Vložil Anonymous, 8. Únor 2008 - 13:13

Smlouva o vedení účetnictví by měla podrobně specifikovat předmět smluvního ujednání, např.:

• vedení účetnictví v souladu s předpisy (ZoÚ, vyhláškou, ČÚS, vnitřními směrnicemi),

• sledování stavu a pohybu jednotlivých druhů záloh podle vlastníků jednotek,

• předávání výstupů z účetnictví (deníky, předvahy…) případně kopií některých dokladů (výpisů z účtů, faktur, předpisů záloh apod. ), s uvedením periodicity (měsíční, čtvrtletní, pololetní, roční),

• vyhotovení účetní závěrky, případně přiznání k dani z příjmů, vznikne-li daňová povinnost, zajišťování zveřejnění účetní závěrky, existuje-li tato povinnost,

• způsob archivování účetních záznamů,

• zpracování vyúčtování záloh na služby a zajištění finančního vyrovnání s vlastníky jednotek, …. atd.

Neměl by chybět závazek osoby, která účetnictví SVJ povede, nahradit SVJ penále nebo pokuty vyměřené kontrolními orgány za porušení předpisů, pokud neprokáže, že porušení nezavinila.

Ve smlouvě by měly být uvedeny termíny i pro SVJ – např. předávání podkladů o výdajích členů výboru…. Součástí smluvního ujednání je i způsob fakturace, placení odměny za vedení účetnictví a možnost úprav ceny za vedení účetnictví (např. s ohledem na inflaci). Smlouva obsahuje další práva a povinnosti obou smluvních stran např. sankce při nedodržení termínů, odpovědnost za škody způsobené nedostatečnou ochranou účetních záznamů…

Další podrobnosti jsou uvedeny v publikaci SVJ vydané nakladatelstvím Bilance (www.bilance.cz – odborné publikace).

N. Klainová

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.