Vložil Pavel, 17. Říjen 2022 - 7:38

MMP23,

popíšu jak to děláme u nás (141 jednotek).

1)ročně se na shromáždění projedná a schválí rozpočet na příští rok a plán údržby, oprav a modernizace a zdroje jeho financování na 7 let (na příští rok podrobně, na další roky výhled)

2)každý Q je v zápisu z jednání výboru přehled hospodaření. Jednak rozvahové položky jako stav bankovního účtu, pohledávky po lhůtě, dlouhodobá záloha, zůstatek úvěru (ten už máme splacený) a jednak výsledkové položky jako náklady celkem a z toho několik největších položek

3)před shromážděním se rozesílají e-mailem projednávané materiály s návrhem usnesení. Rozvaha a výkaz zisku a ztráty jsou nad rámec povinností v plném nikoliv zkráceném rozsahu

4)před shromážděním je „předtermín“ pro zájemce, kde je k dispozici mj. obratová předvaha, hlavní kniha, deník etc. a ostatní materiály připravené na shromáždění

5)před shromážděním prověří účetnictví auditorka, která je členkou kontrolní komise. Sice nedělá statutární audit podle směrnic KA ČR, ale účty prověří

6)před projednáním a schválením účetní závěrky na shromáždění se k účetní závěrce a činnosti výboru za uplynulý rok vyjádří kontrolní komise

7)žádné speciální reporty neděláme. Vlastníky stejně nejvíce zajímá kolik budou v příštím roce platit, ti zvídavější mají zájem o stav na účtu a pohledávky po splatnosti. Ale to jim jednak posíláme předem a jednak se to promítá na plátno takže k této části projednávaných materiálů na shromáždění nejsou prakticky žádné dotazy.

Hezký den!

Pavel

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.