Vložil Pavel, 20. Červenec 2015 - 23:27

Vikčo,

dodavatel účetnictví musí uchovávat účetnictví podle smlouvy, kterou má s SVJ uzavřenu.

Účetnictví patří SVJ a to jak prvotní doklady tak výstupy z těchto prvotních dokladů.

Dodavatel účetnictví pouze za odměnu zpracovává a uchovává, pokud to má ve smlouvě. Pokud nemá úschovu ve smlouvě, tak musí předat účetnictví majiteli, tj. SVJ.

Úschovu účetních dokladů řeší primárně § 31 a § 32 zákona č. 563/1991 Sb.

Na tato ustanovení navazuje řada zákonů, která stanoví lhůtu delší.

Pokud snad někdo tvrdí, že stačí 3 roky uchovávat účetnictví, tak je to podvodník nebo nezná ZoÚ. V každém případě bych s ním dále nespolupracoval, účetní doklady bych si jako SVJ převzal a vypověděl mu smlouvu. Asi v tom účetnictví bude pěkný binec, když nezná elementární ustanovení ZoÚ.

Hezký den!

Pavel

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.