Vložil anon1234 (bez ověření), 6. Únor 2018 - 19:15

„…Existují judikáty, že vyúčtování službe musí být řádné aniž by příjemce služeb reklamoval…“

toto vychází i z judikátu, na který je v tomto vlákně odkazováno, a to konkrétně: Ustálená soudní praxe rovněž dovodila, že podmínkou splatnosti nedoplatku za služby je, že bylo vyúčtování řádně (tj. v souladu s předpisy jej regulujícími) provedeno a nájemce s ním byl seznámen. Vyúčtování provedené v rozporu s příslušnými předpisy nemůže vyvolat ani účinky, které s (řádným) vyúčtováním zákon spojuje. O vyúčtování úhrad za plnění poskytovaná s užíváním bytů (cen a záloh za dodávku tepla a teplé užitkové vody) lze hovořit a vyúčtování může přivodit splatnost nedoplatku plynoucího z tohoto vyúčtování jen tehdy, obsahuje-li všechny předepsané náležitosti a je-li v něm uvedena cena provedené služby ve správné výši. Vyúčtování postrádající některou z předepsaných náležitostí nebo znějící na cenu v nesprávné výši není řádným vyúčtováním a není způsobilé vyvolat splatnost nedoplatku plynoucího z vyúčtování.

vyúčtování musí obsahovat předepsané náležitosti a cenu ve správné výši. o reklamaci v judikatuře se nehovoří. SVJ má povinnost vystavovat řádná vyúčtování na první dobrou a je jen chybou SVJ, pokud tak neučiní. nemůže se odkazovat na to, že vlastník měl reklamovat.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.