Návštěva evidence obyvatel

Vložil Tanya (bez ověření), 30. Květen 2011 - 15:58 ::

Naše předsedkyně SVJ zjištovala na evidenci obyvatel,zda máme všichni nájemníci trvalé pobyty v našem domě. Nemáme sice co tajit,pomine-li jednání úřednic,že jí toto vůbec sdělily,zdá se nám to jako zásah do soukromí.Před­sedkyně takto jedná normálně ve všem. Prosím o názor ostatních.Děkuji.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Evča (bez ověření), 3. Prosinec 2014 - 18:20

    Obecní úřady informace z evidence obyvatel o trvalém pobytu osob na adrese domu v praxi poskytují. Tato praxe již nějakou dobu není v souladu se ZoEO, neboť příslušné ustanovené, které to umožňovalo (citované v této diskusi níže podle úřadu pro Prahu 4 v již neplatném znění) bylo zrušeno.

    Vložil jzony (bez ověření), 3. Prosinec 2014 - 15:06

    Takže bych shrnul 2 věci v diskuzi:

    1. SVJ jako správce budovy musí mít informace o všech bydlících. Tyto informace musí podat dále každému členu SVJ pokud o ně požádá.

    2)Pokud SVJ platí poplatky za odpad, je to čistě z jeho iniciativy, respektive z iniciativy jeho členů, kteří k tomu jistě mají důvod. :-)

    Vložil lake, 31. Květen 2011 - 11:59

    Neználci, přestaňte se vyjadřovat k věcem, o kterých víte prd.
    Je zde hromada diskutujících, kteří tvrdí, že SVJ nemá s odpady nic společného. Pánové, nemůžete o tom nic vědět, pokud nevíte, jaká právní úprava platí v konkrétní obci tazatele. Budu citovat:

    Zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích
    § 10b
    (1) Poplatek za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů platí
    a) fyzická osoba, která má v obci trvalý pobyt; za domácnost může být poplatek odváděn společným zástupcem, za rodinný nebo bytový dům vlastníkem nebo správcem; tyto osoby jsou povinny obci oznámit jména a data narození osob, za které poplatek odvádějí, (...)

    Poznámka: správcem domu ze zákona je SVJ.

    Zákon č. 185/2001 Sb. o odpadech
    § 17a Poplatek za komunální odpad
    (2) Poplatníkem je každá fyzická osoba, při jejíž činnosti vzniká komunální odpad. Plátcem poplatku je vlastník nemovitosti, kde vzniká komunální odpad. Jde-li o budovu, ve které vzniklo společenství vlastníků jednotek podle zvláštního zákona, je plátcem toto společenství. Plátce poplatek rozúčtuje na jednotlivé poplatníky.

    lake

    Vložil Kadlub (bez ověření), 4. Listopad 2011 - 9:33

    Pane Lake,

    buďte tak laskav a uveďte, zda místní úřad je oprávněn poskytovat správci domu (= Společenství v domě se společenstvím) osobní údaje osob přihlášených k trvalému pobytu v tomto domě (bez souhlasu těchto osob).

    Pokud ano, pak v jakém rozsahu, na základě jakého ustanovení a za jakým účelem.

    Dík, Kadlub

    Vložil MartinII, 4. Listopad 2011 - 10:30

    Na www.praha4.cz je uvedeno

    „Jsem vlastníkem domu a potřebuji znát jména osob přihlášených v mém domě. Je možné získat informaci, zda konkrétní osoba na seznamu ještě žije, případně kde skutečně bydlí“.

    Odpověď: "Ohlašovna je povinna dle zákona o evidenci obyvatel č. 133/2000Sb., §10 oznámit vlastníku objektu osoby trvalého pobytu do 15 dnů od změny.

    Dle §10 odst.8 zák.133/2000 ZoEO, má vlastník objektu (nebo jeho vymezené části) nárok na sdělení jména a data narození osob k trvalému pobytu na adrese jím vlastněném objektu. Je potřeba doložit vlastnictví objektu (nebo jeho vymezené části), aby nedošlo k vydání osobních údajů neoprávněné osobě a tak k porušení zák. 101/2000 o ochraně osobních údajů.

    Tento úkon podléhá správnímu poplatku ve výši 50,– Kč za každou stránku.

    Vlastníku vymezené části objektu (bytu) nelze údaj podle §10 odst. 8, poskytnout, neboť ohlašovna vede objekty podle čísel pop. či evid., nikoli podle jednotlivých BJ. Nelze sdělit údaje celého domu, neboť by došlo k úniku osobních údajů jiných osob.

    V seznamu jsou uvedeny pouze osoby živé, které mají na adrese trvalý pobyt z hlediska evidence. Kde se skutečně zdržují, ÚMČ Praha 4 nezjišťuje".

    Vložil Jaroslav Jaroslav (bez ověření), 4. Listopad 2011 - 11:30

    SVJ není vlastník domu, tedy alespoň nám Měst.úřad odmítá sdělit počet hlášených osob. No a aby to nebylo jednoduché – hasiči po nás (SVJ, resp. výboru) chtějí aby recepce měla k dispozici evidenci „bydlících“ osob – s vyznačenými osobami se sníženou pohyblivostí (osobní údaj) Zdůvodnění – jsem podlke zákona ům se zvýšeným požárním nebezpečím – a zase je to povinnost vlastníka nebo SVJ ??

    Vložil lolek (bez ověření), 31. Květen 2011 - 15:15

    „Tanya“ o voze; „Lake“ o koze, ale přesto je to zajímavé.

    Plátcem za odpady je opravdu SVJ (§17a/2 z185/2001). Pokud obec chce poplatky (§17/5 z185/2001) pak je poplatník (§17a/2 z185/2001) platí je obci (§10b/2 z565/1990). Protože poplatek za odpady musí platit každá FO s trvalým pobytem v obci (§10b/1a z565/1990) a poplatek je příjmem obce (§10b/2 z565/1990) má obec zájem/možnost přímo kontrolovat dle „evidence obyvatel“ zda FO je povinná či není. To pouhým dotazem u SVJ (§10b/1a z565/1990) zjevně nezjistí neboť SVJ toto nemůže zjistit. Dle (§17a/3 z185/2001) vykonává správu poplatku také obec. Jaký by tedy byl důvod abychom se drželi úzkoprse §17a/2 jak uvádí Lake – to tedy nevím – možná by se to líbilo některým masochistům ve Výborech kteří by (pokud by jim obec dala šanci) „zabyrokratili“.

    Zjevně tedy budeme muset najít (zde ve fóru) nějaký jiný § – pro „nahlížení do evidence obyvatel“. Obávám se že rozpočet služeb v SVJ nebude dostatečný „právní důvod“.

     lolek

    Vložil Topič (bez ověření), 31. Květen 2011 - 12:07

    Lakovy citace zákonů neposkytují odpovědi na úvodní otázku.

    Úvodní dotaz zněl, zda je možné zjistit osoby přihlášené v domě k trvalému pobytu a jak.

    Vložil Broucajz, 24. Červen 2011 - 0:41

    Není žádný důvod zjišťovat pobyt – po tom nikomu nic není a také to k ničemu není. Nevím jak u vás, ale u nás je povinen každý vlastník oznámit bydlící osoby jen pro potřebu rozúčtování služeb, které podle našich stanov se rozúčtovávají podle počtu osob: odpady, úklid, náklady společných prostor (osvětlení).

    Vložil Tanya (bez ověření), 31. Květen 2011 - 20:46

    Tady nešlo vůbec o komunální odpad,ten platíme městu, ale o tu drzost,nás prověřovat,kdo z nás má v bytě trvalý pobyt.

    Vložil svjvmt, 30. Květen 2011 - 21:19

    Jen tak nelze, musí prokázat právní zájem, pročíst zákon a když, tak si stěžovat.

    Vložil Nahlédnutí do evidence obyvatel je možné (bez ověření), 30. Květen 2011 - 16:43

    Nahlédnout do evidence obyvatel je možné, ovšem pouze pokud se týká údajů toho, kdo nahlíží.

    Postup úředníka tak byl protiprávní.

    Vložil Jaroslav Jaroslav (bez ověření), 31. Květen 2011 - 7:21

    znám situaci, kdy město chce po „majiteli domu“ = po SVJ platbu za odpadky, a ta se platí podle trvale hlášených osob. Vzhledem k „chaosu“ v adresách a bydlištích majitelů je evidence obyvatelstva jediný relevantní zdroj informací.

    Vložil svjvmt, 31. Květen 2011 - 8:00

    pokud si s tím dělá SVJ starosti jejich problém, mají to nechat na obci a přihlášených osobách, ať si to každý hradí sám.

    Vložil Anonymouss (bez ověření), 31. Květen 2011 - 9:50

    Souhlasím, máte to taky tak a fuguje to. Není důvod, aby SVJ zajišťovalo placení za odpad za jakékoliv osoby.

    Vložil Jaroslav Jaroslav (bez ověření), 31. Květen 2011 - 10:30

    v dané obci bohužel hovoří o vlastníkovi domu – ne o vlastníkovi bytu, tedy SVJ je povinno platit (sice atypické, alekaždá obec podle sebe :-( )

    Vložil Topič (bez ověření), 31. Květen 2011 - 10:56

    „v dané obci … hovoří o vlastníkovi domu … tedy SVJ je povinno platit…“

    V dané obci hovoří o vlastníkovi domu, tedy SVJ NENÍ povinno platit, neboť SVJ není vlastníkem (ani domu, a typicky ani jednotek).

    Vložil PepanJ (bez ověření), 31. Květen 2011 - 10:35

    pane Jaroslave, ale vlastníkem domu není SVJ. Dům vlastní vlastníci bytů podle podílů. Není tedy důvod, aby SVJ tuto službu pro vlastníky zajišťovalo. Obec si to patrně zjednodušila a hodila to na SVJ.

    Vložil Jaroslav Jaroslav (bez ověření), 31. Květen 2011 - 10:43

    souhlasím, ale i pro vlastníky je to jednodušší – mají zaplacený poplatek, který správce přihodí do vyúčtování a rozúčtuje na vlastníky. Jednoduché a pohodlné.

    Vložil Topič (bez ověření), 31. Květen 2011 - 10:53

    „poplatek, který správce přihodí do vyúčtování a rozúčtuje na vlastníky“

    Možná je Vám to zřejmé, ale pro čtenáře jste neuvedl, podle čeho správce daný poplatek rozúčtuje.

    Vložil penik, 2. Červen 2011 - 10:04

    Že by podle počtu nahlášených osob v dané jednotce?

    Vložil pošťák (bez ověření), 4. Listopad 2011 - 13:12

    Vážení, tak jak zde čtu ty vaše rady, tak vidím, že jste zapomněli na fakt, že dnes se již nikdo hlásit k trvalému či přechodnému pobytu na úřadě nemusí. Může být třeba pod mostem a každému je to jedno. Jinak co vím, tak se i úředně hlásí lidi k trvalému pobytu na úřadech, což již dnes je zájem odbourat, tedy tuto blbost. N o a jestli má někdo někoho u sebe v bytě, pravda, měl by to nahlásit členům výboru, ale kdo to dnes dělá? Prostě se starejte, to je váš problém jak mě uhlídáte. A to tu je problém ten, že tato osoba je u mě na návštěvě na den, na týden (dovolená a pod.)tak co bych měl hlásit, že?

    Vložil Max (bez ověření), 31. Leden 2015 - 11:25

    Pokud provádíte rozúčtování některých nákladu dle počtu osob v bytě např. úklid, provoz výtahu, osvětlení, … Tak ta povinnost, např. zakotvená ve stanovách, je. V opačném případě okrádáte spolubydlící.

    Vložil Krupp, 4. Listopad 2011 - 16:52

    Moc vás nechápu, když vám dělá dobře že přečůráte sousedy.

    Jirka

    Vložil svjvmt, 4. Listopad 2011 - 16:44

    A copak na to asi říká zákon o evidenci obyvatel?

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".