Jaký bankovní účet?

Vložil Anonymous, 14. Srpen 2020 - 22:23 ::

Nabídka bankovních účtů je nepřehledná a výběr nesnadný.

Že by mělo být vedení a běžné užívání zdarma bez podmínek je zřejmé a většina bank takový účet nyní nabízí, i pro právnické osoby (SVJ). Bezpoplatkové účty se zde už dostatečně řešily. Jaké jsou další požadavky? Tam se požadavky mohou lišit. Oceňuji:

Zasílání výpisů z účtu e-mailem. Tedy zaslání výpisu jako přílohu e-mailu, nejlépe s elektronickým podpisem banky, nikoliv pouhého odkazu (který může časem zmizet) ke stažení výpisu a nebo uložení výpisu do internetového bankovnictví. Navíc požaduji, aby bylo možné žádat výpis i nezaheslovaný (na riziko uživatele s tím, že e-maily si ochrání uživatel sám).

Historii transakcí dostupnou ve webovém bankovnictví od založení účtu a nejlépe i po uzavření účtu. Historie mizející po několika měsících je bezcenná. Některé banky dělají navíc ten naschvál, že po přijetí žádosti o uzavření účtu znemožní k účtu přístup, takže se uživatel nedostane k transakcím mezi dnem žádosti o uzavření účtu a dnem uzavření účtu (řekněme poslední měsíc).

Možnost filtrace transakcí podle různých kritérií, např. podle účtu protistrany. Ku podivu ani tohle není u všech bank samozřejmostí. Umožňuje vyfiltrovat např. odešlé platby ve prospěch SVJ (a nebo naopak od SVJ došlé).

Kompetentní a profesionální pracovníci v kamenné pobočce. Na pobočku se nyní příliš nechodí, nepožaduji poboček mnoho, ale když už se tam jde, nechci slyšet, že musím na „svou“ pobočku, na pobočku, kde jsem zakládala účet, a nebo mluvit se specialistou, který je přítomen každé liché úterý od 8–10, pokud zrovna není někde jinde. Některé banky měly (stále mají?) pouze jakési kiosky v obchodních centrech snad s brigádníky, kde nebylo možné nic vyřídit, ač tam byl „pracovník banky“ přítomen. U jisté banky mám podanou žádost, která nebyla deset let vyřízena a není vyřízena dosud (tj. ani zamítnuta, prostě žádná odpověď.) Jiný pracovník mi nyní nabídl investiční zlato prodávané jeho společností, po té, co z banky odešel a údaje klientů si vzal s sebou.

Hromadná šablona plateb. Hodí se u na sebe navázaných opakujících se plateb, které chci aby se buď provedly všechny, nebo žádná.

Demoverze internetového bankovnictví.

Nepřítomnost nerovných ujednání typu písmenost se pokládá za doručenou třetím dnem od odeslání obyčejnou poštou nebo vrátí-li se písemnost jako nedoručitelná, banka přestane další písemnosti zasílat a bude je ukládat na dobu tří měsíců na adrese svého korepondenčního centra v Opavě, po té je skartuje, nebo banka může jednostranně měnit sjednanou smlouvu – tohoto není možné dosáhnout u žádné banky, takže je to v tuto chvíli moje nedosažitelné přá­ní.

Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.