Vložil janica, 28. Duben 2016 - 1:15

Jestli má SVJ přidělené IČ, tak by měli si založit účet u banky a nechávat si veškeré platby od vlastníků a nájemníků zasílat na účet. Ne že posílají veškeré platby na účet SBD. Je to nezodpovědnost výboru. Nové měsíční předpisy plateb podepisuje předseda SVJ, ne SBD. My jsme dostali seznam, kdo platí přes účet nebo prostřednictvím SIPO. Kdo si to chtěl změnit způsob platby, měl možnost. Správce nemá, co do toho mluvit, ale pokud jste s nimi sepsali tak „dobrou smlouvu“? SIPO jen na dům, pokud je málo jednotek, je nevýhodné. Stojí to peníze. Družstvo většinou má smlouvu s Českou poštou ohledně SIPO. My jsme zpočátku taky nechali platby za služby a ostatní ve stejné výši, jak bylo v SBD. Měnili jsme jednotlivé položky až po ročním vyúčtování služeb po dohodě s vlastníky. Příspěvky na správu, pojištění a odměny výboru jsme si odhlasovali na shromáždění. SVJ by měla uzavřít nové pojištění domu, nové smlouvy ohledně dodavatelů tepla, vody, elektřiny, opravy a servis výtahu, úklidu, odpady, apod. SBD nahlásí ukončení, např. u dodavatelů elektřiny, vyúčtuje se, zaplatí se nedoplatek nebo dostane přeplatek. SBD by mělo provést vyúčtování a převést finanční prostředky na účet SVJ a provést vyúčtování vlastníkům a nájemcům družstva. Vy jste ve vztahu se SVJ, tzn. řešit by to měl výbor.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.