Vložil Tatiana Štamberová, 27. Prosinec 2014 - 11:32

Tatiana Štamberová

Dobrý den, v našem SVJ máme také mnoho problémů. Jedním z nich je také fond oprav. Nejsme informování o stavu fondu oprav za celý rok a od samého počátku v polovině roku 2010 nikdo z nás nedostal podklad, ze kterého by bylo patrné, co se za ten rok hradilo z tohoto fondu. Musela jsem to na schůzích rok co rok připomínat a hrotit to čím dál více, abych se nakonec dostala alespoň k nějakému podkladu od předsedy. Pracuji jako účetní a zpracovávám také používání nejenom nájemních bytů, ale také jednoho bytu ve vlastnictví společnosti. Každým rokem obdržíme společně s vyúčtováním služeb také podklad Přehled stavu fondu oprav:

  1. stav na začátku roku
  2. všechny pohyby v průběhu roku
  3. stav na konci roku

Když jsem na schůzi řekla předsedovi, že by tuto informaci měl poskytnout všem vlastníkům jednotek, tak mi odpověděl, že na to není žádný legislativní předpis. Osobně se domnívám, že pokud hospodaří s našimi finančními prostředky, je povinen nás informovat o stavu těchto finančních prostředků. Na našich schůzích se na nás dost křičí a lidé se raději neodvažují na nic ptát. s roční závěrkou jsme nebyli za 4 roky existence obeznámeni ani jednou i přesto, že tento požadavek máme ve stanovách. Proti mně vystupuje výbor velice tvrdě, dokonce jsem byla i fyzicky napadena, když jsem požádala o možnost nahlédnout do bankovních výpisů končícího občanského sdružení.

Jak to tedy je prosím vás s povinností předat každému vlastníkovi přehled stavu fondu oprav za každý kalendářní rok? Skutečně si lidé ve výboru můžou dělat, co se jim hodí?

Děkuji za odpověď Ing. Tatiana Štamberová

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.