Mohou mi členové SVJ určit komu pronajmu byt?

Vložil Jiří (bez ověření), 19. Červen 2023 - 16:37 ::

Pronajímám byt, v současné době tam je romská rodina. S placením problém není, vypadají zazobaně, platí včas. Ostatní členové SVJ si však stěžují na nepořádek, hluk a neochotu třídit odpad – jsou schopni zaplnit všechny popelnice – nádoba na odpad plná komunálního odpadu, nerozdělané krabice od banánů v kontejneru na běžný odpad. Další věcí, která ostatním vadí, je, že všichni hodně kouří a vajgly hází z balkonu na zem a plivou na schodech. Když přijdu na kontrolu, tvrdí, že to oni nedělají a o ničem neví . Mohou ostatní členové SVJ chtít, ať je vystěhuji? Nemůžu tam být každý den, mám to docela daleko.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Vlastnik 2006 (bez ověření), 20. Červen 2023 - 11:37

    Pokrytectví majority Vložil Daněk (bez ověření), 20. Červen 2023 – 8:33

    Pane Daňku, buď si děláte srandu, jen provokujete. Nebo jste dům plný flegmatiků, kteří asociální chování vlastně podporují.

    Hluk po 22h. vyřeší policie.

    Někdy ale policie přijede až po XX minutách nebo za hodinu a déle. Asociálové při příjezdu už s nočním hlukem končí. Nebo asociálové mají hlídače, který z okna pozoruje kdo se k domu blíží a hluk pak utichne, když odjedou zase začne. Proto je dobré pořizovat kamerové záznamy s datem a hodinou.

    Třídění odpadu není povinnost.

    je, přímo na sběrných nádobách je většinou uvedeno co tam patří a nepatří. V určitých případech vám může dodavatel služby – odvozce komunálního odpadu zvýšit poplatky za odvoz nebo odmítnout služby.

    Indícií kdo netřídí může být samotný obsah odpadu v pytli. Pouhou analýzou vhozeného odpadu v sáčku. Asociální typy nechávají v odpadu často dokumenty s jejich jmény a dalšími identifikačními údaji. Osvědčilo se v při prokazování v našem domě. Důkazem pak můžou být svědecké výpovědi nebo kamerové záznamy.

    Tak ať eSVéJé objedná další a naúčtuje Vám ji. Finančně Vás to jistě nezrujnuje. 

    Pokud by SVJ mělo důkazy o vhození nepatřičného odpadu může objednat mimořádný svoz a účtovat ho. Ale účtovat těm co nepatřičný odpad do sběrných nádob vhodili.

    U nás v domě kouří lidi na chodbě a vajgly hážou na ulici před obchod. Nikdo to neřeší.

    Výborně, víc kouření na chodbě a více nedopalků na ulici před obchodem. Ať je tam alespoň půl metru vajglů za půl dne… A teď vážně, Váš komentář „Nikdo to neřeší“ ukazuje co jste v domě za „tým“, za vlastníky případně nájemníky.

    U nás jsou schody zasviněné a pochcané od psů. Platíme o to víc za úklid a všem je to jedno. 

    Asociální pejskaři z okolí by se ve vašem domě na schodech mohli scházet. Byla by více pomočená chodba od psů a platili by jste ještě více za úklid, třeba i násobně více. Uklízelo by se třeba každý den, ráno, v poledne a večer… A teď vážně, efektivní je řešit příčinu, ne jen následek.

    Vše co popisujete je v bytových domech běžné. To řešit nemusíte. 

    Běžné ve smyslu pravidelnosti výskytu a vysokého procenta zastoupení uvedené jevy ve většině bytových domech nejsou. Pokud se i jen některý z jevů vyskytne začnou ho většinou přímo vlastníci, statutáři, nebo externí správa apod. řešit. Např. upozornění na nástěnce přímo na chodbě domu, na webu domu, na stěně kolem sběrných nádob a přímo na sběrných nádobách. Rozeslání zpráv všem vlastníkům bytů. Situace se opakuje? Svědectví vlastníků, nájemníků a dalších. Případně schválení instalace fotopastí, kamerových systémů. Budou důkazy a s těmi se dá pracovat dále.

    Vycházím ze zkušenosti z několika bytových domů v Praze, ve středních a západních Čechách. Výše uvedené postupy většinou pomohli.

    Přeji pěkný den.

    Vložil Analýza odpadu (bez ověření), 21. Červen 2023 - 16:18

    Obyvatelka našeho domu se rovněž zabývá analýzou odpadu. Sáčky z odpadem vyjímá z odpadových nádoby, otvírá je, jejich obsah dokumentuje a fotografuje a fotografie rozesílá.

    Patrně píše bakalářskou práci z oboru genderová studia nebo kulturologie.

    Vložil Vlastnik 2006 (bez ověření), 21. Červen 2023 - 17:13

    Netříděný odpad je vidět většinou přes průhledné plastové sáčky, pytle, pak netřeba otevírat. Nebo ho do směsných nádob asociálové bohužel hážou přímo a způsobují zápach.

    Pokud tím ta obyvatelka nakonec docílí změny chování asociálů v domě, kteří do směsného odpadu vhazují co tam nepatří, (sklo, kartony, plast), tak ta obyvatelka dělá záslužnou činnost v ekonomické i ekologické rovině. SVJ bude mít ve směsné nádobě místo na směsný odpad a nebude nuceno objednávat kvů-li asociálním živlům extra svozy nebo platit další nádoby na odpad.

    Fotografie rozesílá vlastníkům v SVJ? Co na to vlastníci? Vlastníci jásají a souhlasí s vyšší platbou za novou sběrnou nádobu nebo ne?

    Vložil Analýza odpadu (bez ověření), 21. Červen 2023 - 7:00

    „Indícií kdo netřídí může být samotný obsah odpadu v pytli. Pouhou analýzou vhozeného odpadu v sáčku. Asociální typy nechávají v odpadu často dokumenty s jejich jmény a dalšími identifikačními údaji.“ (Vložil Vlastnik 2006 (bez ověření), 20. Červen 2023 – 11:37)

    Analýzou odpadu, jak svou činnost nazýváte, porušujete hned několik předpisů: Jednak si přisvojujete cizí věc a nakládáte s ní (podívejte se na kvalifikaci této činnosti do trestního zákoníku), jednak porušujete listovní tajemství tím, že bez svolení čtete cizí písemnosti, jednak porušujete hygienické předpisy (nepředpokládám, že máte potřebná oprávnění pro nakládání s odpadem) a jednak porušujete ochranu osobních údajů, pokud takto neoprávněně získané osobní údaje dále šíříte (podívejte se na kvalifikaci této činnosti do zákona o ochraně osobních údajů).

    S odpadem odloženým na místo k tomu určené nejste oprávněn jakkoli manipulovat. Jediné, co můžete učinit, je Vaše podezření oznámit.

    S věcí odloženým jinam než na místo určené k odkládání odpadu je tomu poněkud jinak, to ale není předmětem Vašeho dotazu.

    Napište adresu, na Vaši činnost se podíváme.

    Vložil Vlastník 2006 (bez ověření), 9. Červenec 2023 - 13:59

    Adresu, kontakt na Vás napište Vy, určitě Vás zavoláme. Alespoň zjistíme jestli vůbec dorazíte, za jakou dobu, za kolik a jak problém vyřešíte. Přeji pěkný den.

    Vložil Vlastnik 2006 (bez ověření), 21. Červen 2023 - 16:30

    Pro: Vložil Analýza odpadu (bez ověření), 21. Červen 2023 – 7:00

    Dobrý den,

    Tak konkrétně z praxe.

    Otevřu nádobu na smíšený odpad, narvaná kartonovými krabicemi, na kartonové krabici adresa našeho bytového domu i s iniciály objednavatele. Kartonové krabice vyndám z nádoby, aby se vytvořilo místo pro směsný odpad, který do nádoby patří. Tak abychom nemuseli kvů-li asociálním živlům platit extra svozy odpadu nebo další a další sběrné nádoby.

    Kartonové krabice umístím dočasně do technické místnosti a zkontaktuji vlastníka krabic a upozorním, že kartony (také sklo, plast) NEpatří do nádoby na směsný odpad a odnášejí se do kontejnerů co jsou přímo v ulici za domem. Ať kartony odnese kam patří nebo mu bude účtován extra odvoz kartonových krabic. Zatím byl vždy tento postup účinný.

    1. Bylo porušeno listovní tajemství a hrozí mi reálně postih?
    2. Nemám právo manipulovat s kartonovým odpadem, který do nádoby na směsný odpad nepatří?
    3. A pokud přemístím kartonové krabice co do nádoby nepatří jinam, tzn. dočasně do technické místnosti, hrozí mi postih?

    Uveďte odkaz na rozsudek kdy došlo k postihu při takovém postupu, který jsem výše popsal. Děkuji. 

    Vložil Pomohl (bez ověření), 21. Červen 2023 - 21:47

    „Bylo porušeno listovní tajemství“ (Vložil Vlastnik 2006 (bez ověření), 21. Červen 2023 – 16:30)

    Ne. Listovní tajemství se týká pouze poskytovatele poštovních služeb na základě poštovní licence (leda že byste byl pošťák). To ale neznamená, že můžete číst cizí písemnosti (třeba na stole v cizí kanceláři nebo i na jiném stole ve Vaší kanceláři také čtete cizí písemnosti?).

    „hrozí mi reálně postih?“ (Vložil Vlastnik 2006 (bez ověření), 21. Červen 2023 – 16:30)

    Jistě, z více důvodů. Už zde bylo uvedeno: Zmocnil jste se protiprávně cizího majetku, zanášíte hygienicky závadný odpad do domu, šíříte nakažlivé nemoci, čtete cizí písemnosti ad.

    „Nemám právo manipulovat s kartonovým odpadem, který do nádoby na směsný odpad nepatří?“ (Vložil Vlastnik 2006 (bez ověření), 21. Červen 2023 – 16:30)

    Ne. Právo zmocnit se cizího majetku bez souhlasu vlastníka (obce) nemáte.

    „A pokud přemístím kartonové krabice co do nádoby nepatří jinam, tzn. dočasně do technické místnosti, hrozí mi postih?“ (Vložil Vlastnik 2006 (bez ověření), 21. Červen 2023 – 16:30)

    Ano. Zanášením hygienicky závadných věcí, kterých jste se protiprávně zmocnil, do domu, porušujete hygienické předpisy, předpisy o nakládání s odpady, případně požární předpisy (to záleží na tom, co je technická místnost a jaký je její požární režim).

    Napište adresu domu a Vaše identifikační údaje, pomůžeme Vám.

    Vložil Také pomohl (bez ověření), 22. Červen 2023 - 0:02

    Pro: Pomohl (bez ověření), 21. Červen 2023 – 21:47

    Pane Pomohl, jak jste přišel na to, že kartonový odpad byl hygienicky závadný a byly šířeny nakažlivé nemoci? Proč to podsouváte jako fakt? Jste manipulativní osoba? Jedna se tu na serveru často objevuje, má ve zvyku překrucovat odpovědi a podsouvat…většinou je ovšem přihlášená. Kdo ví? Přeji Vám pěkný večer.

    Vložil Odpad (bez ověření), 22. Červen 2023 - 6:36

    „odpad byl hygienicky závadný a byly šířeny nakažlivé nemoci?“ (Vložil Také pomohl (bez ověření), 22. Červen 2023 – 0:02)

    Tvrdíte tedy, že odpad hygienicky závadný není. Běžte se podívat (= proveďte analýzu odpadu, jak se zde doporučuje) na skládku a nebo úplně stačí na obsah nádoby na odpad před jejím vývozem s četností každé dva týdny.

    Nebo si ponechte svůj odpad dva týdny v bytě.

    Tohle je zřejmé člověku tak od 4 let věku.

    Potom zde napište výsledek.

    Vložil Vlastník 2006 (bez ověření), 9. Červenec 2023 - 14:58

    Vložil Odpad (bez ověření), 22. Červen 2023 – 6:36 „Běžte se podívat (= proveďte analýzu odpadu, jak se zde doporučuje) na skládku a nebo úplně stačí na obsah nádoby na odpad před jejím vývozem s četností každé dva týdny.“ 

    Analýza odpadu na skládce je zcela NEsmyslné doporučení, tam leží odpad dlouhou dobu a i další proměnné jsou jiné než jaké jsou v našich podmínkách SVJ.

    Sběrné nádoby se v našem SVJ vyvážejí dvakrát během týdne. NE jednou za dva týdny. Navíc jsou sběrné nádoby vyplachovány pravidelně každý měsíc, případně častěji, pokaždé když dojde k viditelnému znečištění nádob. Např. když vhazují asociálové zapáchající odpad přímo do nádoby a je pak z nádob cítit zápach, následuje výplach.

    Kartony položené na výšku na igelitových pytlích, pytle mohli být ve sběrné nádobě fakticky několik minut, hodin až maximálně 3 dny, protože pak následuje vývoz nádoby. Nevím kolik bakterií na těch pytlích a potažmo kartonech mohlo být…Každopádně všichni v domě co znám, od doby vyndání kartónů netrpí žádnými vážnými zdravotními komplikacemi. Dále byl vyndáním kartónů uvolněn prostor na odpad, který do směsné nádoby patří a SVJ ušetřilo za mimořádný svoz nebo další nádobu.

    Přeji pěkný den.

    Vložil ! (bez ověření), 9. Červenec 2023 - 19:45

    „Analýza odpadu na skládce není…“ (Vložil Vlastník 2006 (bez ověření), 9. Červenec 2023 – 14:58)

    Nic Vám nebrání zasadit se o to, aby byla.

    Vložil Asociál (bez ověření), 21. Červen 2023 - 20:58

    „Zatím byl vždy tento postup účinný.“

    Hnal bych vás před přestupkovou komisi, které bych zdělil, že kartony byly znečištěné a tudíž správně odložené v kontejneru na komunální odpad.

    Asi se hodně nudíte, nebo jste byl v mládí hodně šikanovaný (od nějakého asociála?), nebo si hrajete na šerifa Lojzu?

    Je úsměvné, jak za každou větou napíšete asociál, asociál, ASOCIÁL

    Dotaz diváka: Když něco vyhodím do popelnice, kdo je vlastníkem odpadu? Mohu si z popelnice naopak něco beztrestně vzít, nebo je to krádež?

    https://www.ceskatelevize.cz/…48532-odpad/

    Vložil NEasociál (bez ověření), 22. Červen 2023 - 1:08

    Pro: Asociál (bez ověření), 21. Červen 2023 – 20:58

    Vážený pane,

    pokud by jste přestupkové komisi:

    „zdělil, že kartony byly znečištěné a tudíž správně odložené v kontejneru na komunální odpad.“

    Pak by jste lhal, protože kartony znečištěné nebyly a proto neměly být v kontejneru na komunální odpad. A protože vím, že asociál, sakra, zase jsem to slovo použil, moc se omlouvám. Tedy, že třeba prasátko často zapomíná a někdy vědomě lže, tak obsah v nádobě v takových případech natočím a vyfotím. Tzn. Vaše lež, by byla i prokázána.

    „Je úsměvné, jak za každou větou napíšete asociál, asociál, ASOCIÁL“

    Úsměvné? Jak pro koho, každopádně za každou větou slovo „asociál“ nepíši. Stačí si projít mé příspěvky.

    „Asi se hodně nudíte, nebo jste byl v mládí hodně šikanovaný (od nějakého asociála?), nebo si hrajete na šerifa Lojzu?“

    Jen nemám rád přecpané sběrné nádoby na směsný odpad, kvůli netříděnému odpadu, který do nich hází asociálové, prasátka, ignoranti. Nebo odpad dokonce hází kolem nádob. Popeláři pak logicky odpad na nádobách nebo mimo nádoby neodvezou. V bytovém domě je nás dokonce několik vlastníků, kteří proti porušování pravidel odpadového hospodářství zakročili a zajistili jejich dodržování.

    Vložil Zelený mužíček (bez ověření), 20. Červen 2023 - 23:33

    Vložil Vlastnik 2006 (bez ověření), 20. Červen 2023 – 11:37

    „Indícií kdo netřídí může být samotný obsah odpadu v pytli. Pouhou analýzou vhozeného odpadu v sáčku. Asociální typy nechávají v odpadu často dokumenty s jejich jmény a dalšími identifikačními údaji. Osvědčilo se v při prokazování v našem domě. Důkazem pak můžou být svědecké výpovědi nebo kamerové záznamy.“

    Asi nevíte, že v Praze se vozí tříděný odpad (při zahlcení zpracovatelů) do spalovny Malešice. Veřejné tajemství. Ale vy budete vyšetřovat, kdo netřídí. Ještě jedna informace: tou vaší analýzou porušujete zákon, odpad v popelnici totiž patří majiteli popelnice (většinou město).

    Vložil Vozil (bez ověření), 21. Červen 2023 - 21:50

    „v Praze se vozí tříděný odpad (při zahlcení zpracovatelů) do spalovny Malešice“ (Vložil Zelený mužíček (bez ověření), 20. Červen 2023 – 23:33)

    Jistě, zejména sklo, kovy, pneumatiky, olověné a lithiové akumulátory, ocelové plynové lahve ad.

    Vložil Vlastnik 2006 (bez ověření), 21. Červen 2023 - 16:08

    Pro: Zelený mužíček (bez ověření), 20. Červen 2023 – 23:33

    Vážený pane,

    „Ale vy budete vyšetřovat, kdo netřídí.“

    Je stále lepší pokud tříděný odpad (sklo, papír, plast) nebudeme mít v nádobě na směsný odpad, kam ten odpad nepatří. A zbytečně nám takový odpad nádobu na směsný odpad zaplňuje. Pak není místo na směsný odpad co do té nádoby patří. Velké nádoby na tříděný odpad máme na ulici za domem. Informací k tomu mají dost.

    „Asi nevíte, že v Praze se vozí tříděný odpad (při zahlcení zpracovatelů) do spalovny Malešice. Veřejné tajemství.“

    Primárně vlastníky zajímá ekonomické hledisko, většině vlastníků v SVJ jde o ušetření, abychom NEplatili další a další sběrnou nádobu kvůli asociálnímu chování několika jedinců. Ekologické hledisko je na dalším místě.

    Na to co se může spalovat a jak, platí celkem přísná pravidla. Stále lepší varianta je, když se nějaký odpad spálí ve spalovně, která dost emisí při spalování zachytí. Než aby SVJ platila více za další sběrné nádoby a asociálové do směsného odpadu házeli vše nebo odpad házeli po domě.

    Vložil Daněk (bez ověření), 20. Červen 2023 - 8:33
    • Hluk a neochota třídit odpad:

    Hluk po 22h. vyřeší policie. Třídění odpadu není povinnost.

    • Plné popelnice:

    Tak ať eSVéJé objedná další a naúčtuje Vám ji. Finančně Vás to jistě nezrujnuje.

    • Všichni hodně kouří a vajgly hází z balkonu na zem:

    U nás v domě kouří lidi na chodbě a vajgly hážou na ulici před obchod. Nikdo to neřeší.

    • Plivou na schodech:

    U nás jsou schody zasviněné a pochcané od psů. Platíme o to víc za úklid a všem je to jedno.

    Vše co popisujete je v bytových domech běžné. To řešit nemusíte. Ovšem ty ctihodnými sousedy dbajícími na právo a pořádek, správně ekologicky smýšlejícími poničené dveře bych určitě řešil.

    Vložil Dotaz2 (bez ověření), 29. Červen 2023 - 10:42

    „Plivou na schodech … schody zasviněné a pochcané od psů. Platíme o to víc za úklid“

    Nekecejte. Z Justiho příspěvku http://www.portalsvj.cz/…dy-na-sluzby#… plyne, že
    PRAVIDELNÝ úklid ve vyúčtování služeb být může ale MIMOŘÁDNÝ (štenice, desinsekce, deratizace, blytky, spreje, …) nemůže
    . Co není vyúčtováno ve službách Vás nemusí trkat. Prostě to zacvakne SVJ (z Vašich příspěvků na správu čímž se na tom podílíte podle podílu na ploše) a Vy se už nestarejte jak se správa domu provádí!

    Ale zase pokud by jste zařídil aby psi chcali na schody PRAVIDELNĚ, aby ci..ni plivali po schodech PRAVIDELNĚ, aby se někdo PRAVIDELNĚ vyblil někomu na dveře, či kontenery byly přistaveny PERMANENTNĚ – tak by to mohlo být ve vyúčtování služeb a tedy i těch psů nebo ci..nů, kteří tento náklad na de-bordelizaci generují, protože tak to je přirozené.

    „Hluk po 22h. vyřeší policie“

    Houbelec. Policie jezdí pouze na čumendu. Když se v normálním a doposud „bílém“ paneláku musí účastnit již po několikáté, mají policejní orgáni již připravené zaklínadlo: obraťte se v této civilní věci na soud.

    Vložil Jir (bez ověření), 20. Červen 2023 - 7:51

    Tak, dozvěděl jsem se, že někdo v noci postříkal dveře od bytu, kde mi bydlí romská rodina, kečupem a umístil tam nápis a geometrický obrazec. Kečup je také všude na podlaze. Zdá se, že někdo to nevydržel. Snad nebudou ještě větší problémy.

    Vložil Sousedka (bez ověření), 20. Červen 2023 - 8:08

    Když tu rodinu vystěhujete, tak problém zmizí. Jiné řešení není. Tu rodinu nevychováte, to by byla diškriminácia.

    Vložil Radil (bez ověření), 20. Červen 2023 - 5:32

    Kdo může užívat Váš byt, Vám nikdo určovat nemůže.

    Jiná otázka je, jak se mají uživatelé Vašeho bytu chovat. A o to zde jde. Jistě máte něco v tomto smyslu v nájemní smlouvě a sankci za nedodržení.

    Vložil radka2222 (bez ověření), 19. Červen 2023 - 16:44

    pokud jim prokáží vlastníci uvedené chování, samozřejmě musíte zjednat nápravu vy jako vlastník. ale spíš mám dojem, že si děláte srandu. to musí být jasné i prvňáčkovi, že takhle se chovat nesmí.

    Vložil Hubert (bez ověření), 19. Červen 2023 - 22:04

    Hodne veci ma reseni

    muzete jim zaridit vlastni popelnici na vic, koupit popelnicek, dat na steny, stropy a podlahu zvukove izolace.

    Barva kuze nevadi, jen je problem pokud vypadne na schodisti svetlo a nemate baterku.

    Pokud nebudete reagovat na sousedy, muzou to dat k soudu, kde by mohli i pozadovat nejake odskodneni v penezich … a pokud by jich bylo vic, pak i Vy by jste s laskou vzpominal jak jste vyhodne pronajmul byt.

    Vložil Daněk (bez ověření), 20. Červen 2023 - 8:11
    • Když se narodíš, jsi růžovej, já černej.
    • Když se stydíš – zrudneš, já zůstávám černej.
    • Když se opálíš – zhnědneš, já zůstávám černej.
    • Když je ti špatně – zezelenáš, já zůstávám černej.
    • Když omrzneš – zfialovíš, já zůstávám černej.
    • Když máš žloutenku – zežloutneš, já zůstávám černej.
    • Když zemřeš – zbledneš, já zůstávám černej.

    a ty mi říkáš barevnej!

    Vložil Hubert (bez ověření), 20. Červen 2023 - 12:32

    Hodne lidi zapomina na zakladni prava vsech

    ..... vratit se domu.

    Vložil Vlastník co řešil (bez ověření), 19. Červen 2023 - 19:40

    „pokud jim prokáží vlastníci uvedené chování, samozřejmě musíte zjednat nápravu vy jako vlastník“

    Vlastník – majitel bytu nemusí sjednat nápravu. Pokud asociálům prokáží porušení zákona na které se váže možnost vymáhát, vymáhat budou na asociálech.

    V množině asociálních úkonů se ještě často vyskytuje:

    • zajišťování dveří stále v otevřené pozici
    • vyhazování odpadu z oken
    • odkládání odpadu na chodbě domu nebo mimo sběrné nádoby na chodbě

    Asociálů se určitě nechci zastávat, v domě jsme jejich chování řešili také.

    Vložil Prvňáček (bez ověření), 19. Červen 2023 - 17:34

    „to musí být jasné i prvňáčkovi, že takhle se chovat nesmí.“ (Vložil radka2222 (bez ověření), 19. Červen 2023 – 16:44)

    Kdo? Nájemci pana Jiřího, nebo ostatní členové SVJ?

    Vložil wilda99, 20. Červen 2023 - 13:26

    Nájemci jsou zákonem NOZ dost chráněni. Problém je i ukončení smlouvy kvůli nehrazení nájmu a služeb a s tím spojené soudní tahanice (to ale není předmětem dotazu).

    Ukončení smlouvy dle NOZ např.

    § 2288

    nebo

    § 2291

    (2) Nájemce porušuje svou povinnost zvlášť závažným způsobem, …, způsobuje-li závažné škody nebo obtíže pronajímateli nebo osobám, které v domě bydlí .

    Vložil Problém je i ukončení smlouvy kvůli nehrazení nájmu a služeb (bez ověření), 20. Červen 2023 - 21:38

    Jaky je problem? Neplati? Odhlasim elektrinu. Za mesic sundaji elektromer. Nazdar :-)

    Do doby sundani muze kdykoliv doplatit a i potom.

    Vložil Řešil jsem (bez ověření), 21. Červen 2023 - 16:40

    Pokud nebudou mít neplatiči v bytě přístup k elektřině nebývá to pro ně bohužel důvod k odstěhování z bytu. V některých případech v bytě zůstávají dokonce i když nemají v bytě přístup k vodě. Zde na serveru byly doporučovány efektivnější postupy dle zákona i na hraně zákona.

    Vložil Evropan (bez ověření), 22. Červen 2023 - 8:46

    Bez elektřiny, bez plynu, bez vody, už se jim v bytě moc být nebude chtít. Ten plyn a vodu lze vypnout jen v některých případech mimo byt.

    Pravda je, že jedna cik**ská ču… takhle okupovala být i bez vody, ale jenom 14 dní, a pak ten byt používala jen jako skladiště 3 měsíce. V té době jsem ještě nevěděl, jak efektivně odstavit elektřinu do 10 dnů a že když už tam nemá obydlí (spí jinde), takže jí ty věci můžu vyházet ven…

    Pokud je elektřina psaná na pronajímatele, není nic jednoduššího, než podat ukončení smlouvy s demontáží, pokud je elektroměr přístupný na chodbě, tak od podání žádosti do demontáže je mezi 10 až 20 dny.

    Já příště využiji tento postup: jakmile nezaplatí do 3 dnů po výzvě, ihned podávám ukončení a informuji ho. Takže má celých 10 až 20 dnů na to, aby doplatil a já jsem ukončení stáhnul.

    Ukončí se tím i jakékoliv závazky vůči vašemu dodavateli. Narozdíl od toho, když přestanete platit, tak by vás odpojili až za 3 měsíce, mezitím spousta upomínek,

    V distribučním území ČEZ, je opětovné připojení (do 6 měsíců) bez požadavku na revizi, tedy zdarma.

    v území pražské energetiky (Praha) ale mohou požadovat při připojení revizní zprávu.

    Vložil ? (bez ověření), 22. Červen 2023 - 10:56

    „když už tam nemá obydlí (spí jinde), takže jí ty věci můžu vyházet ven…“ (Vložil Evropan (bez ověření), 22. Červen 2023 – 8:46)

    Prosím, abyste svůj názor podložil. Děkuji.

    Vložil Europán (bez ověření), 22. Červen 2023 - 11:49

    Vycházím z toho, že je chráněna nedotknutelnost obydlí,
    pokud však již bude zjevně bydlet jinde (to lze zjistit svědecky, pozorováním, fotopastí, od sousedů), kde bude mít i smlouvu, tak už se nebude jednat o jeho obydlí (bez ohledu na to, že na ten byt ještě bere dávky) nemůže již dojít k § 178 porušení domovní svobody.

    Další už je věcí smluvního ujednání a ukončené smlouvy a toho, že věci zanechané v bytě se považují za věc opuštěnou.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".