Odchylka 40 procent - prumerne naklady

Vložil Obet vlastniho usporneho vytapeni (bez ověření), 6. Leden 2014 - 20:36 ::

Dobrý den, prosím o informaci, zda při aplikaci §4, odst. 4 se při nízkém náměru náklady na spotřební složku navyšují tak, aby poté průměrné náklady na m2 činily alespoň 0.6 průměru celkových nákladů na vytápění, tedy součtu ZS a SS nebo aby pouze náklady na SS a m2 byly 0.6 průměru? Děkuji

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Neználek' (bez ověření), 6. Leden 2014 - 21:08

    My to děláme tak, že vezmeme náklad nad 140% a „rozdělíme jej“ těm co jsou pod 60% tak aby se dostali na 60%. Když něco „zbude“ „rozdělujeme jej dále dokud nezbude nic“ alikvótně všem tak, aby se nikdo nedostal nad 140%. Otázka pro Vás zní: co jste si pro §4/4 usnesli tj. jaký bude „způsob rozdělování“ zda podle měřidel/osob/po­dílů/spotřeby. Nemáte li usneseno jinak, platí v důsledku principu §13/7 ZVB – podle podílů.

    Neználek'

    Vložil Obet vlasniho usporneho vytapeni (bez ověření), 7. Leden 2014 - 21:48

    Pane Neználku, velmi děkuji za odpověď. Jsem úplný laik, takže teď je to pro mne ještě o něco složitější. Přesto, moje otázka směřovala poněkud jiným směrem a evidentně jsem se nepřesně vyjádřil. Jde mi o to, zda je podle vyhlášky při rozpouštění nákladů nad 140 procent ve finále třeba docílit toho, aby se nakonec všichni vešli do, a teď pozor, zákonné odchylky celkových nákladů na vytápění (para 3, odst. 1, písm. a)), nebo jen nákladů spotřební složky (para 4, odst. 2). V tom je totiž velký rozdíl, neboť pokud to bude pouze ta SS, tak individuální navýšení (na 60 procent) bude mnohem citelnější. Předem děkuji za objasnění/názor.

    Vložil Neználek' (bez ověření), 8. Leden 2014 - 9:05

    …teď pozor, zákonné odchylky celkových nákladů na vytápění (para 3, odst. 1, písm. a)), nebo jen nákladů spotřební složky (para 4, odst. 2)…

    • ±40% se vztahuje k ZS+SS, ale to abyste se dostal „mezi ploty“, můžete ovlivnit pouze „kouzlem“ v §4/3 – tedy úpravou SS. V čem „kouzlo“ spočívá jsem napsal již minule v poslední větě
    • další diskuse najdete zde
    • Váš „žalující nick“ vypovídá o tom, že máte pocit že můžete vlastním přičiněním ovlivnit náklad za TEP. Měl byste topit „normálně“ a nikoliv „úsporně“ za účelem si „vydupat“ snížení nákladu. Pokud by „normálně“ topili i ostatní, pak by rozúčtování bylo „spravedlivé“ a přerozdělování dle §4/4 by se neaplikovalo.

    Neználek'

    Vložil Obet vlastniho usporneho vytapeni (bez ověření), 8. Leden 2014 - 20:53

    Opět velmi děkuji za odpověď. Myslím, že mi to je těď jasné. Máte pravdu, že jsem byl přesvědčen, že mi bude účtováno pouze tolik, kolik je na měřáku. Což se posledních šest let i dělo, takže jsem se o žádnou vyhlášku nikdy nestaral. A nemyslím, že bych přehnaně šetřil: v bytě mám minimálně 21 stupňů a jednu stěnu na sever (tedy bez sousedů). Prostě jsem jen zkušeností zjistil, že když nebudu s hlavicemi točit (np. každý den ráno a večer) a nechám je plus minus na trojku, tak se teplota bude držet a měřák se téměř netočí. Nyní ale došlo k tomu, že vlastník změnil metodu rozůčtování tak, aby zohlednil onu odchylku. Proč až po letech a ne od začátku platnosti vyhlášky mi nebyl schopen rozumě vysvětlit. Výsledkem rozúčtování pak bylo, že mi můj náměr zvedl šestkrát!, abych se dostal alespoň na těch 60 procent. No, nebudu se teď dále rozepisovat, neboť se teprve chystám podat oficiální reklamaci s žádostí o všechny podklady, které k výpočtu vedly. Poté si dovolím informovat. Ještě jednou děkuji a zdravím.

    Vložil Neználek' (bez ověření), 9. Leden 2014 - 6:33

    …neboť se teprve chystám podat oficiální reklamaci s žádostí o všechny podklady…

    • to se „do boje“ chystáte poněkud pozdě (nepředpokládám, že by ve Vašem případě šlo o vyúčtování za rok 2013 ale 2012)
    • budete li ať již pro minulé (2012) nebo stávající (2013) vyúčtování žádat „podklady“ – co má být obsahem vyúčtování/podkladů je stanoveno v §7/2 vyhl.372/2001.

      Abyste mohl prozkoumat správnost rozúčtování, musíte si nechat
      • údaje za všechny „měřáky“ tj. IRTN (§7/2/f vyhl.372/2001)
      • předložit algoritmus pro §4/3 vyhl.372/2001 (schválený dle §9a/2 ZoVB)
      • schválení poměru dle §4/1 (někteří „taky-vyúčtovatelé“ jím záměrně manipulují)

    Neználek'

    Vložil ik (bez ověření), 6. Leden 2014 - 21:32

    Jen se zde dotáži, zda již byla schválena a vstoupila v platnost novela vyhl. 372/2001 Sb.? Poslední info které jsem zachytila byla, že novelu bude Rusnokova vláda schvalovat. Schválila ji? Díky.

    Vložil Qwerty, 7. Leden 2014 - 1:22

    ik, také jsem měl informaci, že novela má být na jednání vlády. Nicméně jsem ji ve Sbírce zákonů 2013 nenašel, v seznamu platných předpisů MMR, který byl aktualizován 2.1.2014, jsem ji také nenašel.

    Na webu PSP ji nehledejte, jedná se o pouhou vyhlášku, ta se v Poslanecké sněmovně neschvaluje.

    Vložil Qwerty, 7. Leden 2014 - 10:45

    Nevím co si o tom mám myslet:

    http://www.novinky.cz/…e-setri.html

    Asi mi publikování ve Sbírce zákonů uteklo nebo bude novela účinná někdy v budoucnu.

    Vložil karelh, 7. Leden 2014 - 18:16

    Dobrý den, výše uvedená vyhláška se novelizovat nebude:

    www.novinky.cz/…nebudou.html

    karelh

    Vložil ivo6 (bez ověření), 7. Leden 2014 - 18:43

    Ano, o tom jsou tady v tomto vlakne uz 3 prispevky. ivo6

    Vložil ivo6 (bez ověření), 7. Leden 2014 - 10:57

    Ano, vypada to, ze novela nema jeste ani cislo jednaci, takze vlada o ni nejednala natoz aby ji schvalila. Zajimave. https://apps.odok.cz/kpl-detail… ivo6

    Vložil ivo6 (bez ověření), 7. Leden 2014 - 12:49

    Jeste to upresnim, vlada to asi schvalovat nemusi, ale mel by to asi zpracovat OVL – odbor vládní legislativy, coz dle odkazu neucinil. ivo6

    Vložil ivo6 (bez ověření), 7. Leden 2014 - 15:40

    „Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) stáhlo kontroverzní novelu vyhlášky, podle níž měli platit vyšší účty za teplo lidé, kteří jím plýtvají. Současně si měli připlatit i ti, kteří se v zimě nechávají vytápět přes zdi od sousedů nebo přehnaně šetří. Právo o tom, že žádná nová vyhláška zatím nebude, dnes bez bližších informací informoval mluvčí MMR Marek Ženkl.“ http://www.novinky.cz/…nebudou.html :-) ivo6

    Vložil Qwerty, 7. Leden 2014 - 15:57

    Žijeme v dynamické době. Ráno tam byl článek, že vyhláška je/bude. Pouze nebylo řečeno od kdy. Potom článek vyměnili a nyní na stejném místě píší, že vyhláška nebude.

    Ráno jsme měli dva policejní prezidenty, po obědě jen jednoho. Až bude jmenována vláda, tak nebudeme mít žádného resp. nový ministr snad dosadí nějakého nového. A Červíček to dá k soudu, takže možná za rok budeme mít zase dva policejní prezidenty. :-))

    Vložil ivo6 (bez ověření), 7. Leden 2014 - 16:04

    Ano, ten puvodni clanek Novinek je uz prevzaty treba tady: http://www.bezplatnapravniporadna.cz/…riplati.html A pak verte mluvcim a novinarum… Mimochodem, aktivni stazeni si predstavuju trochu jinak, tohle spis pripomina situaci kdy nekdo zaspal. :-) ivo6

    Vložil svjvmt, 6. Leden 2014 - 22:13

    Údajně ano, chce to projet si web psp.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".