Vložil lake, 27. Červen 2014 - 7:03

„Dospra“ není pro Vás partnerem k jakémukoliv jednání, pokud ve stanovách SVJ není výslovně tato právnická osoba uvedena jako zástupce SVJ. Obracejte se zásadně na SVJ – právnickou osobu.

Znovu Vám tedy zopakuji: jakoukoliv službu byste musela závazně odebírat od SVJ a hradit jedině za těchto podmínek:

  • odběr služby je uveden v prohlášení vlastníka budovy jako povinnost vlastníka jednotky, nebo
  • odběr služby je uveden ve stanovách SVJ jako povinnost vlastníka jednotky, nebo
  • uzavřela jste dvoustrannou smlouvu o poskytování této služby s poskytovatelem služby, nebo
  • odběr služby plyne z kolaudačního rozhodnutí stavebního úřadu (přívod vody, teplé vody a vytápění přímo do bytu).

Nejste oprávněna klást si podmínky (např. ohledně vybavení výtahu čipovou kartou); Jste oprávněna takové řešení předložit k rozhodnutí shromáždění. To však není povinno se podle toho zařídit. Shromáždění SVJ rozhoduje o rozsahu poskytovaných služeb a o způsobu rozúčtování. Vzhledem k tomu, že u výtahu půjde o novou povinnost (dosud Vám nestanovenou v prohlášení vlatníka, ani ve stanovách), je k rozhodnutí o uložení nové povinnosti nutné schválit změnu stanov a vložit je do sbírky listin rejstříkového soudu.

Pro obyvatele přízemí (případně pro vlastníky jednotek „garáž“, které jsou přístupné bez použití výtahu), může rozhodnutí o povinném odběru/hrazení služby být v rozporu s dobrými mravy. Pak by se vlastník mohl obrátit na soud a napadnout přijaté usnesení. Ale takový případ bychom řešili až nastane. Nepředbíhejme událostem.

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.