Navyseni kapacity odberneho mista el. energie na el. rozvadec TP78?

Vložil Občan, 16. Říjen 2018 - 23:45 ::

Dobry den,

rad bych zjistil vyjadreni zdejsich opravnenych odborně způsobilých osob na prilozeny domovni rozvadec , jeho stav viz fota priloha. Na stitku je vyznacena mj. TP 78.

Posledni ani zadne oficialni revizni zpravy technika, tech.dokum. od SVJ nemame, jelikoz veskere zakonne podklady jsme nuceni po odpovednych clenech vyboru SVJ zel vymahat. Taji i soucasny stav spolecnych havarijnich IS rozvodů jelikoz je trvale odmitaji zpristupnit.

Muj dotaz zni, zda je mozne navysit, zridit nove odberne misto el. energie pro nove vznikle (rozdelenim dispozic predmetneho objektu BD, jednotek jako napr. 3kk na 2kk, 1kk, vybouranim novych vstupnich dvernich otvorů jednotky do CHUC schodiste BD), zrizeni noveho dalsiho elektromeru, jisticů za souc. stavu prilozeneho domovniho el. rozvadece, starych aluminiovych el. rozvodů za soucasneho nebezbecneho stavu podilove spoluvlastneneho domovniho el. zarizeni IS prilozeny domovni rozvadec, aluminiove el. rozvody ve spolec. castech domu, bez souhlasu vsech vlastníků, dale zda muze objednany technik placeny vlastnikem jednotky, kt spolupracuje s PREdistribuci svevolne manipulovat s jstici (ve vyhradnim vlastnicvi majitele jednotky), elektromery, premix deskami elektromerů ostatnich vlastniku jednotek a zmenit rozvody, trasy v CHUC schodist, chodeb SČD podilove spoluvlastnene (velikost SP dle prohl.vlastnika, KN) el.rozvody v usecich od domovniho rozvadece k jednotkam tj vnitrnim rozvodum ve vlastnictvi vlastniku tj i zasahovst do spolecnych nosnych zdi kde budou nove instalace…? Pokud ano, tak za jakych podminek, presne dle jakych zakon. postupu..? Jsme SVJ XX jednotek vznikle dle ZoVB.

Jen pro uplnost uvadim, ze bytovy dum byl postaven r. 1935, SČD dosud nebyly rekonstruovany.

Dekuji za pokud mozno rychle reakce, hezky den! Občan

PřílohaVelikost
priloha1_stav-rozvadece-BD-2018web.doc519 KB

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil CB (bez ověření), 18. Říjen 2018 - 0:33

    novych pripojovacich mist napr. PRE

    https://www.pre.cz/…aznikem-pre/

    Vložil alex (bez ověření), 17. Říjen 2018 - 15:03

    napr. podle…...Zákon č. 458/2000 Sb.Zákon o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých zákonů (energetický zákon)

    §28 (7) Vlastník nemovitosti, do které je zákazníkům dodávána elektřina na základě smlouvy, je povinen

    1. tuto dodávku zákazníkům umožnit,
    2. udržovat společnou domovní elektrickou instalaci sloužící pro tuto dodávku ve stavu, který odpovídá právním předpisům a technickým normám,
    3. poskytovat technické údaje o společné domovní elektrické instalaci držiteli licence na distribuci elektřiny,
    4. umožnit držiteli licence na distribuci elektřiny přístup k této společné domovní instalaci.

    Dá|e v sou|adu s ustanovením $ 28 odst. (2) zákona č. 458/2000 Sb. v p|atném zněníje zákaznÍk povinen udrŽovat svá odběrná e|ektrická zařízení ve stavu, ktený odpovídá právním předpisům a technickým normám.

    Napr. prilozeny domovni rozvadec je dle meho nazoru v technicky neodpovidajicim sta­vu.

    Vložil Jarda_, 17. Říjen 2018 - 23:23

    To co je na fotce nejspise neni rozvadec, ale pojistkova skrin s nozovymi pojistkami – privod do objektu. Pokud je prurez hliniku 10 nebo vice mm2, pak nevim v cem je problem? K tomu se muze vyjadrit PRE, a jeho pripojovaci podminky.

    To co uvadite vy jsou povinnosti odberatele.

    Pokud ta fotka ma prokazovat “havarijni stav”, tak podobny stav je ve vetsine starsich BD a nevidim tam nic zavadneho, o tom, zda distributor pripoji dalsi odberne misto (novy byt, typicky kdyz se z vetsiho bytu udelaji dva mensi apod.) si rozhodne sam distributor, zda kapacita site a mistniho vedeni to umoznuje.

    A resit jestli nekdo ma pravo srovnat elektromery a jistice aby se vesel dalsi? Kdyz je to na naklady noveho odberatele, tak proc se tim trapit, stejne to udela at chcete nebo nechcete a ptat se nikoho nebude. Anebo si udela ve spol. prostorach novou rozvodnici vedle zaplnene stare rozvodnice, tomu take tezko zabranite.

    Vložil Občan, 17. Říjen 2018 - 23:50

    izolaci.

    Jen pro uplnost strucne uvedu, co jiste dobře vite, ze premix desky elektromerů s jistici jsou ve vlastnictví vlastniku jednotek, elektromery jsou v pronamu od distributoru elektriny, elektricke rozvody v SČD jsou v podílovém spoluvlastnictví všech vlastniku dle podilu stanovenem v prohlaseni vlastnika.

    Pokud by nekdo jednal tak jak lehkovážně pisete Vy, dopustil by se zavazne nezakonneho umyslneho jednani. SVEVOLNE nedodrzovani prisl. pravnich predpisů nese sve nasledky.

    Vložil Jarda_, 18. Říjen 2018 - 7:51

    myslíte průměr vodiče že je 5mm anebo ze prurez vodice je 5mm2?

    Jak jste to prosimvas zmeril, vyndal jste snad nozove pojistky a suplerou jste zmeril prumer a z toho vypocital prurez? Nebo vam to oznamil elektrikar? Okem to laik naprosto nepozna!

    Vodic je na vasi foto jisteny pojistkou 80A a tedy dost pochybuji, ze ma pouhych 5mm2, to by se totiz davno odparil a to by na nej tezko nekdo soudny z PRE dal tuto pojistku! Kolik mate bytu, predpokladam ze maji 1Fx20A pripojeni?

    Rozvodnice s umistenim elektromeru mohou byt ve vlastnictvi kohokoliv, foto jste neprilozil a tak popisuji, jak jsem to videl naposledy ve dvou starych cinzacich: 2 plechove rozvodnice v suterenu domu s elektromery pro cca 9–18 bytu… Rozhodne ta rozvodnice neni majetkem odberatele v tomto pripade.

    Pokud u Vas mate rozvodnice na patre a odberatel v odbernem miste muze prokazat, ze zaplatil za premix desku, pak je patrne jeho majetkem, ale nerozumim, oc presne se Vam jedna?

    Chcete zamezit dalsimu odberateli, aby se pripojil? Proc?

    Vložil občan. (bez ověření), 18. Říjen 2018 - 7:51

    Informace k dane veci Vam již byly zaslany na registracni email.

    Vložil Jarda_, 18. Říjen 2018 - 8:35

    Z fotky ani pohledem prurez vodice nepoznam, tyto nožové pojistky se nevypinaji, ty se musi vytahnout specialnim nastrojem ven a tim zhasne cely barak, na tyhle pojistky laik ani nesmi sahat, muze se vytvorit pri vytrhavani oblouk (eliminovat by to slo, pokud byste povypinal hlavni jistice vsech bytu), je to pomerne nebezpecne a nechte to elektrikari. Prurez vodice PEN (ten vpravo) by mel byt podle stavajicich norem minimalne 10mm2, podivejte se do PP PRE. Ale jen v pripade, ze do toho chcete vrtat, za me dokud to funguje, tak bych to NERESIL. Pokud chcete vyvolat problemy, tak kontaktujte PRE.

    Co se tyka nove rozvodnice pro EM, ta muze byt NA OMITKU nebo POD OMITKU. To se musite zeptat toho elektro montera co objednal.

    Nicmene pokud nic nebrani urovnani v rozvadeci, tak je za me a za obcana SVJ lepsi urovnat EM a HDO a vejde se do stavajiciho rozvadece novy EM v pohode a nic se nemusi pridavat (nenarusi se vzhled).

    Jinak pokud jsem to pochopil, predseda si rozdeluje byt a chce si pripojit nove OM, no tak podle meho nazoru naklady jim vyvolane – nova rozvodnice, by mely jit za nim resp. tim, kdo novou rozvodnici pozaduje. To muze stat nakonec i desetitisice Kc (PRE ro zamitne bude se to muset predelat atp). Pak nam prozradte celkovy ucet za tuto akci (zn: nova rozvodnice zbytecne).

    Vložil Tomo (bez ověření), 17. Říjen 2018 - 12:01

    Pokud SVJ odmita predlozit technickou dokumentaci k elektro stavu spolecnych rozvodů kdy existuje zamer vlastniku k novym odberum nebo naopak nesouhlasite s nejakymi zasahy do IS vv dome muzete podat predbezne opatreni. Soud jej v zavaznych pripadech musi vyridit do 7 dnu. Pokud by nejaky aliancni partner PRE svevolne zasahoval do soukromeho jistice ktery je napr. uzamcen v soukrome skrini v chodbe u bytu, volejte ihned PCR protoze by to bylo neopravnene jednani.

    Info o podminkach noveho odberu je treba zde… https://elektrika.cz/…ni-pre-a-ste

    Je mozne si vyzadst od distributora souhlasne stanovisko ktere vydal pro nove odberna mista. Pokud nebudou poskytnuta mozno je zahrnout do prednezneho opatreni a zduraznit havarijni vedome neudrzovany stav spolecnych IS s peci radneho hospodare, etc…

    Vložil P_V (bez ověření), 17. Říjen 2018 - 0:21

    Takže nové jednotky vzniknou rozdělením původní, bez změny podílů. Odpověď je skoro stejná.

    Zřídit nové odběrní místo pro nové jednotky a bourat nové dveře do chodby… Ty stavební úpravy nemohou vzniknout jinak, než podle stavebního povolení, které je vydáno na základě souhlasu vlastníků v počtu dle Vašich stanov, a na základě projektu, kde tu otázku projektant vyřeší za Vás.

    Vložil Občan, 17. Říjen 2018 - 0:41

    cizi jistice na permix desce, tedy jakkoli manipulovat s cizim majetkem bez souhlasu majitele cizi veci…

    Vložil Občan, 17. Říjen 2018 - 0:35

    Dobry den, dekuji za reakci. Spoluvlastnicke podily asi se moc nezmeni, prevazne asi jen odchylka kvuli zmenenemu zdivu dispozic. Stavebni urad zadne stavebni povoleni nevydal, vydal souhlas s ohlasenymi stavebnimi upravami vlasnika jednotky, k dolozenym pouze schematickym pudorysum (zadna jina PD nebyla SU predlozena) novych jednotek byl pripojen jeden souhlas Hasicu HZS Ph. Stavebni zamer je tedy uredne spravnim rozhodnutim posvecen. Odvolat se nebylo mozno, nebsahovalo pouceni o moznosti odvolani, pouze o moznosti ured. prezkumu.

    Vložil P_V (bez ověření), 17. Říjen 2018 - 11:57

    Asi jak který úřad. Ten u nás chtěl na nové dveře v nosném panelu doložit souhlas všech! vlastníků.

    Vložil dalibor (bez ověření), 17. Říjen 2018 - 18:15

    Ktereho dne to bylo? Od teto skutecnosti zavisi ucinna legislativa…

    Vložil Občan, 17. Říjen 2018 - 13:41

    Dobra to jsem rad, ze uznavate, ze nove jednotky mohou vzniknout i bez stav.povoleni.

    Jak je to ale v obcanskopravni rovine se zmenou prohlaseni vlastnika v danem pripade tykajici se zmeny v rozsahu zatim znamych informaci- rozdeleni stavajici jednotky na dve samostatne, vybudovani novych vst.dveri do CHUC, vybudovani novych el. rozvod.skrin nekde v dome, navyseni kapacity odberu elektriny…? Pokud by se navysoval, vystrojil novy havarijni rozvadec kt.je v priloze, tak by byl investovan ze spolecnych penez vlastniku a schvalovano shromazdenim. Tyto informace nemame, ze by existovalo odsouhlaseni vlastniky. Takze se ptam kolik vlastniku v soucasnosti musi byt osloveno, dat souhlas, aby se vyse uvedene zamery mohly zakonnym zpusobem realizovat…?

    Vložil 100% (bez ověření), 17. Říjen 2018 - 14:21

    100%

    Vložil dalibor (bez ověření), 17. Říjen 2018 - 18:17

    Pokud ano mohl byste relevantni soucasnou citovat sp.zn…? Diky, D.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".