Hlasování - jak se to počítá?

Vložil Anonymous, 13. Srpen 2007 - 13:15 ::

Dobrý den,

můžete mi někdo poradit, jak se počítají hlasy při hlasování na Shromáždění? Teď mi nejde o to, na co je potřeba 50% resp. 75% resp 100% hlasů a zda od přítomných, nebo od všech vlastníků. Jde o to, zda se počítají majitelé (jak mi tvrdí jeden právník), nebo spoluvlastnické podíly (což se mi zdá logické). Tj. má vlastník garsonky, jehož podíl na společných částech domu je třeba 2% stejnou váhu jako vlastník bytu 8+1, jehož podíl je 20%, nebo se to přepočítává.

Zcela konkrétní příklad, snad jednoduchý: Kdybychom byli SVJ se 4 jednotkami, přičemž majitel jednotky A bude mít veliký byt a bude mít podíl 70% na společných částech domu a zbývající majitelé (byty B,C a

  1. budou mít všichni stejně malý byt, každý 10% spoluvlastnic­ký podíl.
Bude se hlasovat o opravách, které nezmění výši podílů atd., tedy bude třeba souhlas 75% všech vlastníků. Znamená to, že musí hlasovat pro opravy 3 lidi v jakékoliv kombinaci (tedy třeba i pouze majitelé bytů B, C a D, kteří dohromady mají pouze 30%ní spoluvlastnický podíl v domě), nebo dojde ke schválení, když pro opravy hlasuje majitel bytu A s jedním z majitelů bytů B, C či D (protože dohromady dají 80% dle spoluvlastnických podílů?

Díky.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Ladis, 21. Leden 2009 - 18:34

    Jako kolegovi mě to není jasné. Budeme mít shromáždění vlastníků, docela bych uvítal návod jak se vypočítá ze zlomku s KÚ podíl. Případně máte na to nějakou pomůcku v excelu?

    Vložil Anonymou (bez ověření), 21. Leden 2009 - 20:46

    v KN je např. u bytu uvedeno 830/13500, to znamená, že se jedná o byt o velikosti 83 m2 a celkový součet všech jednotek v domě (bytových i nebytových)je 1.350 m2. Tento byt má při hlasování 830 hlasů. Ostatní byty podle své velikosti mají také takto určen počet hlasů. Celkem musí součet hlasů všech vlastníků dát číslo součtu všech jednotek, t.j. číslo za lomítkem.

    Vložil E56 (bez ověření), 23. Leden 2009 - 16:05

    Ze spoluvlastnického podílu se plocha bytu odvodit nedá, alespoň ne bez znalosti dalších údajů.

    Jak chcete plochu bytu odvodit ze spoluvlastnického podílu na domě kupř. 1/2? I kdyby by stejný podíl vyjádřen jinak, třeba 9000/18000, stejně nic neodvodíte.

    Kromě toho podíly nemusí plochu bytu přímo odrážet, jsou společenství, kde se dohodli na stejném podílu na jednotku, přestože jednotky zcela stejné nejsou.

    Vložil N. Klainová (bez ověření), 23. Leden 2009 - 16:16

    S první částí tvrzení je třeba souhlasit, ale ta druhá část je správná pouze v případě, že byste neměl na mysli spoluvlastnické podíly podle ZoVB. Ty jsou totiž stanoveny přímo zákonem viz § 8 odst. 2. Při jejich výpočtu se nemůže vycházet z ničeho jiného.

    Kromě nich však mohou členové SVJ odsouhlasit další podíly na čemkoliv a ty mohou být počítány různě. Dokonce se na větší počet podílů budeme muset připravit, protože návrh nového ZoVB s nimi počítá viz např. podíly zohledňující vymezené užívání společných částí domu apod.

    N. Klainová

    Vložil E56 (bez ověření), 23. Leden 2009 - 16:29

    Souhlasím i nesouhlasím:

    1. Od § 8 odst. 2 ZoVB se skutečně není možné odchýlit ani dohodou všech.
    2. Na druhé straně, pokud všichni podepíší prohlášení vlastníka (byť v rozporu s § 8 odst. 2 ZoVB), podíly podle prohlášení vlastníka se zanesou na katastr a platí, zápis v katastru je chráněn dobrou vírou (pokud byl učiněn po roce 1992).

    Věc se pouze zkomplikuje, pokud se skutečně bude muset stanovovat větší počet podílů, jak uvádí návrh nového ZoVB.

    Vše by zákonodárce měl řešit změnou výpočtu spoluvlastnického podílu, musí-li to být, který tak může zůstat jenom jeden, zapsaný do katastru a relativně nenapadnutelný.

    Velikost spoluvlastnického podílu je jedna z mála jistot, kterou vlastník má, všechno ostatní se dá dělat více způsoby.

    Vložil G.X, 21. Leden 2009 - 21:14

    Pozor, ne všechny podíly mají stejný jmenovatel a ne vždy to takto hezky odpovídá ploše krát 10, jak jste uvedl.

    Spoluvlastnický podíl není nic jiného než zlomek. 830/13500 = 0,06148, tj v procentech 6,148 %. Součet všech podílů v domě je roven jedné.

    G.X.

    Vložil Anonymous, 13. Srpen 2007 - 13:27

    Počítají se spoluvlastnické podíly. Hlas každého má váhu přesně jako je jeho podíl. Za manžele v SVJ hlasuje jen jeden.

    Vložil Ladis, 23. Leden 2009 - 14:24

    Díky všem. Holt na to udělám tabulku v Excelu a sestrojím čtyři druhy terčíků značících podíly.Bude to pak hračka.

    Vložil N. Klainová (bez ověření), 23. Leden 2009 - 14:29

    Objednáte-li si prográmek Klaiex (zdarma) a potom otevřete soubor Podklady, tabulku tam najdete. A taky spoustu dalších tabulek. Ale pozor, je to v Excelu 2007.

    N. Klainová

    Vložil Ladis, 24. Leden 2009 - 10:11

    Moc děkuji, už jsem se na to koukal. Pro mě by to znamenalo koupit licenci na nový Office což se mě zatím nevyplatí. Nicméně mě to donutí nastudovat Excel trochu podrobněji a vytvořit tuhle „počítací“ tabulku.

    Vložil Gustav, 24. Leden 2009 - 10:48

    Existuje na stránkách např. ( http://www.microsoft.com/…details.aspx?…) Sada Microsoft Office Compatibility Pack pro formáty souborů aplikace Word, Excel a PowerPoint 2007

    Potom se dá otevřít i excel 2007. Funguje to…

    Vložil Ladis, 24. Leden 2009 - 17:01

    Tak to je super, jdu do toho,

    Vložil Mirek_2 (bez ověření), 24. Leden 2009 - 18:29

    Potvrzuji, že to funguje výborně. Pro všechny příznivce tabulek p.Klainové, které odradil požadavek na nejnovější verzi dodávám, že tento Pack vám umožní přečíst tabulky v Ex-2007, ale zpět jej uložit nejen jako sešit ex-2007, ale i m.j. v oblíbeném formátu Excel 2003 a vše zpracovávat ve verzi, na kterou jste zvyklí. Měl jsem to na počítači taky, ale po instalaci nového PC a systému jsem tento Pack hledal a nemohl ho znovu najít. Takže taky děkuji za upozorněni!

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".