eSIPO

Vložil vs, 11. Červenec 2014 - 21:44 ::

Dobry den,

protoze se mi nedari presvedcit vlastniky bytu o nevyhodnosti SIPO (diky podlimitnim platbam platime mesicne pokutu 200Kc) uvazuji o prechodu na eSIPO. Provadel jste jiz nekdo tento prevod? Mesicne bychom usetrili cca 100Kc, cemu vsak nerozumim – faktura od ceske posty by stale chodila s jinym variabilnim symbolem, nelze tedy zadat trvaly prikaz, i kdyz jsou castky stale stejne… Jak to resite vy?

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil mostecak, 13. Červenec 2014 - 9:49

    Nahlédl jsem na ceník pošty a stojí to 500 Kč měsíčně plus 3 Kč za položku (http://www.ceskaposta.cz/…nik_SIPO.pdf položka 1.3 a http://www.ceskaposta.cz/…y-platci.pdf článek 8)

    V internetové aplikaci pošty ani ve výpisech není vidět seznam lidí,kteří zaplatili, jen spojovací čísla, což je nevýhodné z hlediska prověřování plateb. Pokud jich zaplatí méně, než mělo, je potřeba do aplikace zadávat postupně každé spojovací číslo, aby se zjistilo, kdo nezaplatil.

    Lze si u pošty připlatit dávkové soubory a automatické zpracování, ale to už je mnohem dražší.

    Bohužel aplikace pošty nemá XML, CSV nebo API, co by se mohlo naexportovat do programu používaného SVJ/družstva, který to zpracuje a spáruje spojovací čísla s vlastníky/ná­jemníky. A nejenže to neumí export (který dnes už umí každý internetbanking), ono to neumí ani vypsat seznam spojovacích čísel a částek! Funguje to způsobem, že se zadá historie, období a spojovací číslo a vyjedou se částky po měsících jen pro to spojovací číslo, každé spojovací číslo je tedy třeba zadávat zvlášť.

    Pošta peníze pronajímateli/SVJ/druž­svu posílá 2× měsíčně (řádný termín a opožděnci).

    Vložil mostecak, 14. Červenec 2014 - 10:32

    Sipo má pravděpodobně ještě jednu nevýhodu, a to pro plátce: vlastní-li/drží-li/pronajímá-li více bytů (tj. 2 nebo více) spadající pod správu jedné organizace (SVJ, družstvo), tato organizace platby/nájmy za všechny jeho byty sečítá do jedné částky a ta je pak uvedena na jedné řádce na složence SIPO. Ideální by bylo, kdyby každý byt byl na samostatné řádce, což ale údajně nejde.

    Vložil Krupp, 14. Červenec 2014 - 15:11

    To ale vůbec není pravda. Je to otázka dohody s organizací, jíž platíte. Zřejmě je to pro organizaci výhodnější to sčítat a proto tvrdí, že to jinak nejde. Já bych rovněž považoval za výhodnější to sčítat. Proč mám platit dvě platby a platit dva poplatky? Pokud ale trváte na dvou částkách, stačí když organizace jíž platíte zadá ke každé částce jiný kód platby. Obvykle se používá 13, ale klidně mohou použít ud druhé platby třeba 14. Stejně tak to je, pokud platíte třeba plyn nebo elektřinu za více bytů stejnému dodavateli. Jirka

    Vložil mostecak, 14. Červenec 2014 - 15:26

    Máte pravdu, je to tak, rozepsat lze, ale za každou položku účtuje pošta samostatný poplatek, proto se organizaci rozdělení plateb prodražuje. Dal bych si sám mínus, ale nejde to :)

    Vložil Krupp, 12. Červenec 2014 - 22:31

    Ta ušetřená stovka asi není moc. Jestli vlastníci SIPO chtějí, tak proč ne. Pro SVJ může být dražší, ale vlastníci mohou výrazně ušetřit, když platí 5–10 položek najednou. Výhodou SIPO je, že dostanete seznam plateb v jednom souboru, a data můžete snadno naimportovat do svého systému. Jak ale vidíte na názoru jiného diskutujícího, názory se mohou velmi lišit. Snažil jsem se zjistit co je eSIPO, ale informací je zatím málo. Jirka

    Vložil # (bez ověření), 12. Červenec 2014 - 21:02

    SIPO nebrat, žádnou výhodu neposkytuje.

    #

    Vložil # (bez ověření), 13. Červenec 2014 - 9:04

    „Výhodou SIPO je, že dostanete seznam plateb v jednom souboru, a data můžete snadno naimportovat do svého systému.“

    To umí každá banka. Znáte nějakou další výhodu?

    Vložil Krupp, 13. Červenec 2014 - 9:33

    Nejsem agentem České pošty. Používání SIPO je mi fuk. Když to ale vlastníci chtějí a jsou na to zvyklí, proč jim nevyhovět? Samozřejmě je možno data přenést z jakéhokoliv výpisu. Musíte ale odseparovat ostatní položky od plateb od vlastníků. I to samozřejmě jde, ale je to trošku práce. Jen reaguji na váš negativní názor bez čehokoliv konkrétního. Jirka

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".