Archivace faktur v účetnictví versus křížová kontrola
Dobrý den. Naše předsedkyně nechápe, proč by měla po schválení účetní závěrky schovávat staré faktury, že prý rok stačí a pak to stejně nikoho nezajímá. Hledám nějaké laické argumenty, které by pochopil i laik. Se zákonem o účetnictví a povinností archivovat 5 let jsem neuspěl. Tak mě napadlo zkusit argument křížové kontroly. Kdyby FÚ kontroloval účetnictví nějakého našeho dodavatele nebo řemeslníka, co pro nás pracoval. A třeba chtěli potvrdit, že opravdu ta faktura existuje, tak jestli by nás mohl vyzvat, abychom finančnímu úřadu tu fakturu autorizovali. Dělá se to? A je to dobrý argument pro naší předsedkyni?
Požádejte finanční úřad a o kontrolu a paní předsedkyně se dozví pravdu.
Pokud máte smlouvu s účetní, tak ta je povinna archivovat originální faktury. Jestli má předsedkyně faktury v kopii, tak je archivovat nemusí. Dobré je ještě dát do elektronické podoby a zálohovat. Nikdy se neví, co se může stát. My máme faktury v obojí podobě, papírová kopie pro vlastníky, kdyby si chtěli zkontrolovat dokumenty.
Poslední komentáře