Vložil Áloisie (bez ověření), 24. Leden 2023 - 14:42

Mám dotaz na osoby znalé.

Na stránce hledání schránek je odpověď na vyhledávání:

1/ “Datová schránka pro subjekt XY existuje, ale nebyla dosud zpřístupněna.”

Moje otázka zní: chápu správně, že se zatím schránka nachází v 15 denní lhůtě, a nejde do ní zatím nic zasílat? Tedy jakoby nebyla.

Ale nejpozději do 15 dnů půjde, i když se do ní majitel vejlupek nepřihlásí, a pak hned poběží fikce doručení 10 dnů, chápu to správně? Po uplynutí až dalších 7 dnů od doručení pro předžalobní výzvu, mohu podat žalobu.

2/ dále je na té vyhledávací stránce mají takové zmatečné vyjádření:

“Tip pro majitele: Pokud jste obdržel/a dopis s přístupovými údaji nebo e-mail s odkazem pro aktivaci, prosíme, použijte je, případně se přihlaste Identitou občana. Pokud nemáte aktuálně žádný prostředek pro přihlášení do datové schránky, dostavte se na pobočku Czech POINT a požádejte o nové přístupové údaje, s kterými se následně přihlaste do své schránky. Pokud tak neučiníte, bude neaktivní schránka zrušena a v prvním čtvrtletí roku 2023 Vám bude zřízena nová.”

Nerozumím poslední větě, však tato schránka byla právě zřízena v prvním čtvrtletí a předtím žádná neexistovala. Anebo se tato vymaže a zřídí nová? To je blbost ne?

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.