Vložil lake, 5. Září 2013 - 0:42

Lhůta určená pro reklamaci uplynula, takže reklamace po termínu bude odmítnuta.

Mohla jste reklamovat (v řádné lhůtě) Vaši vlastní chybu při odečtu. Reklamace mohla být jistě uznána, ovšem náklady na opakované rozúčtování hradí vždy ten, kdo chyboval.

Podle Vašeho popisu došlo k chybě v psaní a v důsledku toho k bezdůvodnému obohacení více osob. Vymáhat nárok z bezdůvodného obohacení je možné, promlčecí doba je 2 roky od okamžiku, kdy jste se dozvěděla, kdo se na Váš úkor obohatil. Jde o nárok podle zákona č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník, což nemá souvislost s rozúčtováním TUV podle vyhlášky č. 372/2001 Sb..

Pokud poskytovatel služby předem odmítá uznat záporný rozdíl náměrů Vašeho vodoměru (což nastane v příštím roce), pak máte problém: musela byste vymáhat úhrady na jednotlivých konečných spotřebitelích. Pouze oni se na Váš úkor bezdůvodně obohatili. Poskytovatel služby se neobohatil, neboť pouze v dobré víře rozúčtoval skutečné náklady. Vaše domněnka, že jste si u něj vodu „předplatila“, je tedy nesprávná.

V každém případě oznamte prokazatelně, že došlo k chybě v psaní při odečtu a oznamte jaký byl skutečný stav vodoměru. Pokud to neuděláte, Váš náhradní náměr pro rok 2013 by v příštím roce mohli odvodit z průměru zapsaných spotřeb za roky 2011 a 2012.

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.