Domovni rad - Pes pouze se souhlasem 75% spolecniku

Vložil Anonymous, 8. Květen 2009 - 2:15 ::

Dobry den, v lednu jsem si koupil byt v osobnim vlastnictvi. Prvni problem na sebe nenechal dlouho cekat a dozvedel jsem se, ze starousedlici se kdysi dohodli, ze v dome nebudou zadni domaci mazlicci. Pro me je toto neakceptovatelne a proto se chci zeptat jestli musim tento bod domovniho radu dodrzovat a co mi pripadne hrozi pokud tak nebudu cinit? Co se tyce vsech ostatnich povinnosti mam vse v poradku. Muj podpis neni na zadnem dokumentu upravujicim takoveto podminky. Predem dekuji i za zapornou odpoved.

S pozdravem Kazlepka

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Matějka Jaroslav, 8. Květen 2009 - 15:21

    Vážený p.Kazlepka, a ostatní,

    ujasněme si:

    • byt je určen k bydlení v souladu s „Prohlášením vlastníka“ a kolaudačním rozhodnutím;
    • zvíře je, dle platné legislativy, věcí a Domovní řád, který vychází především z ustanovení OZ nemůže zakázat držení věci, pokud zakazuje, je v rozporu s OZ, za určitých podmínek může pouze „omezit“;
    • majitel věci (zvířete) se musí chovat tak, aby ostatní uživatele domu neomezoval na jejich právech hlukem, zápachem, nepořádkem či neohrožoval na bezpečnosti a zdraví;
    • majitel věci (zvířete) odpovídá za všechny případné škody, které způsobí či vzniknou z důvodu držení věci na cizím, případně společném majetku, viz OZ i ZoVB.

    Jinou záložitostí je chov zvířat, který se řídí také výše uvedeným a dalšími předpisy či vyhláškami celostátními či dané obce. Zájmovému chovu nelze zásadně bránit, ale chov zvířat k „prodeji“ již mění způsob užívání jednotky/bytu, jelikož byt je již užíván k jiným účelům – k podnikání (byť v „malém“, často bez živnostenského oprávnění). Majitel věci – zvířete musí zachovat pro dané zvíře i podmínky stanoveného minimálního životního prostoru. Některá zvířata nelze v bytě chovat z důvodu hygienicko bezpečnostních. Některá zvířata jsou na zvláštních seznamech a jejich držení podléhá registraci. Blíže hygienické či veterinární předpisy.

    Matějka

    Vložil Ano (bez ověření), 8. Květen 2009 - 17:52

    Z toho, že zvíře je věc, resp. je pokládána právním řádem České republiky za věc, nelze v daném případě dovodit vůbec nic.

    Láhve se stlačenými plyny nebo barvy a laky jsou také věci, a přesto nemůžete mít v bytě jejich sklad, byť pro vlastní nekomerční potřebu.

    Rád věnuji p. Matějkovi do jeho bytu v paneláku malé živé kůzle.

    Vložil Matějka Jaroslav, 8. Květen 2009 - 19:08

    Každý vlastník věci je povinen dodržovat všechny závazné právní předpisy, zákony, vyhlášky a normy technické i zdravotně hygienické a veterinární, týkající se dané věci. (Je rozdíl mezi domácím zvířetem a užitkovým zvířetem.) Neznalost zákonných norem neomlouvá.

    Takže laskavě nastudujte, co vše musíte splnit, pokud chcete v bytě mít jako věc kozu, ve vašem případě možná i „vola“.

    Já to znát nemusím, jelikož takovou věc nevlastním, ale jsem ochoten vám za úplatu ve výši v daném čase a místě obvyklou poskytnout úplnou informaci. Za informace se dnes PLATÍ.

    Za kůzle vám děkuji, je to dobré maso, ale pouze pokud není starší 6 měsíců.

    Matějka

    Vložil Jana1, 9. Květen 2009 - 6:07

    Pane Matějka! Gratuluji, konečně jste se „pochlapil“. Myslím, že bylo načase zkoncovat se šťourarem. Nenechte se volem vytáčet a neplýtvejte své znalosti, nehažte perly........Jsou důležitější témata na pořadu dne. Zdravím a děkuji za Vaší pohotovost a ochotu přispěchat s radou na otázky, i když mnohdy pocházejí od úplného laika a začátečníka. Jana

    Vložil Kazlepka (bez ověření), 9. Květen 2009 - 11:03

    Ano logicky je tento usedek platny nikoliv vsak nutne pravdivy. Prava nestuduji, logiku jsem vsak mel. Opravte me pokud se pletu.

    Podle me a snad i podle zakona se zvirata urcite deli na nejake skupiny. Napr. uzitkova, domaci, exoticka atd. Pokud ano urcite je nekde vymezeno, ktere spadaji pod vec, ktera musi byt urcitym specialnim zpusobem hlidana, evidovana a chranena a nektere jsou povazovany za vec se kterymi muzete libovolne nakladat ve smyslu vlastnictvi nikoliv ve smyslu chovani se k temto tvorum hrube atpod). Pokud je tomu tak verim, ze pravni rad k temto vecem prihlizi a tak vam nedovoli poridit si do bytu napr. ono zminovane kuzle.

    Nemam rad diskuze tohoto typu, kde se jeden predhani pred druhym jen aby ukazal, ze vi neco vic. Slo mi jen o radu, kterou mi nastesti dal p. Matejka a to jestli je laik nebo pravnik je mi docela volne. Zkuste se nekdy zamyslet jestli by cas straveny otravovanim lidi v diskuzich neslo vyuzit lepe at uz ve vas prospech nebo ve prospech tech co by vasi pomoc uvitali.

    S pozdravem Radim Kazlepka

    Vložil Kazlepka (bez ověření), 8. Květen 2009 - 18:15

    Myslim ale, ze by jste zde narazil na vyjimky, ktere pan Matejka zminoval. Nechci tuto diskuzi zesmesnovat a proto prosim jen o vazne komentare. Je jasne, ze mnoha lidem tohle prijde smesne, pokud ale vlastnite psa a potrebujete vedet, ze ho nebudete muset dat kvuli par neprijemnym lidem do utulku pak vam tato diskuze smesna opravdu neprijde.

    S pozdravem Kazlepka

    Vložil Kazlepka (bez ověření), 8. Květen 2009 - 17:27

    Dobry den p. Matejka, mohl by jste mi prosim jmenovite napsat z jakych duvodu muze dojit k omezeni chovu psa v byte? Predem dekuji i za zapornou odpoved.

    S pozdravem Radim Kazlepka

    Vložil Matějka Jaroslav, 8. Květen 2009 - 18:59

    Vážený pane Kazlepko, a ostatní,

    jedná se o případ, v souladu s hygienickými předpisy, kdy vchod do domu pro obyvatele je společným vchodem i do provozoven protavinářské výroby, provozoven osobní hygieny (holičství, kadeřnictví), zdravotních zařízení apod. Bývá tak uvedeno v rozhodnutích pro provozování těchto zařízení.

    A to je ten důvod, proč je vyžadován ke zněně užívání jednotky souhlas všech, jelikož v některých případech se s vyslovením souhlasu vzdávám některých svých práv, přičemž nový vlastník, kterému věc prodávám, do těchto práv vstupuje a je moji chybou jako prodávajícího, že jsem kupujícího na tuto skuečnost neupozornil písemně ve smlouvě o převodu jednotky.

    Matějka

    Vložil kolemjdoucí (bez ověření), 9. Květen 2009 - 14:33

    A co slepecký pes který ma přístup téměř kamkoliv? S tím společným vchodem do prodejny nebo výrobny potravin bych přílíš neoperoval neboď člověk je daleko větším bacilonosičem než pes a tudiž by do prodejny nemohl vstoupit. Závěr – SVJ nemá žádné právo omezovat majitele psa (věci)natož rozhodovat zda si tuto věc (psa) mohu pořídit.

    Kolemjdoucí

    Vložil Anonymou (bez ověření), 8. Květen 2009 - 15:49

    Protože pes zjevně druhé omezuje na jejich právech hlukem, zápachem a nepořádkem, je podle p. Matějky jeho držení v bytovém domě vyloučeno.

    Vložil Kazlepka (bez ověření), 8. Květen 2009 - 16:48

    Myslim ze pokud se majitel stara o psa radne je takovyto vyklad nesmyslny. Tim nemyslim vyklad pana Matejky, ale od Anonymouse. Pripadne mi ze mohu toto narizeni brat jako jakousi „sikanu“ ze strany starousedliku a predpokladam, ze pokud zajistim veskere nalezitosti potrebne pro chov psa v byte nemuze mi nikdo ve svobodnem drzeni psa branit. Samozrejme se nejedna o zadny kontrolovany chov, ale o pouhe vlastnictvi psa.

    Jediny argument, ktery mi byl vznesen je uzivani spolecnych prostor k ceste do a ven z bytu coz mi pripadne nesmyslne, protoze stejne tak bych mohl branit pruchodu ostatnim najemnikum, protoze by mi muj podil mohli znecistovat stejne jako psi.

    Mrzi me pristup nekterych lidi k ostatnim a nepochopeni toho, ze v bytovce je treba vzdy drzet jakesi kompromisy. Osobne jsem toho nazoru, ze pokud chce nekdo chovat psa a bude se o nej starat tak jak ma, nevidim duvod mu v tom branit. Pokud vsak pes bude problemovy a majitel se k veci bude stavet zady, jsem pro potrestani majitele. Zde je vsak kamen urazu a nikdo asi nikdy nestanovi, kdy je toto obtezovanim ze strany pejskare a kdy pouha sikana od pohodlnych lidi, kteri nejsou schopni tolerovat zajmy ostatnich. Zbyva mi tedy jedine, poridit psa a cekat, ze si starousedlici zvyknou a dojde jim, ze byl nesmysl mi v tom branit.

    Vložil Matějka Jaroslav, 8. Květen 2009 - 16:45

    Vážená/ý Anonymou,

    možná váš nevychovaný pes druhé omezuje na jejich právech hlukem, zápachem a nepořádkem.

    Matějka

    Vložil Anonymou (bez ověření), 8. Květen 2009 - 6:57

    Takové usnesení je nesmyslné a především odporuje zákonům.

    P.L.

    Vložil Kazlepka (bez ověření), 8. Květen 2009 - 11:26

    Dobry den, vecer sem pridam uplne zneni inkriminovaneho bodu domovniho radu.

    S pozdravem Kazlepka

    Vložil Kazlepka (bez ověření), 9. Květen 2009 - 0:09

    Drzeni domacich zvirat

    1. Drzeni psa v byte musi predchazet souhlas 75% vlastniku v dome
    2. Vlastnik bytu i najemce bytu nese plnou odpovednost za domaci zvirata, ktera jsou v byte drzena (psi, kocky, morcata, ptaci apod.). Je soucasne povinnen dbat, aby nedochazelo k ruseni uzivaciho prava ostatnich v dome a byla v dome i okoli domu dodrzovana cistota.
    3. Venceni domacich zvirat je zakazano v detskych parkovistich, hristich, piskovistich a jejich okoli a v okoli obytnych domu.

    vesmes se jen potvrdilo, ze bod 1 je evidentne v rozporu se zakonem o kterem psal pan Matejka. Navic je v domovnim radu jeste jedna krasna ve c a to:

    3. Vlastnici (najemnici) jsou povinni pri vykonu svych prav dbat, aby v dome bylo vytvoreno prostredi, zajistujici ostatnim bydlicim vykon jejich prav. Vykon prav a povinnosti, vyplyvajicich z vlastnickeho vztahu, nesmi bez pravniho duvodu zasahovat do prav a opravnenych zajmu jinych osob a nesmi byt v rozporu s dobrymi mravy.

    coz znamena ze tento bod a bod c. 1 si navzajem odporuji, protoze pokud mi nekdo bude branit ve vlastnictvi psa porusuje bod cislo 3.

    Vložil Iveta Ca. (bez ověření), 14. Květen 2009 - 9:18

    Pane Kazlepko, jen bych se zeptala: až si poříte psa, budete si ho brát sebou do práce nebo ho každý den necháte samotného doma, takže ostatní majitelé bytů (důchodci, matky na mateřské) budou hodiny a hodiny poslouchat nepřetržitý štěkot?

    Vložil Kazlepka (bez ověření), 19. Květen 2009 - 1:56

    Vazena pani Iveto, jak jste jiz z mych prispevku poznala jsem mlady pracujici clovek a tak je jiste na snade tato otazka. Odpoved je ne, do prace si psa brat nebudu, protoze je psum do kancelare vstup zakazan. Myslim si ale, ze se stekot da jistym zpusobem omezit. Hodne zalezi na samotne vychove a pristupu k samotnemu psovi. Pokud pisete o matkach na materske, je zde problem s kricicimi detmi, ktere jsem nucen poslouchat i kdyz je nocni klid. Co se tyce duchodcu tak s temi mam opacnou zkusenost, jakykoliv i maly podnet je dokaze vyburcovat k aktivite. A proto mam tento problem. Neni s nimi snadna domluva. Je to otazka kompromisu. Pes prirozene steka, dite prirozene krici a duchodce prirozene nadava. Nic s tim asi uz nikdo nenadela a tak nezbyva nez cekat, ze jednou najdeme spolecnou cestu. Pokud je nekdo konfliktni typ at jde bydlet nekam na samotu do sveho. Ja jsem tolerantni clovek a tak rikam at si dite krici a duchodci nadavaji vymenou za to, ze ja budu vlastnit psa. Je to docela jednoduche ne ? :)

    Vložil Kalous (bez ověření), 14. Květen 2009 - 13:21

    Vážená, ne každý pes celý den štěká a i kdyby ve dne není noční klid. Rovněž přes den (někdy i noc) řvou i děti, hlasitá televize či rádio. Chudáci majitelé psů, hodiny a hodiny poslouchají řvocí děti a hlučné sousedy.

    Vložil Pepa z depa (bez ověření), 9. Květen 2009 - 7:19

    S výjimkou věty

    „Drzeni psa v byte musi predchazet souhlas 75% vlastniku v dome“

    Váš domovní řád pouze opisuje platné právo.

    Vložil Václav (bez ověření), 8. Květen 2009 - 8:50

    Dodržujete divišovskou vyhlášku?

    http://pravojinak.blogspot.com/…i-psich.html

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".