Vložil Neználek' (bez ověření), 26. Květen 2017 - 14:11

Já se držím znění zákona, Vám navrhuji totéž.

  1. poskytovatelem je dle §2/a/2 zák. „společenství vlastníků“ (nikoli SVJ !!)
  2. dle §7/1 Vám je vyúčtování povinen DORUČIT poskytovatel. Tedy neprve prozkoumejte, zda způsob doručení jednoznačně prokazuje, že poskytovatelem je společenství (že Vy víte, že rozúčtovatelem a zasilatelem je SBD, je irelevantní)
  3. že Vaše SVJ nemá statutární orgán je chyba „Vašeho společenství“. Nyní to už pro vyúčtování-2016 Vy osobně nenapravíte, jen budete muset strpět důsledky tohoto pochybení: nicméně, když spočtete +sy a -sy, bude na Vaší straně více +sů.
  4. adresát v reklamaci bude nepochybně název společenství – najdete jej v rejstříku. Adresa bude také z rejstříku. Doplnit ZA název společenství můžete tzv. „oprávněnou osobu“ (čl. 23/3 základních poštovních podmínek České pošty – dále jen ZPS). Nicméně je pravděpodobné, že Pošta vrátí zásilku jako nedoručitelnou, protože dle ZPS Pošta, zásilku adresovanou právnické osobě (zastupující navenek společenství) předá> pokud (1) v místě která je na obálce uvedena najde osobu, která (2) prokáže oprávnění jednat za SVJ a (3) převzetí podepíše
  5. pokud „na obálku napíš[ete] jako adresáta adresu Správce (SBD)“, pak se samozřejmě můžete jít se všemi svými nároky zahrabat. Navrhuji nastudovat si termín „aktivní / pasivní legitimace“ používaný v soudních spisech. Na obálku uveďte co jsem Vám již napsal a SBD bych to já dal na vědomí maximálně emailem. SBD je rozúčtovatelem a zákon Vám jasně ukládá námitky uplatnit u poskytovatele a tím je společenství (adresa SVJ). Prokazatelnost doručení emailu bývá často sporná, proto musíte námitky podat listinnou formou. Písemná forma (pro SBD) je ale emailem zachována.

K Vašemu „vyúčtování“:

  1. co znamená „100% za otop“? Vy máte kalorimetry nebo ITN?
  2. elektřina (předpokládám, že společná) je rozúčtována „dle podílu“ – to máte explicitně schváleno? …protože jinak podle §5/2/d zák. se toto rozúčtovává „podle osob“
  3. je pěkné alespoň, že Vám rozúčtovatel poradil návod, jak postupovat v případě Vašich pohledávek: provést zápočet (§1182 NOZ). Vzhledem k tomu, že předpokládám stačíte požádat o podklady dle §8/1 zák. a že je pravděpodobné, že poskytovatel nedostojí své povinnosti, vznikne Vám nárok dle §13 zák. za porušení zákona poskytovatelem. Jist si buďte, že právě k tomu je institut „započtení“ vhodný, protože ten kdo zákon poruší, dobrovolně své porušení na 99% NIKDY nepřizná.
  4. ve Vašem „vyúčtování“ je samozřejmě pravda – jen „polovičatá“: (1) reklamovat znamená „podat námitky“ (2) „podat námitky“ sice lze do max. do 30-dnů po doručení vyúčtování, ale to platí jen v případě, že jste nepodal žádost o podklady dle §8/2. Pokud ji podáte včas – tzn. do konce tohoto měsíce („včas“ se vztahuje k podání žádosti nikoli k podání námitek), pak podat námitky lze do max. do 30-dnů po doručení podkladů. To si ale většina lobistických rozúčtovatelů (SBD) nechce připustit.
    Také proto byla v novele vyhl. 269/2015 pokuta za nedodržení zákona překlopena z polohy „kogentní“ ve výši 100Kč/den zaválcována do polohy „dispozitivní“ ve výši 50Kč/den s možností pokutu prostřednictvím usnesení společenství snížit …třeba i na nulu.

K ostatnímu ve vyúčtování se nelze vyjádřit, když jste ho tak rafinovaně rozmazal, aby snad Vaše identita „neutrpěla“ zveřejněním.

Neználek'

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.