Vložil AP (bez ověření), 20. Prosinec 2011 - 8:28

Pokud jste patní vodoměr skutečně nechali ověřit u nezávislého metrologického střediska (a nikoli u vodáren), pak těžko můžete takto vysokou spotřebu reklamovat u dodavatele. Jakákoli reklamace (aby byla úspěšná) musí být podložena důkazem, že chyba je skutečně na straně dodavatele – např. když by vodárny používali prošlý vodoměr apod.

Jinak mě ale docela udivuje, že tak vehementně odmítáte možnost černého odběru u některých vlastníků. V našem domě jsme měli například jeden případ, kdy se podnájemníci chtěli pomstít pronajímateli bytu (vlastníkovi), a tak schválně nechávali puštěnou vodu non-stop (teplou i studenou). Tímto způsobem zvládli protočit neuvěřitelných 500 m3 za několik měsíců !!! Pak jsme také u nás měli případ, kdy si jeden kutil nechal na přívodní trubku namontovat odbočku na filtrování vody. A protože byla ta odbočka před vodoměrem, vodoměr tuto spotřebu neregistroval. Kolik takto uniklo vody bez náměru se pak těžko dá zjistit.

Netvrdím, že ve vašem případě je problém způsobem černým odběrem, ale tuto možnost bych rozhodně nepodceňoval (obzvláště pokud se v posledním roce ve vašem domě měnili nějací vlastníci/nájem­níci).

Doporučoval bych vám tedy následující kroky:

  1. Kontrolu patního vodoměru u nezávislé firmy
  2. Kontrolu možných úniků vody za patním vodoměrem (suterén, stoupačky)
  3. Kontrolu domovních vodoměrů (zda není prošlý cejch)
  4. Pečlivou kontrolu vodovodních rozvodů (hlavně ve stoupačkách), zda někde neobjevíte nějakou „černou“ odbočku

Pokud vám nic z toho nedá odpověď na zvýšenou spotřebu vody, tak vám asi nezbude, než se s tím smířit.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.