Vložil nezval (bez ověření), 19. Srpen 2016 - 22:50

Je rok 2016, tak se táži, zda stále platí, že SVJ je povinno archivovat daňové doklady od dodavatelů po dobu 10 let.

Naše SVJ není plátcem DPH a nepodniká.

Vyměnili jsme správce a předal nám pouze z účetního programu vytištěnou hlavní knihu za rok 2014, 2015 a polovinu roku 2016, samotné faktury nikoli, a to ani v kopiích. Přeme se o účetnictví za 5 let dle zákona o účetnictví a o předání dokladů. Odmítají je vydat s odůvodněním, že jde o jejich majetek. Totéž se týká smluv, předali jen aktuální běžící smlouvy, nikoli předchozí platné. Protože však odběratelem faktur je SVJ, jsme názoru, že faktury jsou naše. Budeme sepisovat výzvu k předání zbytku dokumentace a řešíme, zda vyzvat k předání jen za 5 let, nebo za 10 let, jak se píše zde v diskusi. SVJ existuje od roku 2000.

Je tedy SVJ povinno archivovat faktury 10 let nebo 5 let?

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.