Vložil lake, 29. Březen 2013 - 10:03

Nemáte fond oprav. To je základní fakt a od něj se odvíjí vše ostatní. Mluvme pouze o zálohách na správu podle § 15 odst. 2 ZOVB. A postupovat je nutno podle zákona.

Každá záloha je určena pouze na konkrétní účel. Příjemce zálohy je povinen jí takto použít a každoročně Vám její čerpání vyúčtovat (nejméně jednou ročně). Zálohy na správu domu bývají určeny pouze k hrazení nákladů na správu, provoz a opravy domu, které bude nutné vynaložit v příštích měsících i následujících letech. Jistě jste k tomu obdržel podrobný rozpis (plán výdajů provozu, údržby, oprav a dalších nutných výdajů), nebo jste měl možnost do něj nahlédnout při schvalování, takže víte, na jaké nutné budoucí náklady jsou Vaše zálohy určeny.

Jestliže zálohy nebyly vybírány výslovně na pořízení nové věci, pak samozřejmě nemohou být na takový účel použity. Bylo by v rozporu s právem užít částky jinak než bylo schváleno a než Vám bylo tvrzeno. O změně způsobu užití záloh by muselo rozhodnout shromáždění, avšak opět pouze za předpokladu, že nový účel je nutný pro správu, provoz či opravy domu.

Rozhodující je, že nejste povinen stát se spoluvlastníkem nové věci, neuvedené v Prohlášení vlastníka budovy. K tomu Vás nemůže nikdo donutit.

Pozemek si mohou do spoluvlastnictví pořídit ti, kdo mají o něj zákem a samozřejmě to uhradí ze svého. Další možností je, aby se pozemek stal věcným příslušenstvím domu ve vlastnictví pouze některých vlastníků jednotek (zapsáno do Prohlášení). Opět platí, že jej uhradí pouze ti, pro které se pozemek stane společným příslušenstvím do­mu.

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.