Vložil lake, 16. Leden 2012 - 11:39
  • „Může tedy družstvo udělat vyúčtování služeb za celý rok 2011?“

Přechod správy domu na SVJ není v legislativě řešen, takže je to jistě možné i praktické řešení.

  • „A platby do fondu oprav a provozního, které zaplatili již členové SVJ se převedou na účet SVJ?“

Nešlo ani o platby na fond oprav družstva, ani do provozního fondu. Že to tak bylo nesprávně zaúčtováno je jiná věc. Částky zaplacené vlastníky jednotek PO PŘEVODU JEJICH BYTU DO VLASTNICTVÍ nemají co dělat na fondech družstva. Jde (jak jsem napsal) buď o bezdůvodné obohacení družstva na základě omylu plátce, nebo o cizí zdroj, o kterém bylo třeba účtovat jako o přijatých zálohách na správu domu. S přijetím zálohy vznikl závazek družstva vůči plátci ve stejné výši. Ten musí být rovněž veden v účetnictví. Jak to dát účetně do pořádku Vám bohužel neporadím, snad některý odborník na účetnictví se ozve.

  • „… faktura za právníka, který sepisoval smlouvy SVJ bude zase družstvo po SVJ nárokovat? “

To by bylo jednoznačně neoprávněné. SVJ nemá naprosto nic společného s náklady družstva na sepsání kupních smluv a na převody bytů. Družstvo má nárok na proplacení nákladů na první schůzi shromáždění, kterou svolalo jako původní vlastník budovy.

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.