Vložil lake, 17. Únor 2016 - 15:50

V první řadě nesdílím názor, že by o každém jednotlivém nákupu v částce 3000 Kč měli rozhodovat vlastníci jednotek. To by zřejmě SVJ bylo zcela ochromeno.

Rozhodující je účel ke kterému byl toner použit a s tím souvisí jak se výdaj/náklad zaúčtuje. K tomu ovšem dosud nedošlo, viz úvodní dotaz.

Není pravdou, že Finanční úřad může autoritativně zamítnout ten či onen výdaj/náklad jako daňový či nedaňový. Finační úřad kontroluje, a daňový subjekt má povinnost prokazovat svá daňová tvrzení. FÚ může vyjádřit názor, že nákup toneru do tiskárny, kterou SVJ nevlastní, není daňově účinným nákladem. Pak je na daňovém subjektu, aby prokázal, že se jedná o daňový náklad. S FÚ je třeba vést dialog, ne držet hubu a krok. Pokud ovšem SVJ obdrží lejstro od FÚ a mlčí, pak platí, že FÚ měl pravdu.

Jak zdůvodnit Finančnímu úřadu (i zvědavým vlastníkům jednotek) nákup toneru jsem zde už uvedl: http://www.portalsvj.cz/…clena-vyboru#….

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.