Vložil anon1234 (bez ověření), 6. Únor 2018 - 19:00

tahle reklamační lhůta není propadnou (prekluzivní) lhůtou. dle starého OZ toto dovodila judikatura, naštěstí NOZ toto má zakotveno v § 654.

aby se jednalo o propadnou lhůtu, musí být toto výslovně uvedeno v zákoně. např. v zákoně o elektronických komunikacích 127/2005 Sb. § 64 odst. 8 je (8) Reklamaci na vyúčtování ceny je účastník, který je koncovým uživatelem, popřípadě uživatel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu, jinak právo zanikne. – důležité jsou slova „právo zanikne“, to znamená, že když nereklamujete, po oněch 2 měsících máte smůlu a nemůžete namítat vadnost vyúčtování a musíte ho zaplatit (zde se jaksi taksi projevila lobby operátorů)

slova „právo zanikne“ nejsou v 67/2013 Sb., ani nebyla v 372/2001, tudíž vadnost můžete namítat i po uplynutí těchto reklamačních lhůt

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.