ochlazování podlah a plíseň

Vložil Jitka (bez ověření), 11. Leden 2014 - 20:05 ::

Dobrý den, již 9 let bojujeme v bytě s tím, že nám ve sklepech ustavičně vlastníci otevírají okno a nám se ochlazuje podlaha a v místě mezi topením (náš byt) a podlahou pod kterou je otevřené okno se tvoří plíseň. Několikrát jsem vlastníky prosila, aby ta okna zavírali, dávala prosbu na nástěnku a marně. Mám dvě malé děti, nikoho to tu nezajímá, jsou bezohlední. Argumentují tím, že máme zateplený strop ve sklepě a tak to prý nemůžeme mít zimu a oni tam mají brambory a větrat musí, větrají nonstop celou zimu, že je ve sklepě moc teplo. Umíte mi tu někdo poradit jak se máme bránit? Už toho mám opravdu dost a kvůli dětem bych chtěla tuto situaci definitivně vyřešit.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Mrzout, 7. Únor 2014 - 20:28

    Vážená paní Jitko, je mě jasné, že za svůj příspěvek – radu pro Vás to tady schytám ale budiž :))))). Píšete s čím již devět let bojujete – nebojujte; kupte patřičné lepidlo a okna prostě zalepte a dejte si záležet :-)))

    Vložil Kočka (bez ověření), 16. Březen 2014 - 11:42

    Naprostý souhlas s Mrzoutem. Po té, co prokazatelně vyzvete větrače (pokud nevíte, kdo jím je, pak všechny vlastníky jednotek a rovněž správu domu) a počkáte řekněme týden, jste oprávněna sjednat odstranění závadného stavu svépomocí. Vedle lepidla se jako vhodné řešení jeví opatřit okenní kliky zámkem. (Pozor na požární bezpečnost, ale i to lze technicky vyřešit.)

    Náklady spojené s odstraněním závadného stavu si započtěte proti svým zálohám.

    Klíčová slova pro právníky: Svépomoc, jednatelsví bez příkazu.

    Vložil uf! (bez ověření), 16. Březen 2014 - 13:48

    Pěkná teorie. Kolikrát jste to uskutečnil v praxi? Pomíjím to, že většinou jsou sklepní okna přístupná pouze ze sklepa. To jim vylomíte zámky?

    Vložil Kočka (bez ověření), 16. Březen 2014 - 17:54

    Kolikrát jsem uskutečnil svépomoc? Vícektráte, z toho jednou velmi úspěšně, najatý řemeslník problém zcela odstranil a ani to nikdo nepřipomíná (nemá zájem připomínat), v jiném případě to bohužel nepomohlo, stav byl brzy opět obnoven. A Vy? Proč se ptáte?

    O žádném vylamování zámků jsem nepsal.

    Kočka

    Vložil Chalupar (bez ověření), 16. Březen 2014 - 8:32

    Zateplete strop sklepu nad Vaším bytem a máte klid. Myslím, že min. 10 cm polystyrenu by pomohlo. Na přilepení polystyrenu používám polyuretanovou montážní pěnu (PU pěna určená pro lepení je lepší – lépe lepí a tolik neexpanduje – např. Ceresit CX10, DEN BRAVEN THERMOKLEBER, GUTTA GUTTAFOAM ap.). Jen je potřeba polystyren na chvíli fixovat, než jej pěna přilepí – nějakou rozpěrkou (např. http://www.landsmann.cz/…_d71357.html , nebo jen dřevěnou latí ve tvaru T). Je to rychlé a zvládnete to svépomocí.

    Vložil Vlastiks, 23. Leden 2016 - 12:57

    … zajímavé, sklep nad bytem ?

    To neznám !

    Vložil Anonymous. (bez ověření), 23. Leden 2016 - 14:31

    Vlastiks hlavně že víš kde se chodí udávat. Chápu, že všichni nemůžou vědět všechno ale chlubit se svou blbostí na netu ?

    U nás má třeba půlka domu sklepy v 7 patře :-)

    Vložil Vlastiks, 24. Leden 2016 - 14:10

    … opět arogantní blb

    Vložil Jiří Tencar (bez ověření), 7. Únor 2014 - 12:59

    Dobrý den,

    V případě Vašeho zájmu jsme schopni Vám odborně posoudit a vyhodnotit a navrhnout opatření a argumenty pro ostatní k Vašemu problému. Touto problematikou se dlouhodobě zabýváme.

    S pozdravem Jiří Tencar

    kontakt: tencar@ecoten.cz www.praha2.home-experts.cz M 736 630 021

    Vložil Pavel Kr. (bez ověření), 14. Leden 2014 - 9:43

    Také bych předpokládal, že zateplení posune rosný bod mimo vnitřní část bytu. Ale na reklamaci už bude pravděpodobně pozdě, že? Změřte si vlhkost v bytě a speciálně v kritickém místě. Zkuste odvlhčovače. Možná by pomohl ventilátor, který bude ohřátý vzduch od radiátoru foukat k plesnivé zdi.

    Vložil . (bez ověření), 11. Leden 2014 - 21:02

    Napište prosím, jak ty sklepy vypadají a hlavně ke skladování čeho jsou určené. Jsou to klece, nebo co to je. Ke skladování brambor to ale asi sloužit nemá.

    Vložil Jitka1 (bez ověření), 12. Leden 2014 - 7:28

    Sklepy jsou 1/3 nad zemí, jsou to normální kóje kde jsou dveře z planěk, pak jsou tu uhelné sklepy (dříve využívány na uskladnění uhlí než topení předělali na dálkové), pak prádelna, sušárna atd. Na uskladnění zeleniny určitě určené nejsou, není to tak ani v dokumentaci k domu. Zateplením se samozřejmě zvedla i teplota v domě, ale v našem bytě je to jako když se nemáte zatepleno neboť máme zimu od nohou. Zateplení je provedeno až k chodníku a jsou zateplené i stropy ve sklepech, takže pokud by se okno zavíralo a nevětralo tak bychom měli krásně teplo. Zateplovala se i střecha, abychom všichni v domě měli teplo. Jenže důchodcům se to zateplení líbí jen v jejich bytech a na ostatní ohled neberou. Já když nosím nákup a nechám si na chvíli otevřené dveře do domu než to vynosím nahoru tak mi to jdou zavřít, že táhne, ale nám do bytu táhnout nemůže a tak je to stále dokola.

    Vložil Petr87, 12. Leden 2014 - 10:11

    Paní Jitko, váš příspěvek na mně působí jako sousedský boj bez nějakého racionálního základu.

    Tvrzení, že „důchodcům se to zateplení líbí jen v jejich bytech a na osttní ohled neberou“ mně ve Vašem zvláštním přístupu utvrzuje, protože sama píšete, že máte zateplený strop, tzn. nejen byty důchodců, ale i ten Váš je řádně zateplený. Možná právě kvůli tomu, aby se dal udržovat chlad ve sklepích bylo to zateplení stropu vůbec provedeno – ale to musíte vědět Vy sama.

    Pokud je v domě zvykem skladovat ve sklepích brambory, kvůli jednomu člověku tento zvyk sousedé vcelku pochopitelně nebudou měnit. Vy byste se taky nechovala jinak, pokud by za Vámi stála většina…

    Podlahu budete mít pocitově stále relativně chladnější, než vzduch v místnosti, stejně jako v ostatních bytech, pod kterými jsou nevytápěné místnosti – proti tomu by Vám zřejmě pomohlo pouze podlahové vytápění.

    Na příčinu plísní na stěnách by Vám odpověděl pozvaný odborník na místě.

    Vložil FrantaF, 13. Leden 2014 - 11:28

    Pane Petře87 máte pravdu pouze v poslední větě o poradě s odborníkem. Já nejsem odborník na teplo, ale dovolím si poznamenat, že pokud by zateplení stropu sklepa bylo zamýšleno kvůli otevřeným oknům (jak připouštíte), pak by mu také chybělo zateplení stěn sklepa. Musíte si uvědomit, že veškeré teplo ve sklepě se tam dostává buď ze zdrojů tepla, které ve sklepě jsou, nebo prostupem z bytů nad sklepem. Při dokonalé izolaci sklepa od bytů, by při trvale otevřeném okně sklepa brambory ve sklepě zmrzly. Při troše nadsázky můžeme říci, že trvale otevřené sklepní okno způsobí tepelné ztráty blízké ztrátám stejného okna, otevřeného v bytě nad sklepem.

    Nezateplené, ochlazované zdi, které prochází stropem do bytu vytváří tepelný most, který může vyvolat podmínky pro vznik plísně ve zdivu a její průnik až do bytu nad sklepem.

    Totéž může platit u problémů uvedených panem Hellerem. Pokud nejsou balkony řádně ošetřeny proti vzniku tepelných mostů přes nosníky, může to způsobovat uvedené potíže.

    Nemohu radit, mohu pouze obrátit pozornost na další možnosti. FrantaF

    Vložil Petr87, 15. Leden 2014 - 20:22

    Pane FrantoF, taktéž nejsem odborníkem na teplo, ale přesto mi dovolte drobnou poznámku. Když si v bytě při chladnějším počasí otevřu okno, nejdříve mi začne být chladno na nohy. Je známý fakt, že teplý vzduch stoupá vzhůru. Pokud tedy budu větrat v mrazivém dni sklep, kde mám brambory, zcela jistě mi ty brambory zmrznou, protože mrazivý vzduch se velmi rychle dostane k podlaze, přičemž původní teplejší vzduch se bude, dokud se zcela nevyvětrá, držet u stropu.

    Vzhledem k tomu, že výrok, že „větrají nonstop celou zimu“ mi přijde zcela přitažený za vlasy vzhledem k výše uvedenému, označil jsem tento „problém“ za nesmyslný sousedský spor. V naší zemi existují jistě stovky bytových domů, skrz které vede nějaký zcela nevytápěný a viceméně stále povětrnostním vlivům otevřený průchod. I v bytech nad těmito průchody bydlí lidé a nemrznou.

    Vložil Plechatý (bez ověření), 16. Leden 2014 - 1:39

    Pane Petr 87,lidé bydlící nad suterénem ,který slouží i jako průchodní chodba trpí v bytech velkým chladem od podlahy a zvýšenými fin.náklady za vytápění bytu,zvláště ve starších domech s lokálním vytápěním bytů/v suterénu zvláště v extrémních mrazech mrazech opravdu klésá teplota i k bodu mrazu/.Ale pokud rozhodne většina SVJ „demokraticky“,že zateplení suterénu není potřeba,obyvatelé přízemních bytů nemají jinou šanci,jsou přehlasováni.Na jaře odstraní plísně a těší se na teplé jaro,léto,pod­zim.A také na to,že jednou obyvatelé bytů z vyšších pater uznají,že pro byty v přízemí a celkové zkvalitnění bydlení v domě by bylo potřeba v suterénu odstranit vlhkost,plíseň,vy­měnit sklepní okénka,zateplit suterén spolu se stropy suterénu.A také,že této potřebě bude nakloněn výbor SVJ.Zní to jako pohádka,protože to záleží jen a jen na výsledku hlasování.To na obhajobu bydlících nad suterénem a průchozí chodbou.Jo,je to jiné v domech s centrálním vytápěním,ale o těchto bytech tamtéž určitě nebyla řeč.

    Vložil Jitka1 (bez ověření), 12. Leden 2014 - 20:15

    Ano, náš dům i byt je řádně zateplený, s tím plně souhlasím, ale zateplení postrádá smysl pokud Vám bude pod bytem někdo ustavičně otevírat okno i v mrazech. Ono když budete mít malé děti, které Vám lezou po podlaze, která je studená a není možno ji vytopit, tak Vám to bude taky vadit. Chápu, že větrat se musí, ale mít nonstop otevřené okno je trochu zbytečné. Sama pocházím z rodinného domku, brambory a jiné se ve sklepě taky skladují a ve sklepě se vždy pouze větralo, ale nikdy se nenechávalo otevřené okno nonstop během topné sezony. To mi přijde bezohledné vůči nám. A když Vám ve finále řeknou, že mají po zateplení teplo a tudíž i my musíme mít teplo a nenechají si vysvětlit, že otevřeným oknem se podlaha ochladí i se zateplením a sráží se teplo s chladem a tvoří se plíseň, to je pak těžké. A ano přijde mi to z jejich strany jako naschvál, jsme v baráku nejmladší a nejpozději nastěhovaní, v hodně věcech jsme ustoupili, ale tohle nám prostě vadí. Nejsem typ člověka, který by dělal potíže a většinou ustoupím, ale i to má své meze.

    Vložil Heller P. (bez ověření), 12. Leden 2014 - 19:56

    Prosím, připojil bych se rovněž do diskuze,která snad přinese nějaký ten konkrétní výsledek.V našem bytě se rovněž objevila plíseň v rohu bytu při dveřích na balkón ,když jsme zjistili,že soused,bydlící pod námi, přestal natolik „vytápět“ svůj byt,protože je nyní sám. A protože spatřujeme v tomto důvod,asi s tím nic nesvedeme.Je mj. pravda, že celý plášť domu je zateplený a tedy jiný důvod zde nespatřujeme. Navíc si rovněž sami větráme a přsto, že si udržujeme standartní teplotu cca 20–21,která nám vyhovuje,nacházíme bohužel dost velké „fleky“ plísně. Asi je to začarovaný kruh a vidíme, že si v paneláku asi moc nepomůžeme. Jen odstraňovat, odstraňovat a zase odstraňovat. Jak by to viděli zdejší účastníci besedy? Děkuji za odpověď.

    Vložil GaBriela39, 13. Leden 2014 - 13:07

    Dobrý den, jsme na tom úplně stejně, kdybych to psal, tak stejně jako Vy. A opravdu s tím nic a nikdo nehne … jen Savo :-)

    Vložil Heller P. (bez ověření), 15. Leden 2014 - 13:07

    Dobrý den, Tak Vám chci jen potvrdit Váš postup s tím savem.I s tímto přišla manželka a prozatím plíseň zmizela.Na jak dlouho nevím.

    Vložil Regina (bez ověření), 16. Leden 2016 - 17:09

    Jo, jo, tak si vsichni kupte savo, cuchejme smrady a nezodpovedni sousede si budou stale vetrat dal. Jako u nas, stara bytovka, primo pod nami sklepy. mraz –17 stupnu. Vsichni sousede okno zavreli, jen jedni ne, alkoholicka, s kterou jsou problemy uz nekolik let a jeji manzel-backora-co se ji boji. Jo a na prosbu, jestli by mohli ve velkych mrazech zavrit okno, ze tam je zrovna stoupacka vody pro nas byt, bylo receno, ze tam ma babetu, tak aby si sousedi nestezovali, ze tam smrdi benzin, ze tu bydli 30 let a nikdo mu nebude diktovat, co ma delat.Ostatni, jak nam tu vyhrozuje a td.....nebudu rozepisovat, to sem nepatri. Ale stejne, v domovnim radu se o sklepich pise, ze je povinnost zavirat ve sklepe okna, kdyz teplota klesne pod bod mrazu.

    Vložil levape, 16. Leden 2016 - 17:46

    A že by tam neměla být Babeta o tom ve stanovách, případně v domovním řádu nic nemáte ? A co na to hasiči ?

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".