Nebytový prostor-poplatky

Vložil Marta (bez ověření), 12. Říjen 2011 - 19:36 ::

Dobrý večer, vlastníme v domě SVJ nebytový prostor,který využíváme jako sklep. Jelikož další dva nebytové prostory si vlastníci předělali na ateliéry,které ovšem obývají,odsou­hlasilo se na schůzi členů SVJ,že budou platit za odvoz odpadu. Lze při další schůzi dát odhlasovat a náš nebytový prostor z toho osvobodit? Přeci jen je to pro nás dost peněz a platíme to řádně z bytové jednotky ve stejném domě. Nebo jsme udělali tu chybu,že jsme při koupi od bývalého vlastníka podepsali smlouvu kde na nás přecházejí i veškeré poplatky spojené s užíváním?A my budeme muset stále platit odvoz odpadu za sklep? Nebo bude lepší se pokusit sloučit nebyt.prostor k bytové jednotce a veškeré poplatky platit jen jednou? Mockrát předem děkuji za radu.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 14. Říjen 2011 - 0:22

    Marto,
    chcete-li dostat použitelnou odpověď, napište prosím:
    (1) přesnou citaci schválených pravidel placení za komunální odpad ve Vašem SVJ, případně co o tom máte ve stanovách,
    (2) jaký text usnesení byl schválen na shromáždění, o kterém píšete,
    (3) jaká jsou pravidla pro hrazení nákladů za komunální odpad ve Vaší obci, jak se určuje výše částky, kdo je plátcem, kdo poplatníkem. Pokud to nevíte, uveďte alespoň o kterou obec jde - snad dohledám příslušnou vyhlášku na webu obecního úřadu.

    Bez těchto informací jsou jakékoliv "rady" publikované zde jinými diskutujícími jen mlácením prázdné slámy.

    Například pan Clever si plete brněnský systém (plátcem i poplatníkem je fyzická osoba s trvalým pobytem v obci) s pražským systémem (plátcem i poplatníkem je správce nemovitosti podle počtu, objemu a frekvence svozu sběrných nádob, které pro dům objednal podle své úvahy). Pro Vaši obec ovšem nemusí platit ani jeden z těchto systémů; dále netušíme jak (a zda vůbec) se rozúčtují tyto náklady ve vašem SVJ. To víte jedině Vy.
    ,
    lake

    Vložil Smart (bez ověření), 12. Říjen 2011 - 22:33

    Pokud cokoli hradíte za jednotku, pak je lepší veškeré Vaše jednotky sloučit.

    Ještě lepší je nic za jednotku nehradit, není totiž k takovému postupu žádný důvod. Již se zde řešilo.

    Základním kritériem pro rozpočítávání je spoluvlastnic­ký podíl.

    Vložil Clever (bez ověření), 12. Říjen 2011 - 22:51

    V případě poplatku za komunální odpad je základním kriteriem počet fysických osob, viz zákon o odpadech. Poplatek za komunální odpad tedy NENÍ nákladem na správu domu. Další zajímavostí je, že plátce (SVJ nebo vlastník domu) nezaplacený podíl na poplatku za komunální odpad od poplatníka-neplatiče nevymáhá, plátce zaplatí obci méně a hříšníka oznámí (v praxi ale nepříliš používané).

    Vložil Clever (bez ověření), 12. Říjen 2011 - 22:13

    Budu předpokládat, že ve vaší obci je zaveden poplatek za komunální odpad (jak je tomu např. v Praze, Brně, …). V tom případě je vlastník domu nebo SVJ plátcem poplatku, poplatníky jsou fysické osoby, jejichž nepodnikatelskou činností na území obce komunální odpad vzniká. Plátce celkový poplatek za celý dům, stanovený podle počtu, velikosti a četnosti svozu nádob na směsný (v Brně se mu říká zbytkový) odpad, rozdělí rovným dílem na fysické osoby. Problémem (již zde diskutovaným) může být zjišťování počtu osob – poplatníků.

    Vložil odpověd (bez ověření), 12. Říjen 2011 - 22:43

    Ano,máme rozdělen celkový poplatek za celý dům rovným dílem mezi všechny bytové i nebytové jednotky.Bez ohledu kolik osob v něm bydlí. Tak proto já jelikož vlastním byt i nebytový prostor v jednom domě platím dvakrát měsíčně zálohu na svoz odpadu......čehož se chci zbavit,jelikož mě to přijde nesmyslné platit z místnosti kterou využíváme jako sklep. Lze to nějak?

    Vložil Clever (bez ověření), 12. Říjen 2011 - 22:59

    Vy vlastníte 2 jednotky? Ten sklep je nebytová jednotka?

    Vložil odpověd (bez ověření), 12. Říjen 2011 - 23:11

    Ano,dvě,nebytovou jednotku a bytovou

    Vložil Clever (bez ověření), 13. Říjen 2011 - 10:12

    V tom případě je pro vás nevýhodné rozúčtování poplatku za komunální odpad poměrně podle podílu na společných částech domu i rozúčtování rovným dílem na jednotku. Trvejte na rozúčtování poplatku na fysické osoby, podle zákona o odpadech.

    Prostudujte si (zde notoricky známé) usnesení Nejvyššího soudu ze dne 3.2.2011, sp. zn. 22 Cdo 3651/2009, kde najdete toto: „Ve vztahu k příspěvku za odvoz odpadů odvolací soud dále podotkl, že změna stanov v této části pominula obecně závaznou vyhlášku hlavního města Prahy č. 25/2001 o místním poplatku za odpad, podle níž je poplatníkem poplatku každá fyzická osoba s trvalým pobytem na území města a společenství vlastníků jen odvádí sdruženou platbu jako společný správce.“ Podotýkám, že v usnesení zmíněná vyhláška vycházela ze zákona o odpadech (§17a, odst. 2).

    Poznámka: stále předpokládám, že obec ve které bydlíte, obecně závaznou vyhláškou stanovila a vybírá poplatek za komunální odpad.

    Vložil Tihoun (bez ověření), 4. Duben 2012 - 12:48

    Dobry dne, jak jiz uvedl pan lake zalezi jakou vyhlasku vydala obec. Co se tyce odkazu na usneseni Nejvyssiho soudu, odkaz na vyhlasku 25/2001 jiz neni aktualni,nebot aktualne plati v Praze obecne závazna vyhlaska 2/2005, kterou se stanovi poplatek za komunálni odpad. Jak tato vyhlaska stanovuje poplatek taktez uvedl pan lake.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".