Vložil lake, 3. Červenec 2014 - 1:55

Pane Koutníku,
pletete si nejspíše ohlášení změny katastrálnímu úřadu s udělením souhlasu Stavebního úřadu se změnou (což se děje podle Stavebního zákona). Máte v tom poněkud zmatek – zřejmě z neznalosti právní úpravy.

Možná netušíte, že ke změně způsobu užívání jednotky(1994) dává souhlas Stavební úřad přímo vlastníkovi stavby (bytu), a to na jeho žádost. Ostatní vlastníci jednotek v domě jsou pouze v postavení účastníků řízení. Ti ovšem nejsou oprávněni udělovat stavebníkovi souhlas se stavbou. Jejich procesní postavení ve stavebním řízení je zcela jiné než se domníváte. Nastudujte si kromě ZoVB také Stavební zákon.

Citoval jste část z § 11 odst. 5 ZoVB. Zřejmě Vám ušlo, že tato část ZoVB se týká pouze kolektivního rozhodování („přijetí usnesení“) o společných částech domu. Je dobře známou skutečností, že jednotlivé byty nepatří mezi společné části domu, proto na ně ustanovení § 11 odst. 5 použít nelze.

Pokud chcete zjistit, jaká jsou práva a povinnosti jednotlivého vlastníka jednotky(1994), musíte si nalistovat v ZoVB o stránku dále. Nikoliv § 11, nýbrž § 13 odst. 3 ZoVB. Tam zjistíte, že vlastníkovi jednotky neukládá ZoVB žádnou povinnost při změně způsobu užívání jeho jednotky. Zejména zde chybí Vámi tvrzená údajná povinnost žádat ostatní vlastníky jednotek o svolení k nakládání s vlastním majetkem.
-------------------------------------------------------------------------------

Znovu upozorňuji, že právní úprava NOZ je jiná: vlastník jednotky(2012) v SVJ(2012) musí povinně žádat shromáždění, aby rozhodlo o změně účelu užívání jeho bytu.

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.