklady hradili všichni spotřebitelé bez ohledu na výši spotřeby. V případě tepla se navíc konečný spotřebitel nemůže ani od dodávek tepla úplně izolovat, protože je v nemalé části inkasuje prostřednictvím tepelných zisků ze stoupaček a prostupů stěnami.

S pozdravem Fanda

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Syslus Modrobulvus (bez ověření), 12. Prosinec 2010 - 12:09

    Odpojit se od předražené PT chce pouze jeden byt, nebo všichni členové SVJ? Odebíráte od PT i teplo pro vytápění celého objektu? Nevyplatilo by se spíše vybudovat vlastní plynovou kotelnu místo PT? Není možné aby se jen jeden byt odpojil od centrálních dodávek tepla či TUV, pokud se Vám nelíbí cena PT, která dodává teplo jednou tak drahé, než by jste ho vyrobili z plynu, je nutné postupovat koordinovaně.

    Vložil Fanda, 12. Prosinec 2010 - 12:44

    Bohužel odpojil se jen jeden byt od kterého je požadována platba za odběr TUV 20000,–Kč v roce 2009, odebráno 61 m3.. Kdyby se odpojili všichni monopol PT, a.s. pro dodávku TUV by v domě zanikl. Nemáte pravdu, že se nelze odpojit od PT, a.s. – zařidte si ohřev TUV el. bojlerem. Odpojení jednoho bytu je možné – PT,a.s. požaduje placení penále ve výši 30% základní složky. V případě odpojení všech VBJ by byla PT, a.s. bez zákazníků a možnosti toto penále vybírat. Ostatní jsou s cenou smířeni. O plynovou kotelnu nemají zájem.

    Vložil G.X, 12. Prosinec 2010 - 13:31

    Mohl byste vyjasnit, jak je to s těmi přípojkami ? – píšete , že byla zrušena přípojka TUV od PT, a.s. do panelového bytu.

    Skutečně PT realizuje přípojky do každého bytu zvlášť a jednotliví vlastníci bytů jsou jejími zákazníky?

    Obvyklé přece bývá, že je jediná přípojka od teplárny – na patě domu, a teplárna má zde jediného zákazníka – SVJ. SVJ zajistí rozúčtování nákladů mezi spotřebitele. Nevidím zde prostor, jak by se mohla PT odpojením bytové jednotky obohatit, ani podporu jejího monopolu.

    Prostím vysvětlete, jak to bylo myšleno s tou sankcí „30% základní složky“ uplatňovanou PT ?

    G.X.

    Vložil Syslus Modrobulvus (bez ověření), 12. Prosinec 2010 - 13:15

    Vyúčtování služeb nedělá PT. PT má smlouvu s majitelem domu a jemu posílá celkovou fakturu za teplo. Majitel (resp. správce domu) pak náklady rozúčtuje jednotlivým nájemníkům. Vzhledem k tomu, že vyhláška 372/2001 Sb. praví, že 30% nákladů na ohřev TUV se rozpočte dle podlahových ploch bytu, bez ohledu na to kolik nájemník skutečně odebral, tak správce domu takto postupuje. Jedinou možností je, kdyby se odpojily všechny byty a díky tomu by zanikl smluvní vztah PT – dům.

    Vložil Fanda, 12. Prosinec 2010 - 14:41

    Ano pan Modrobulvus má pravdu. Odpojení proběhlo od stoupačky TUV, která prochází bytem. PT, a.s. odmítla snížení podlahové plochy pro SVJ

    Fanda

    Vložil Syslus Modrobulvus (bez ověření), 12. Prosinec 2010 - 15:21

    Pokud vím tak PT vám fakturuje teplo v GJ (předpokládám že platíte dvousložkově), ale rozúčtování nákladů Vám dělá někdo jiný. Každopádně to vyjmutí jednoho bytu z rozúčtování nákladů na TUV by muselo odhlasovat 100% vlastníků SVJ.

    Vložil Fanda, 12. Prosinec 2010 - 15:50

    Mýlíte se. VBJ může odebírat energii od koho chce. Ostatní VBJ do toho nemají co mluvit. Bohužel musí zaplatit 30% základní platby za TUV- viz vyhláška 372/2001. Rozúčtování provádí PT, a.s.,cca. pro 450 b.j. v 24 právnických osobách (PO). Dodávka PT,a.s. končí na patě objektu. Fakturační měřidlo jedno pro všech 24 ,,PO,,. Rozúčtování se provádí dle smlouvy (základní-plochy,spotřební dle bytových vodoměrů). Přeúčtování na VBJ provádí pro SVJ správní firma dle pokynů statutařu – podklady odmítají předložit bez souhlasu statutářů.

    Fanda

    Vložil Syslus Modrobulvus (bez ověření), 12. Prosinec 2010 - 16:29

    Ale vždyť jsem Vám to takto říkal. Tedy jen shrnu.

    1. S vyúčtováním služeb jednotlivým bytům nemá nic společného PT. Ta jen shrábne peníze za teplo a vůbec jí nezajímá jak si to v domě přeúčtujete.
    2. Nikdo vás nenutí odebrat jeden jediný m3 teplé vody.
    3. I když neodeberete jeden jediný m3 vody tak dle vyhlášky 372/2001 Sb. musíte zaplatit základní složku.
    4. Firma, která vám dělá vyúčtování si nevezme na triko, aby ho udělala podle nějakých jiných pravidel, to by jí ostatní VBJ zcela oprávněně vyúčtování rozporovali.
    5. Jediná možnost jak obejít vyhlášku je, že se všichni VBJ sejdou a odhlasují si jiný způsob vyúčtování, shoda musí být 100%. Vzhledem k tomu že se tím ostatním bytům zvednou náklady, nevěřím že budou souhlasit. Tedy další možnost je centrální ohřev v domě zrušit úplně.

    Toť fakta. Pokud Vám mohu říci svůj názor nedoporučuji zrušit centrální ohřev vody. Je lepší vyhodit PT a zřídit si vlastní centrální kotel pro ohřev vody. Ohřev plynem vychází levněji než ohřev elektřinou. Před zrušením centrálního ohřevu vody si prosím položte otázku, zdali je možné instalovat bojler do všech bytů a zdali všechny byty dostanou dvojtarifní sazbu.

    Vložil Syslus Modrobulvus (bez ověření), 12. Prosinec 2010 - 17:12

    Dovolte mi prosím trochu odbočit a upozornit Vás na další problémy. Nevím jak je váš panelák velký a z které doby je elektroinstalace v domě. Každopádně vezměte na vědomí že pokud vaše elektroinstalace není perfektní tak elektrárenská společnost bude dělat problémy při zavádění dvojtarifu na bojlery. Bude žádat výměnu elektroinstalace. Pokud je váš dům vyšší začnete „válčit“ s tlakem. Nižší byty si začnou stěžovat, že jim bojlery odchází a „ufukují“ velké množství vody, tedy platí za vodu kterou nepotřebují. Tak nainstalujete redukčák a v tu chvíli si zase začnou stěžovat vyšší byty že nemají dostatečný tlak… Nechci Vás strašit ale pořádně si rozmyslete, než zrušíte centrální ohřev vody v domě.

    Vložil Fanda, 12. Prosinec 2010 - 18:02

    Jak jsem již uvedl v úvodu jedná se o malý panelák 4 podlaží, 7 b.j. Vámi zmińované problémy jsou nám známy. Přechod na vytápění el. bojlery v ostatních 6 b.j.je po stránce investice nejlacinější řešení, jak se dostat s pasti PT,a.s.

    Fanda

    Vložil svjvmt, 12. Prosinec 2010 - 16:08

    no a pak bych poučil sousední byty, pokud by na to doplatili a odpojený byt chtěl jen šetřit a netopil, aby si nechal zpracovat posudek, kolik na do doplatí, že mu ho vytápí a požadoval bych to po tom odpojeném vlastníkovi. Říkáte 100 %, no ale jsou přece takoví, co si dělají co chtějí, takže se nikoho ptát nebude. Možná by to skončilo až nuceným prodejem bytu. Nevím, jestli si může ovšem brát energii od koho chce, my máme jednotlivé smlouvy s dodavatelem.

    Vložil Fanda, 12. Prosinec 2010 - 16:31

    Prosím. Přečtěte si celé vlákno. Já o TUV a vy o UT. Vaší dodavatelé jsou asi levní. Fanda

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".