Vložil lake, 26. Únor 2016 - 9:00

Pane Miki, vlastníci jednotek se většinou o náklady vůbec nezajímají, až do doby, kdy dostanou vyúčtování s vysokým doplatkem. Teprve pak si skutečně začnou číst ten papír, který dostávají každoročně.

Píšete o zvýšení nákladů podle vyúčtování uplynulého období. Do nákladů se mají započítat všechny náklady, které SVJ vynaložilo na službu poskytovanou od 1. ledna do 31. prosince předchozího roku (pokud nemáte nějak exoticky stanovené zúčtovací období). Co se hradilo a kolik to stálo zjistíte nahlédnutím do dokumentů a smluv, které se týkají poskytování služeb. V tom vám neporadíme, nic o tom netušíme.

Pokud nevíte jak se rozúčtuje náklad na poskytování jednotlivé služby, nahlédněte do pravidel rozúčtování služeb, která jsou platná pro váš dům. Vaše vyúčtování musí být srozumitelné a určité. Pokud je vyúčtování nesrozumitelné a neurčité, požadujte od poskytovatele služeb vysvětlení Vám neznámých označení a zkratek. V tom vám neporadíme, nic o tom netušíme.

  • Zkratku „SN“ neznám. Právní předpis zmiňuje pouze základní složku nákladů (zkracuje se obvykle ZS) a spotřební složku nákladů (zkracuje se obvykle SS). Náklad na službu je součtem obou složek.
  • RTN je rozdělovač topných nákladů, to jsou krabičky na Vašich radiátorech. Jejich náměry se používají pro stanovení spotřební složky nákladů na vytápění.
  • SV je studená voda.
  • TUV je teplá voda.

Je možno se setkat s mnoha různými jinými zkratkami, například „SV v TUV“ znamená buď náměry v m3, nebo náklady v Kč, u studené vody použité k přípravě teplé vody pro dům či pro byt.

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.