Kontrola před vypršením záruky
Dobrý den, budeme dělat kontrolu společných částí domů ještě před vypršením záruky. V bytech se bude jednat o kontrolu balkonů a stoupaček. V případě, že by se našly nějaké závady v bytech, tj. závada na balkonu nebo ve stoupačkách, tak jak reklamaci ideálně řešit? Informovat vlastníka bytu a ten ať si reklamaci dořeší sám nebo to reklamovat v rámci SVJ. Díky za reakce. Petr Malý
Z nálezu ÚS 320/15:
http://kraken.slv.cz/IV.US320/15
Účelem společenství vlastníků jednotek je ze zákona sdružit vlastníky jednotek v domě k výkonu správy společného majetku – společných částí domu a pozemku – v právnické osobě, která je nadána oprávněními a povinnostmi stanovenými zákonem a speciální oprávnění této právnické osoby spolu se speciálním zákonným vymezením práv a povinností spoluvlastníků vytváří zvláštní nástroj pro správu společného majetku. Tato správa je vykonávána orgány společenství vlastníků jednotek podle pravidel stanovených zákonem (a v jeho mezích stanovami) a tímto způsobem správy společné věci je v určitém rozsahu ze zákona omezeno právo spoluvlastníků samostatně vykonávat správu tohoto společného majetku, v porovnání s principy podílového spoluvlastnictví. Tento zvláštní druh správy domu, odvíjející se od speciálních znaků vlastnictví bytů či nebytových prostorů oproti právní úpravě podílového spoluvlastnictví, je opodstatněn zvláštním druhem plurality spoluvlastníků domu a jeho účelem je mimo jiné usnadnění výkonu správy domu. Pokud pak pod správu domu spadá i zajištění oprav společných částí domu, o čemž není pochybnost, neexistuje podle přesvědčení Ústavního soudu žádný důvod, proč by práva z odpovědnosti za vady společných částí domu vůči subjektu za tyto vady odpovědnému museli uplatňovat jednotliví členové společenství vlastníků jednotek a proč by tato práva nemohla být uplatněna v rámci správy společných částí domu společenstvím vlastníků jednotek.
Jasný, tomu rozumím, ale spíše mi jde o to, aby si to jednotliví vlastníci sami koordinovali, kdy budou doma a zda tu případnou závadu vůbec chtějí řešit. Takhle jsem to myslel.
Se zajištěním přístupu do jednotlivých b.j. to nemá nic společného. Jestli je závada na společné části nemůže vlastník odmítat její odstranění. Termíny musíte s dodavatelem dohodnout předem Vy. Samozřejmě po předběžné konzultaci s dotčenými vlastníky.
Reklamuje zákazník.
Zákazník opravu objednal a zaplatil.
Zjistěte, kdo je ve vašem případě zákazník. Ten nechť reklamuje. S nikým jiným zhotovitel nejspíš nebude chtít o závadách mluvit.
Poslední komentáře