Dlouhé fakturační období u plynu

Vložil Anonymous, 4. Červen 2009 - 22:48 ::

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak ostatní řeší roční vyúčtování služeb spojených s užíváním bytu ve vztahu k dlouhým fakturačním obdobím např. u Přažské plynárenské. Zde je fakturační období u našeho SVJ od srpna běžného roku do srpna následujícího roku. Spotřeba plynu se sice dá odečíst z plynoměru, ale cena k 31.12. se nedá odhadnout. Plyn používáme k vytápění a ophřevu TUV. Pokud faktura přijde až v září, nejsme schopni dodržet termín pro vyúčtování služeb minulého roku. Zdeněk

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Anonymous - Zdeněk (bez ověření), 5. Červen 2009 - 11:01

    Děkuji všem za rady, určitě přijdou vhod.

    Vložil Matějka Jaroslav, 5. Červen 2009 - 8:56

    Vážený pane Zdeňku

    tak, jak píší předchůdci.

    Uskutečněte samoodečet stavu na plynoměru a postupte tento údaj dodavateli se žádostí o mimořádnou fakturaci k danému datu, možné je i prostřednictvím elektronické pošty. Dodavatel vám odečet k požadovanému datu z kapacitních důvodů nemusí sám uskutečnit.

    Obdobně můžete konat i u elektrické energie, vody. Mimořádná fakturace může být zpoplatněna (cca 400,–Kč/faktura).

    Dále je možné ve smlouvě o dodávce požadovat kratší termín fakturace či fakturaci k datu.

    Pozn.: Kdo vám provozuje domovní tepelný zdroj (plynovou kotelnu)? Doporučuji sjednat oprávněného provozovatele a plátce DPH, vstupy do tepelného zdroje jsou v základní sazbě DPH 19%, výstup=teplo+ohřev TUV je ve snížené sazbě DPH 9%. Postupujete v souladu se závazným Cenovým rozhodnutím ERÚ (Energetický regulační úřad) č.7/2008, včetně příloh? I pro předcházející roky byla závazná Cenová rozhodnutí.

    Matějka

    Vložil Anonymous777 (bez ověření), 5. Červen 2009 - 12:25

    Provádění samoodečtů je v daném případě zbytečné.

    Vložil Matějka Jaroslav, 5. Červen 2009 - 12:49

    Vážený Anonymous777,

    jako zákazník žádám o mimořádnou fakturaci k nějakému dni a k nějakému stavu, proto jsem provedl samoodečet.

    Nevidím na tom nic zbytečného.

    V případě, že dodavatel bude provádět odečet sám k 31.12., respektive v 6.00 hod. dne 1.1., je oprávněn účtovat za nadstandartní službu.

    Matějka

    Vložil ivo6 (bez ověření), 5. Červen 2009 - 8:35

    Pozadejte plynarnu o zmenu fakturacniho obdobi. ivo6

    Vložil Anonymous 2 - PETRA (bez ověření), 5. Červen 2009 - 6:10

    Dobrý den, my to řešíme tak, že 31.12. vždy požádáme plynárnu o mimořádné vyúčtování k 31.12. SVJ 323

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".