Můžeme přehlasovat sousedy?

Vložil Tereza (bez ověření), 29. Duben 2021 - 22:02 ::

Dobrý den, chci se zeptat. Bydlíme ve vile, kde jsou dohromady tři bytové jednotky. Součástí domu jsou i poměrně rozlehlé prostory suterénu, které jsou momentálně prázdné bez valnějšího využití. Nám společně s jedněmi sousedy připadá jako škoda nechat prostory ležet ladem, rádi bychom je zrekonstruovali, pronajali a následným příjmem časem pokrývají fond oprav. Třetí rodina však vše vidí jinak, prostory by ráda využívala na odkládání věcí. Tvrdí tedy, že svou podílovou třetinu suterénu by využili právě takto. Mě zajímá, zda je můžeme dvěmi hlasy ku jednomu přehlasovat a prosadit si rekonstrukci a využívání celého suterénu k zisku, či zda mají právo si svou pomyslnou třetinu zabrat pro svoje věci. Předem děkuji za odpověď.

  • společné části

Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

Vložil radka2222 (bez ověření), 30. Duben 2021 - 9:01

neporadím vám, jak podle zákona rozhodnout o změně užívání prostor, protože na to nedáváte dost informací. ale… také vlastním jeden byt v tříbytovém vila domě. výhodou je právě počet jednotek, kdy se tři lépe domluví, než větší množství vlastníků. většinou teda. také bydlení v domech bývá příjemnější a s méně konflikty pokud je méně obyvatel. my máme také společnou místnost, která je v prohlášení uvedena jako kotelna, kočárkárna a kolárna a sklep v jednom. nikdy bych nesouhlasila, aby se z ní udělala k pronajmutí ať už jakákoliv provozovna nebo dokonce další jednotka. nejen kvůli klidu v domě, ale i vzhledem k možným problémům při rekonstrukci (počínaje stavebním úřadem – při vytvoření další bytové jednotky by se z vily stal bytový dům, přes různé přípojky, měřiče, hasiče, hygienu, …), budoucímu parkování (je před domem dostatek míst pro další auta?), omezení možnosti uskladnění zejména sezónních věcí – pokud tedy nemá ještě každý byt svůj prostor ve sklepě či jinde- a pokud byste chtěli pronajímat na bydlení tak klasické problémy s nájemníky (díky dnešnímu stavu NOZ nelze vyloučit kouření v bytě, nastěhování nespočtu dalších osob blízkých, chování zvířectva, problémy s ničením majetku, problémové vystěhování neplatičů, …) stojí těch pár peněz za pronajmutí prostor?

kdybyste z prostor chtěli udělat nebytovou jednotku k pronajmutí, splníte i pak parametry rodinného domu? pokud ne, také budou potřeba úpravy aby mohl být dům rekolaudován jako bytový (velké jsou zejména rozdíly ohledně požárních předpisů – bezbariérovost, šířka únikových cest, hasicí přístroje a mnoho dalších rozdílů oproti RD).

Vložil radka2222 (bez ověření), 1. Květen 2021 - 7:25

já své názory a argumenty napsala. další debata je zbytečná. tereza nedodala nejdůležitější informaci, tj. co je o suterénu v PV. takže není co řešit.

Vložil radka2222 (bez ověření), 1. Květen 2021 - 10:41

tak díky smazání příspěvku, na který jsem reagovala, to vypadá že reaguji sama na sebe…

Vložil Justitianus, 30. Duben 2021 - 9:15

Než nám tazatelka napíše co mají v prohlášení uvedeno o užívání suterénu, napíšu alespoň obecně co zákon praví o rozhodování o společných částech v případě kdy nevzniklo SVJ.

  • Podle § 1191 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb. platí, že k přijetí rozhodnutí se vyžaduje souhlas většiny hlasů všech vlastníků jednotek a souhlas většiny všech vlastníků jednotek, ledaže prohlášení nebo stanovy vyžadují počet vyšší.

Z uvedeného plyne, že potřebujeme znát minimálně obsah prohlášení, jinak se na dotaz nedá spolehlivě odpovědět. To už jsem tazatelce napsal. Pokud snad mají vedle prohlášení i stanovy, ty jsou součástí prohlášení. (Ostatně stanovy jsou nepoužitelné a nepřihlíží se k nim před vznikem SVJ – právnické osoby.)

Takže, tazatelko: Najít v šuplíku prohlášení, nebo si zaplatit kopii na katastrálním úřadě, a pak se můžeme o věci bavit dál.

Justitianus

Vložil Justitianus, 30. Duben 2021 - 0:09

Neuvádíte co je o těch suterénních prostorech uvedeno v prohlášení. Nepíšete ani zda to jsou místnosti. Takže smolík; není možné odpovědět.

Justitianus

Vložil Krupp, 30. Duben 2021 - 7:14

Vila, tři vlastníci. Myslíte, že mají prohlášení? Jirka

Vložil Petr, 30. Duben 2021 - 8:02

Justitianus správně předpokládá, že prohlášení existuje, protože tazatel zmiňuje „3 bytové jednotky“.

Vložil Petr, 30. Duben 2021 - 8:14

Aby mi nebylo spíláno, že ještě dodatečně opravuji svůj předchozí příspěvek, tak doplňuji pro Kruppa takto:

www.portalsvj.cz/…leni-pozemku

Rd sveho casu byla pouze

Vložil Petrrr (bez ověření), 15. Duben 2021 – 15:27

Rd sveho casu byla pouze jedna byt jednotka. Nasledne probehlo rezdeleni na dve (svagr si nepral zatizit svuj byt, nasi hypotekou, kterou jsme potrbovali na rekonstrukci) , proto to prohlaseni vlastnika.

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".